MotoNews.pl

i-CHARGER, system ładowania pojazdów elektrycznych

i-CHARGER, system ładowania pojazdów elektrycznych03.12.2009
Koncerny Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oraz Japan Delivery System Corporation (JDS) wspólnie opracowały system ładowania pojazdów elektrycznych (EV) przeznaczony do użytku w kompleksach apartamentów.

System nazwany i-CHARGER jest sprzedawany przez firmę JDS począwszy od 1 grudnia tego roku. Instalacja i zarządzanie infrastrukturą systemów ładowania EV zlokalizowanych na parkingach należących do kompleksów mieszkaniowych jest jednym z kluczowych aspektów popularyzacji pojazdów elektrycznych w Japonii. i-CHARGER niweluje problem związany z podłączaniem urządzeń tego typu wykorzystując istniejące systemy „delivery box”. „Delivery box” to system schowków, który umożliwia odbieranie lub wysyłanie paczek wtedy, gdy lokatorów nie ma w domu. System powiadamia mieszkańców o pojawieniu się w schowku paczki, którą można odebrać wprowadzając kod PIN lub kartę identyfikacyjną. Systemy tego typu zostały po raz pierwszy wprowadzone na rynek 15 lat temu, a obecnie są często montowane w nowych kompleksach apartamentów.

Ponadto, w oparciu o możliwość potwierdzania tożsamości użytkownika przez system „delivery box” urządzenie i-CHARGER może także zarejestrować, kto i kiedy zużył określoną ilość energii, co pomaga zarządcom kompleksów mieszkaniowych oszacować wykorzystanie energii przez lokatorów.

Obecnie, i-CHARGER przeznaczony jest dla mieszkańców kompleksów apartamentów, którzy posiadają pojazd elektryczny, jednak zaraz po zakończeniu prac nad systemem rezerwacji możliwe będzie współdzielenie pojazdów tego typu przez lokatorów, co w znacznym stopniu przyczyni się do rozwoju infrastruktury systemów zasilających.

Główne funkcje urządzenia i-CHARGER
Urządzenie i-CHARGER, które dba o bezpieczeństwo i wygodę użytkowania, a także pozwala na weryfikację użytkowników za pośrednictwem systemu „delivery box” może zapewnić następujące funkcje w połączeniu z wyposażeniem potrzebnym do naładowania pojazdu elektrycznego:
- W momencie, gdy lokator użyje karty identyfikacyjnej systemu „delivery box” w głównej jednostce ładującej, w odpowiednim miejscu na parkingu zostanie aktywowana wtyczka sieciowa pozwalająca na naładowanie pojazdu elektrycznego użytkownika.
- Czas ładowania jest zapisywany w systemie „delivery box”, dzięki czemu zarządca budynku może precyzyjnie rozliczyć poszczególnych lokatorów ze zużycia energii elektrycznej.
- Bezpłatna, całodobowa linia wsparcia telefonicznego dla systemu „delivery box” zostanie otwarta także dla systemu ładowania.

W planach jest także opracowanie urządzenia działającego niezależnie od systemu „delivery box”.

Źródło: Mitsubishi
wybierz inną markę ...
  • wybierz inną markę ...
  • Najpopularniejsze
  • Abarth
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • BYD
  • Chery
  • Chevrolet
  • Chrysler
  • Citroen
  • Cupra
  • Dacia
  • Dodge
  • DS Automobiles
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Isuzu
  • Jaecoo
  • Jaguar
  • Jeep
  • KIA
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Leapmotor
  • Lexus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Nissan
  • Omoda
  • Opel
  • Peugeot
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo
  • Pozostałe marki
  • Bugatti
  • Cadillac
  • Daewoo
  • Daihatsu
  • Hummer
  • Lada
  • Lincoln
  • Lotus
  • McLaren
  • Pagani
  • Rover
  • Saab
  • Tata