Lancer Sedan z pełną gamą silników już w Polsce

Lancer Sedan z pełną gamą silników już w Polsce28.02.2008
W polskich salonach Mitsubishi Motors już w marcu zadebiutuje Lancer Sedan z zupełnie nowym silnikiem benzynowym MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1.8 l. i mocy 143 KM. To kluczowy model z gamy Lancerów Sedan, ...

...gdyż według szacunków polskiej filii Mitsubishi Motors aż 80% klientów zdecyduje się na auto z tą nową jednostką napędową. Dynamiczny i elastyczny silnik 1.8 pozwala na rozpędzenie auta do prędkości 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h. Lancer Sedan 1.8 wyróżnia się także korzystną ceną – jest ona wyższa od ceny Lancera 1.5 jedynie o 3000 zł. Oprócz dwóch silników benzynowych Lancera Sedan napędza także 2.0 – litrowy silnik Diesla i mocy 140 KM.

Kluczowe cechy tego sportowego sedana, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna, dynamiczna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich jak płyta podłogowa „Project Global”, długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenie w połączeniu z atrakcyjną ceną.

Mierzący 4,57m długości Lancer Sedan – dłuższy i szerszy od poprzednika – to stosunkowo duży samochód (czego dowodem jest przestronne wnętrze), jak na swój segment i jest de facto pozycjonowany pomiędzy segmentami C i D.

W standardowym wyposażeniu tego auta znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników, i chłodzony schowek. Ceny auta rozpoczynają się od 59 990 zł.

Europejska premiera Mitsubishi Lancera Sedana odbyła się podczas ubiegłorocznej Wystawy Motoryzacyjnej we Frankfurcie. Polska była jednym z pierwszych krajów Starego Kontynentu, w których zadebiutował nowy model – już w połowie listopada klienci mogli dokonać zakupu Lancera Sedan z silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 109 KM i wysokoprężną jednostką 2.0 DID i mocy 140 KM.

Konstrukcja Lancera to owoc 90-letniej praktyki MMC w projektowaniu pojazdów i 50 lat doświadczeń w rajdach i wyścigach. Jak powiedział Prezes Mitsubishi Motors Europe Tim Tozer "Z takim autem Mitsubishi Motors Corporation może patrzeć w przyszłość mając bardzo ambitne, długoterminowe plany".

"Project Global"
Nowa płyta podłogowa zwana Project Global reprezentuje inwestycję wartą miliony dolarów. To solidna i elastyczna konstrukcja, która cechuje się – między innymi – zaawansowaną kontrolą napędu wszystkich kół (AWC) i technologiami konstrukcyjnym (aluminiowy dach) sprawdzonymi przez MMC w rajdach i wyścigach. Platforma Project Global następne kilka lat będzie podstawą dla kilku nowych pojazdów Mitsubishi, w tym, na chwilę obecną, nowej rodziny Lancera - Sports Sedan, Sportback & Evolution, Outlandera drugiej generacji i niedawno debiutującego (tylko na rynku japońskim) crossovera MPV/ SUV - Delica D:5. Wspólne elementy tych konstrukcji, to przednia płyta podłogowa, przednie zawieszenie i elektronika.

Nadwozie
Nadwozie Lancera Sedana zostało zaprojektowane przez Mitsubishi Design Europe. Ten model dzieli wyrazisty język projektu z ciepło przyjętymi przez klientów i media prototypami: Concept-Sportback (pokazanym na IAA 2005) i Concept-X (z wystawy Tokio 2005). Po raz pierwszy w historii modelu Lancer design tego auta jest bardzo zbliżony do projektu nowego Lancera Evolution. Pojawienie się Lancera Sedana oznacza także premierę bardzo charakterystycznego elementu nadwozia - nowej osłony chłodnicy "Jet Fighter" ("Myśliwiec odrzutowy").

