Nissan rozszerza sprzedaż Tiidi na całą Europę

Nissan rozszerza sprzedaż Tiidi na całą Europę29.08.2007
Nissan Europe poinformował dziś, że na początku przyszłego roku wprowadzi model TIIDA na kolejne 5 rynków, po niedawnej premierze auta w wybranych krajach europejskich. Od stycznia 2008 r. w Niemczech, Szwajcarii i Austrii oferowana będzie ...

...zarówno wersja 4- jak i 5-drzwiowa, zaś w Hiszpanii i Portugalii pojawi się tylko wersja 5-drzwiowa. Dostępne będą wszystkie trzy silniki: benzynowe 1.6 (110 KM), 1.8 (126 KM) oraz diesel 1.5 dCi (105 KM).

Nissan rozszerza sprzedaż Tiidi na całą Europę 1 Wybór wymienionych krajów to efekt realizacji bieżącej strategii wprowadzania modelu TIIDA na rynek europejski, gdzie Nissan przeanalizował rynkowe szanse z uwzględnieniem koncentracji lojalnych użytkowników Almery i Primery, którzy mogą rozważyć zakup podobnego modelu w przyszłości. Docelowo łączna sprzedaż modelu ma wynieść 40 000 egzemplarzy.

„Nabywcami modelu TIIDA w 60 procentach będą osoby, które wcześniej użytkowały już pojazdy marki Nissan, a zatem rozszerzając ofertę na całą Europę umożliwiamy większej rzeszy klientów pozostanie przy marce Nissan na kolejnych wiele lat. Jesteśmy jednocześnie przekonani, że TIIDA swoimi licznymi atutami przyciągnie do Nissana klientów, który po raz pierwszy zdecydują się na auto tej marki” – powiedział Brian Carolin, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe.

Nissan rozszerza sprzedaż Tiidi na całą Europę 2 TIIDA sprzedawana jest od czerwca w krajach bałtyckich, Bułgarii, Chorwacji, na Cyprze, w Czechach, Finlandii, Grecji, na Węgrzech, w Irlandii, na Malcie, w Polsce, Rumunii, na Słowacji i w Słowenii. Od października będzie także dostępna w Rosji i na Ukrainie. Model oferowany jest także na wielu rynkach świata, w tym w Japonii, w USA (jako Versa) i w Meksyku, gdzie w fabryce Nissana w strefie Civac produkowane są wszystkie wersje modelu TIIDA na rynek europejski.

Nazwa TIIDA pochodzi od słowa w japońskim dialekcie, oznaczającego „zmienny przypływ”. Pod względem cenowym auto plasuje się miedzy modelami NOTE a QASHQAI. TIIDA przyciągnie klientów szukających bardziej konwencjonalnego samochodu, bowiem większy nacisk położono w niej na tradycyjne cechy, takie jak komfort, przestronność kabiny oraz łatwość użytkowania.

Źródło: Nissan