1 miejsce Nissana Murano w teście zderzeniowym

1 miejsce Nissana Murano w teście zderzeniowym03.03.2008
Nissan Murano, model 2009, zdobył najwyższą ocenę w nowych testach zderzeniowych aut średniej wielkości klasy SUV – dane te pochodzą z wyników opublikowanych we wtorek przez amerykańską organizację IIHS (Insurance Institute for Highway Safety).

1 miejsce Nissana Murano w teście zderzeniowym 1Instytut, założony przez firmy sektora ubezpieczeniowego, stwierdził po serii testów, że nowy model Murano jest jedynym spośród dziewięciu testowanych aut, które uzyskało najwyższą ocenę w testach zderzenia czołowego, bocznego i tylnego.

Nissan został pochwalony za włączenie elektronicznego układu stabilizującego tor jazdy (VDC) do wyposażenia standardowego Murano 2009. Układ ten, który pomaga uniknąć poślizgu, należał w poprzednich modelach do wyposażenia dodatkowego.

Wyniki opublikowane we wtorek wskazują na to, że nowy Nissan Murano był jedynym wśród dziewięciu testowanych pojazdów, który uzyskał najwyższą ocenę we wszystkich trzech testach.

1 miejsce Nissana Murano w teście zderzeniowym 2 "Nigdy nie wiadomo, w jakim rodzaju wypadku możemy brać udział, więc chcemy mieć samochód, który oferuje najlepszą ochronę w najbardziej typowych rodzajach kolizji" stwierdzi Joe Nolan, wiceprezes Instytutu. Joe Nolan zauważył także, że Nissan projektuje zagłówki tak, by odpowiadały kierowcom o różnych rozmiarach ciała, a nie tylko średniej wielkości manekinowi mężczyzny używanemu w przeprowadzanych przez instytut testach.

Test zderzenia tylnego pozwala określić ryzyko uszkodzenia szyjnego odcinka kręgosłupa – jest to najpoważniejszy rodzaj obrażeń zgłoszonych w ubiegłym roku w 2 milionach szkód ubezpieczeniowych w USA.

1 miejsce Nissana Murano w teście zderzeniowym 3 Przeprowadzany przez Instytut IIHS test zderzenia czołowego symuluje kolizję przy prędkości 64 km/h oraz skutki, jakie ma ona dla kierowcy. Uderzenie z tyłu odbywa się przy prędkości 32 km/h.

Zderzenie boczne pozwala sprawdzić, co dzieje się, jeśli w bok pojazdu uderzy SUV poruszający się z prędkością 48 km/h. Podczas testu bocznego wykorzystywane są manekiny umieszczone zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach.

Źródło: Nissan