Inspiracją dla twórców nowej atrapy chłodnicy Jet Fighter były wloty powietrza odrzutowców myśliwskich. Zgodna ze sportowym rodowodem marki, ta szeroka "przytulająca się" do drogi osłona, wyróżnia się dzięki pochyłości odwróconego "nosa rekina", będącej ukłonem w stronę innych "ostrych" sportowych wersji sedanów i coupe z przeszłości (od GTO coupe z lat 60-tych do Galanta z lat 90-tych).

Pomimo dużej przestrzeni we wnętrzu, szerszego rozstawu kół i większego rozstawu osi, zoptymalizowane podwozie zapewnia Lancerowi Sedan minimalny promień skrętu równy 5.0 m, porównywalny z mniejszymi kompaktami.

W porównaniu z Lancerem poprzedniej generacji, sztywność skrętna została zwiększona o 56 % a sztywność zginania do 50 % - parametry te przekroczyły nawet parametry zmierzone dla Lancera Evolution IX.

Lancer Sedan z pełną gamą silników już w Polsce 1 Wnętrze
Stanowiąca centrum uwagi tablica rozdzielcza wznosi się łukowato we wnętrzu zapewniając zarówno funkcjonalność, jak i niezbędną przestrzeń. Szczyt tablicy rozdzielczej, miejsce gdzie umieszczone są najczęściej używane kontrolki, jest lekko pochylona w stronę kierowcy, zwiększając przestrzeń dostępną dla przedniego pasażera.

Zasady perspektywy sprawiają, że kabina wygląda na bardziej przestronną: dolna krawędź tablicy rozdzielczej jest najgrubsza na szczycie i kieruje się skośnie ku bokom. Wzdłuż tych linii umieszczono listwę poszerzającą wizualnie wnętrze.

Charakter, funkcjonalność i jakość wzmacniają detale tablicy wskaźników, kierownicy i gałki dźwigni zmiany biegów:
- pod podwójną osłoną umieszczone są "przeciwsłoneczne" zegary w kolorystyce srebrno-czarnej połączone gustownym mostkiem z podświetlanym ciekłokrystalicznym wyświetlaczem wielofunkcyjnym
- rozjaśniony srebrnym akcentem, multikomunikacyjny system Mitsubishi zapewnia kierowcy łatwy dostęp do systemu audio, pokładowego systemu nawigacyjnego i innych systemów komunikacyjnych
- trójramienna kierownica wykończona jest w tym samym, jasnym srebrnym kolorze, co tablica wskaźników. Kierownica ta, o średnicy 380 mm, jest pokryta skórą (w zależności od modelu) a jej metalowy rdzeń zmniejsza drgania
- ze względów bezpieczeństwa biernego, przyciski sterujące systemem audio i tempomatem (w zależności od wersji) umieszczone są w ramionach kierownicy, pozwalając kierowcy na ich obsługę bez odrywania rąk od kierownicy. Zestaw głośnomówiący Bluetooth? jest również wbudowany w jej lewą część
- w celu podkreślenia sportowego charakteru modeli Lancer wprowadzono, umieszczone na kolumnie kierowniczej, dźwignie zmiany biegów skrzyni CVT, wykonane ze stopu magnezu
- Lancer Sedan wykorzystuje wyprofilowane przednie fotele z bocznym wsparciem i siedziskami zaprojektowanymi tak, aby zapewnić optymalną pozycję, wsparcie i wygodę kierowcy/przedniego pasażera. W wersjach Instyle i Intense dostępne są również bardziej wyprofilowane fotele. W tylnej kanapie zastosowano duże siedziska dla wygody w czasie dłuższych podróży, natomiast składane oparcie, dzielone w stosunku 60:40 zwiększa elastyczność wykorzystania przestrzeni
- wnętrze oferuje szeroką gamę małych schowków przeznaczonych do zwiększenia wygody na codzień: o schowki w drzwiach wielkości A-4 z uchwytami na butelki, o środkowy schowek na małe przedmioty + gniazdo 12V + wtyczki AUX (audio z najwyższej jakości systemem Rockford Fosgate, audio i video z systemem MMCS (Mitsubishi Multi-Communication System), o przedni środkowy podłokietnik (stanowiący jednocześnie pokrywę schowka) z umieszczonymi pod spodem uchwytami na chusteczki i pióro i schowkiem na telefon komórkowy (ten podwójny schowek jest dostępny w wersjach Intense i Instyle razem z gniazdem 12V i o duży pojemnik na 10 płyt kompaktowych, umieszczony pod przednim podłokietnikiem.

