i-CHARGER, system ładowania pojazdów elektrycznych

i-CHARGER, system ładowania pojazdów elektrycznych03.12.2009
Koncerny Mitsubishi Motors Corporation (MMC) oraz Japan Delivery System Corporation (JDS) wspólnie opracowały system ładowania pojazdów elektrycznych (EV) przeznaczony do użytku w kompleksach apartamentów.

System nazwany i-CHARGER jest sprzedawany przez firmę JDS począwszy od 1 grudnia tego roku. Instalacja i zarządzanie infrastrukturą systemów ładowania EV zlokalizowanych na parkingach należących do kompleksów mieszkaniowych jest jednym z kluczowych aspektów popularyzacji pojazdów elektrycznych w Japonii. i-CHARGER niweluje problem związany z podłączaniem urządzeń tego typu wykorzystując istniejące systemy „delivery box”. „Delivery box” to system schowków, który umożliwia odbieranie lub wysyłanie paczek wtedy, gdy lokatorów nie ma w domu. System powiadamia mieszkańców o pojawieniu się w schowku paczki, którą można odebrać wprowadzając kod PIN lub kartę identyfikacyjną. Systemy tego typu zostały po raz pierwszy wprowadzone na rynek 15 lat temu, a obecnie są często montowane w nowych kompleksach apartamentów.

Ponadto, w oparciu o możliwość potwierdzania tożsamości użytkownika przez system „delivery box” urządzenie i-CHARGER może także zarejestrować, kto i kiedy zużył określoną ilość energii, co pomaga zarządcom kompleksów mieszkaniowych oszacować wykorzystanie energii przez lokatorów.

Obecnie, i-CHARGER przeznaczony jest dla mieszkańców kompleksów apartamentów, którzy posiadają pojazd elektryczny, jednak zaraz po zakończeniu prac nad systemem rezerwacji możliwe będzie współdzielenie pojazdów tego typu przez lokatorów, co w znacznym stopniu przyczyni się do rozwoju infrastruktury systemów zasilających.

Główne funkcje urządzenia i-CHARGER
Urządzenie i-CHARGER, które dba o bezpieczeństwo i wygodę użytkowania, a także pozwala na weryfikację użytkowników za pośrednictwem systemu „delivery box” może zapewnić następujące funkcje w połączeniu z wyposażeniem potrzebnym do naładowania pojazdu elektrycznego:
- W momencie, gdy lokator użyje karty identyfikacyjnej systemu „delivery box” w głównej jednostce ładującej, w odpowiednim miejscu na parkingu zostanie aktywowana wtyczka sieciowa pozwalająca na naładowanie pojazdu elektrycznego użytkownika.
- Czas ładowania jest zapisywany w systemie „delivery box”, dzięki czemu zarządca budynku może precyzyjnie rozliczyć poszczególnych lokatorów ze zużycia energii elektrycznej.
- Bezpłatna, całodobowa linia wsparcia telefonicznego dla systemu „delivery box” zostanie otwarta także dla systemu ładowania.

W planach jest także opracowanie urządzenia działającego niezależnie od systemu „delivery box”.

Źródło: Mitsubishi