Zawieszenie
Zawieszenie zostało również zestrojone tak, aby uzyskać charakter właściwy dla sportowego sedana, w zgodzie z dziedzictwem i pozycjonowaniem Lancera. Przednie zawieszenie wykorzystuje kolumny MacPhersona i sprężyny śrubowe oraz płaską, tłoczoną stalową belkę poprzeczną, która dzięki wysokiej sztywności poprawia kierowalność i ogólną stabilność.

Wyrafinowane niezależne, wielowahaczowe zawieszenie tylne z wahaczami wzdłużnymi jest następnym istotnym czynnikiem zapewniającym odpowiednie własności jezdne. Dodanie wzmocnień belki poprzecznej i użycie sztywniejszego zawieszenia kół w porównaniu z poprzednim Lancerem zwiększyło dokładność ustawienia geometrii kół i ułatwiło serwisowanie.

Zoptymalizowano również konstrukcję wahaczy. Obecnie, zawieszenie płynniej tłumi wstrząsy, co jest wynikiem podniesienia punktu mocowania wahacza wzdłużnego do nadwozia. Obniżenie mocowania wahacza poprzecznego zwiększyło sztywność poprzeczną. W Polsce, nowy Lancer Sports Sedan dostępny jest z normalnym lub sportowym zawieszeniem, które obejmuje grubsze drążki stabilizatora (+ 1 mm, z 20 do 21 mm), zmieniony stopień tłumienia sprężyn/amortyzatorów (nowy Lancer: 2,8 kG/mm, stary Lancer: 2,2 kG/mm), drążek przedniej kolumny amortyzującej (zwiększający sztywność poprzeczną w celu uzyskania dokładniejszej reakcji układu kierowniczego) i 18-calowe koła z lekkiego stopu z oponami 215/45 R18 (dostępne w zależności od wersji).

Obie wersje wyposażone są w precyzyjnie wyważoną, wspomaganą hydraulicznie zębatkową przekładnię kierowniczą (z wyjątkiem wersji 1,5 ze wspomaganiem elektrycznym) z dodatkową zaletą w postaci małego promienia skrętu (5,0 m).

Lancer Sedan z pełną gamą silników już w Polsce 2 Jednostki napędowe
Obecnie w polskiej ofercie znajduje się pełna gama silników: benzynowe o pojemności 1.5 l. (109 KM) i 1.8 l. (143 KM) oraz 2-litrowy Diesel (140 KM). Silnik benzynowy 1,8l MIVEC (50% wolumenu produkcji, 80% zakładanego wolumenu sprzedaży Lancera Sedana w Polsce):
o Jednostka ta jest jedną z pochodnych silnika o nazwie „World Engine”, opracowanego wspólnie z firmami DaimlerChrysler i Hyundai Motor Company.
o Jego sprzedaż jest bardzo istotna na wielu rynkach, gdzie silniki wysokoprężne nie cieszą się wielkim powodzeniem i/lub podatki stanowią problem, gdy pojemność silnika przekracza 2,0 l (jest to przyczyna dla której, MMC podjął decyzję o nieoferowaniu w Europie benzynowego silnika w wersji 2-litrowej, wprowadzanego wraz z nowymi Lancerami na rynek amerykański i japoński).
o Ten zwarty i lekki silnik zapewnia doskonałe osiągi i oszczędność paliwa. Odlewany z aluminium kadłub silnika, plastikowa pokrywa głowicy, skierowany do tyłu kolektor dolotowy, z podwójnymi ściankami wykonanymi ze stali nierdzewnej - to zaledwie kilka z nowoczesnych technologii wykorzystany w tej nowej jednostce napędowej. Zastosowanie technologii zmiennych faz rozrządu MIVEC zarówno dla zaworów dolotowych, jak i wylotowych zapewnia ich optymalną pracę w każdych warunkach jazdy. Średnica cylindra, skok tłoka i stopień sprężania zostały również zoptymalizowane na potrzeby tego nowego modelu.
o Silnik 1,8 l wykorzystuje stworzony przez Mitsubishi system zmiennych faz rozrządu i wzniosu zaworów MIVEC dla obu wałków rozrządu - zaworów dolotowych i wylotowych. Dla prędkości obrotowych biegu jałowego system redukuje przekrycie zaworów celem stabilizacji charakterystyki spalania na biegu jałowym i zmniejszenia zużycia paliwa.
o W warunkach niskich prędkości obrotowych / wysokiego obciążenia system zamyka zawory dolotowe wcześniej, aby utrzymać maksymalną objętość powietrza w cylindrze i wytworzyć większy moment obrotowy. Na wysokich obrotach i przy wysokim obciążeniu system opóźnia zamknięcie zaworów dolotowych celem synchronizacji z impulsami ciśnienia powietrza zasysanego i w ten sposób zwiększa napełnienie cylindra i dostarcza wyższej mocy.
o W normalnych warunkach jazdy system zmniejsza straty pompowania poprzez zwiększenie przekrycia zaworów i opóźnienie otwarcia zaworów wylotowych tak, aby sprężyć mieszankę przy wysokim stopni ekspansji. Poprawia to sprawność cyklu i zwiększa oszczędność paliwa.
o Posiadająca przybliżoną moc nominalną 105 kW / 143 KM jednostka o pojemności 1798 cm3 (86 x 77.4 mm pozwala na rozwinięcie prędkości 204 km/h (z 5-biegową manualną skrzynią biegów) i uzyskanie zużycia paliwa 7.7 l/100 km i emisję CO2 na poziomie 183 g/km (w cyklu kombinowanym). Dla CVT wartości te wynoszą odpowiednio: 7.9 l/100 km i 188 g/km.

- 2.0 l DI-D Pump Jet Diesel:
o Dostępny od momentu wprowadzenia modelu na rynek, dostarczany przez grupę Volkswagen silnik jest identyczny z jednostkami montowanymi już wcześniej w modelach Grandis i nowy Outlander.
o Nie będąc potencjalnym bestsellerem modelu nowy Lancer, jest jednak nadal pożądany na rynku europejskim, gdzie 40% sedanów segmentu C napędzanych jest silnikami wysokoprężnymi.
o Należy pamiętać, że stosowana przez Volkswagena technologia pompowtryskiwaczy zapewnia najwyższe ciśnienia pracy w porównaniu z innymi systemami wtrysku oleju napędowego. Rozwiązanie to przynosi korzyści w postaci wysokiej mocy i momentu obrotowego, uzyskiwanych przy niższym zużyciu paliwa. Ponadto, pod tak wysokim ciśnieniem, w cylindrach zachodzi "czyste" spalanie, z emisją na niższym poziomie.
o Ten silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 (81 x 95.5 mm), turbodoładowany, z chłodnicą powietrza doładowywującego, DOHC, 16 zaworowy, spełniający wymagania normy EU-4 dostarcza moc około 103 kW / 140 KM przy 4000 obr/min i moment 310 Nm przy 1750 obr/min, rozpędza samochód do 207 km/h, przyspiesza go od 0 do 100 km/h w czasie 9,6s i zużywa od 5,9 l paliwa/100 km przy emisji CO2 na poziomie od 157 g/km (cykl mieszany, koła 16-calowe).
o Wraz z pakietem wygłuszającym dopasowanym do wymagań Diesla, jednostka ta współpracuje ze specjalną 6-biegową manualną skrzynią biegów, unikalną dla wersji DI-D.

- Silnik 1.5 l MIVEC - Dobrze znany od roku 2004, ten bardzo nowoczesny silnik był jedną z całkowicie nowych jednostek napędowych wprowadzonych w Europie w modelu nowy Colt. Do najważniejszych ceh tego silnika należy zaliczyć:
* Mały ciężar: aluminiowy kadłub silnika, kolektor dolotowy i pokrywa głowicy silnika wykonane z tworzyw sztucznych.
* Zwartość: Głowica o niewielkich kątach pochylenia zaworów, bezpośredni układ rozrządu, łańcuch rozrządu, osprzęt wbudowany w kadłub silnika.
* Wysoka moc: DOHC, 4 zawory na cylinder, system rozrządu MIVEC, wysokowydajne otwory dolotowe, kolektor wylotowy z portami o równej długości.
* Niskie zużycie paliwa: części ruchome o niskim współczynniku tarcia, komora spalania zapobiegająca spalaniu stukowemu, płaszcz wodny, elektroniczna przepustnica, system zmiennych faz rozrządu MIVEC.
o Ten silnik o pojemności 1,499 cm3 (75 x 84.8mm), DOHC, 16 zaworowy, MIVEC dostarcza moc około 80 kW / 109 KM przy 6000 obr/min i moment 143 Nm przy 400 obr/min, rozpędza samochód do 191 km/h, przyspiesza go od 0 do 100 km/h w czasie 11,6s i zużywa od 6.4 l paliwa/100 km przy emisji CO2 na poziomie od 153 g/km (cykl mieszany, 5-biegowa manualna skrzynia biegów).

Przekładnie
o 1,5: 5-biegowa manualna lub 4-biegowa automatyczna
o 2,0 DI-D: 6-biegowa manualna. Skrzynia dostarczona przez japońską firmę Aisin posiada nowo opracowane dwumasowe koło zamachowe, tłumiące drgania i hałas powstające przy przełączaniu biegów, jak również sprzęgło z samoregulacją zwiększającą jego żywotność.
o 1,8: 5-biegowa manualna lub przystosowana na rynek UE 6-biegowa CVT z systemem adaptacyjnym INVECS III.

Skrzynia CVT, o nazwie "INVECS-III, 6-biegowa skrzynia sportowa CVT", sprawdzona już w Outlanderze w ramach "Project Global" została specjalnie dopasowana do europejskich warunków, jeśli chodzi o tuning i mapy (a więc różniąca się ustawieniami od tych stosowanych na rynku amerykańskim i japońskim). Nowa skrzynia przynosi znaczącą poprawę w zakresie oszczędności paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi "automatami", natomiast zintegrowane sterowanie silnika i pojazdu pozwala na wybór optymalnego punktu przełączania biegu przy dowolnym otwarciu przepustnicy, obciążeniu silnika i prędkości samochodu.

Brak tradycyjnej przekładni hydrokinetycznej umożliwia szybką reakcję, zmniejsza zużycie paliwa i emisję w porównaniu z tradycyjnymi skrzyniami automatycznymi, natomiast bezstopniowe działanie eliminuje szarpanie przy zmianie biegów.

Prawnie chronione rozwiązanie Mitsubishi - INVECS III ("inteligentny i innowacyjny elektroniczny system kontroli pojazdu") - elektroniczne adaptacyjne sterowanie przełączaniem biegów może "nauczyć" skrzynię zwyczajów kierowcy i przełączać ustawienia dla poszczególnych osób kierujących pojazdem. Jednostka sterująca silnika (ECU) wykorzystuje dane z czujnika otwarcia przepustnicy w celu zwiększenia przełożenia dla kierowców, którzy mocniej przyciskają pedał przyspieszenia, utrzymując silnik na wyższych obrotach w celu poprawy reakcji.

W Polsce 6-biegowa sportowa skrzynia INVECS-III CVT może być wyposażona w łopatki zmiany biegów, pozwalające kierowcy na maksymalną przyjemność sportowej jazdy. Umieszczone na kolumnie kierownicy, łopatki przełączające wykonane ze stopu magnezu są bardzo lekkie i precyzyjnie wykonane, aby zapewnić intuicyjną i płynną obsługę.

Nawet gdy dźwignia selektora znajduje się w położeniu "Drive", używanie dźwigni (lewa dźwignia - wyższy bieg, prawa dźwignia - redukcja ) automatycznie zmieni tryb działania systemu na manualny. Przytrzymanie prawej dźwigni przez dwie sekundy spowoduje powrót systemu od automatycznego trybu "Drive".

Lancer Sedan z pełną gamą silników już w Polsce 3 Wyposażenie
Lancer Sedan, podobnie jak inne nowe modele marki Mitsubishi, jest oferowany w 4 wersjach wyposażenia: Inform, Invite, Intense i Instyle.

Nowy Mitsubishi Lancer Sedan jest dostępny w 8 kolorach nadwozia – metalicznych: czarnym, niebieskim, szarym, 2 srebrnych, beżowym i czerwonym a także białym.

Kluczowe elementy wyposażenia to:
o Wysokiej jakości system audio Rockford Fosgate? z potężnym wzmacniaczem o mocy 650 W, subwooferem o średnicy 25 cm w 20 litrowej komorze, 9 głośnikami w 7 miejscach, cyfrowym procesorem dźwięku, kompensacją wpływu prędkości samochodu na jakość dźwięku, wygłuszanymi drzwiami jako komorami rezonansowymi głośników i specjalną osłoną głośników wysokotonowych.
o Układ nawigacyjny z dyskiem twardym (HDD) i 7-calowym wyświetlaczem LCD
o Głośnomówiący zestaw telefoniczny Bluetooth
o Automatyczna regulacja reflektorów i wycieraczki z czujnikiem deszczu
o System reflektorów adaptacyjnych AFS

Lancer zaoferuje również szeroki zakres wyposażenia komfortowego upraszczającego życie na pokładzie:

- System zdalnego sterowania:
1. Tryb zdalnego blokowania/odblokowywania
2. Tryb włączania/wyłączania silnika

- Tablica wskaźników i wyświetlacz wielofunkcyjny

- Całkowicie automatyczny układ klimatyzacji z filtrem powietrza

- Szyby atermiczne

- ETACS (elektroniczny system pełnej kontroli pojazdu) - kolejny bezpośredni wynik prac nad elektroniczną architekturą platformy "Project Global" – ETACS – jest zastrzeżonym prawnie, wszechstronnym, zintegrowanym systemem komputerowym, który znajduje się we wszystkich samochodach Mitsubishi przeznaczonych na rynek europejski, rozbudowanym na potrzeby Lancera i innych pojazdów opartych na tej platformie.

ETASC jest interfejsem człowiek /maszyna mającym za zadanie uruchamianie wielu elementów bezpieczeństwa i wyposażenia komfortowego - całkowicie wbudowany i dostępny bez dodatkowych kosztów – ten wartościowy system jest bardzo elastyczny, ponieważ pozwala na dopasowanie danego pojazdu do potrzeb i wymagań klienta, zarówno w stacji serwisowej za pośrednictwem MUT-III (testera uniwersalnego) jak i, bardzo intuicyjnie, przez samego użytkownika, poprzez ekran dotykowy systemu MMCS (jeżeli jest zamontowany w pojeździe).

Ponadto, można wprowadzić dodatkowe nowe funkcje jeszcze bardziej zwiększające użyteczność pojazdu. Należą do nich, między innymi:
=> System zdalnego odblokowywania/blokowania np. sygnał potwierdzenia przez kierunkowskazy, akustyczny, czas trwania sygnałów...
=> System zdalnego sterowania; np. wszystkie powyższe funkcje oraz otwieranie drzwi i funkcje uruchamiania silnika.
=> Wycieraczki: np. praca cykliczna, wycieraczki + spryskiwacze, działanie wycieraczki tylnej szyby, czujniki deszczu...
=> Światła zewnętrzne i oświetlenie wnętrza: np. automatyczne wyłączanie reflektorów, czujnik światła zewnętrznego, czas zapalenia lampki oświetlającej wnętrze pojazdu...
=> Alarm przeciwkradzieżowy: np. czas trwania alarmu, alarm paniczny...
=> Elektryczne podnośniki szyb: np: działanie po wyłączeniu zapłonu, położenie podnośnika niedopuszczalne dla włącznika blokady...
=> Kierunkowskazy, zamki drzwi, składanie lusterek i odcięcie zasilania akcesoriów ...
=> Światła zewnętrzne: np automatyczne wyłączanie przednich i tylnych lamp przeciwmgłowych...

Bezpieczeństwo
Nowy Lancer Sedan zdobył 5 gwiazdek w testach wewnętrznych, przeprowadzanych przez Mitsubishi Motors Corporation w zgodzie z zasadami EURO-NCAP.

RISE
Podobnie jak wszystkie najnowsze samochody Mitsubishi, również Lancer Sedan wykorzystuje oryginalne rozwiązanie MMC - nadwozie typu RISE (o podwyższonej odporności na zderzenia) radykalnie zwiększające bezpieczeństwo w kolizjach wielokierunkowych. Jako fundament bezpieczeństwa, to prawnie zastrzeżone rozwiązanie rozprasza energię podczas zderzeń bocznych i tylnych, kontroluje odkształcenia, zwiększając bezpieczeństwo jadących samochodem oraz chroniąc układ paliwowy podczas zderzenia tylnego.

Oto szczegóły:
- zastosowanie podłużnic ze zgniatanymi komorami w części przedniej minimalizuje uszkodzenia w przypadku zderzeń czołowych z niewielką prędkością.
- proste przednie części podłużnic o przekroju ośmiokątnym i 3-wspornikowa konstrukcja skutecznie rozpraszają energię zderzenia czołowego w celu zminimalizowania odkształcenia kabiny i ochrony pasażerów.
- obecnie w bocznej i tylnej części nadwozia wykorzystywana jest stal o bardzo wysokiej wytrzymałości na rozciąganie.
- sztywność nadwozia zwiększyło zastosowanie "wzmocnionej pierścieniowej struktury strefy wokół siedzeń kierowcy i pasażerów", której idea polega na umieszczeniu wzmocnień wokół wszystkich otworów bocznych i która minimalizuje odkształcenia będące wynikiem zderzenia bocznego.

System poduszek powietrznych:
- 9 poduszek powietrznych w standardzie - w tym poduszka kolanowa kierowcy
- 2 nowoczesne podwójne przednie poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z czujnikiem obecności pasażera; których ciśnienie napełniania dopasowane jest do siły zderzenia.
- 2 boczne poduszki powietrzne montowane w fotelach, stanowiące wyposażenie standardowe - 4 kurtynowe poduszki powietrzne,
- 1 kolanowa poduszka powietrzna kierowcy uruchamiana w początkowej fazie zderzenia, mająca na celu ochronę dolnych kończyn. Ograniczając ruch dolnej części ciała, zwiększa skuteczność działania napinacza pasa bezpieczeństwa i poduszki powietrznej.

Układ hamulcowy Lancera obejmuje (w zależności od wersji):
o 15-calowe tarcze przednie i 14-calowe tylne,
o ABS,
o EBD,
o Asystenta hamowania.
o System aktywnej kontroli stabilności i toru jazdy Mitsubishi (ESP + T/C) (standard)

Źródło: MMC Car Poland