Wół roboczy - Nissan Pickup NP300

Wół roboczy - Nissan Pickup NP30016.04.2008
Nissan kontynuuje ofensywę na rynku pojazdów dostawczych, wracając do legendarnego pickupa tej marki, oferowanego pod nową nazwą NP300. NP300 debiutuje 15 kwietnia na Międzynarodowych Targach Motoryzacyjnych w Bratysławie...

...i będzie dostępny w trzech wersjach nadwozia: z kabiną pojedynczą, przedłużaną i podwójną – przy czym ostatnia z wymienionych wersji pojawi się pod koniec lata. Wersje z kabiną pojedynczą oraz przedłużaną pojawią się w polskich salonach na przełomie czerwca i lipca.

Wół roboczy - Nissan Pickup NP300 1 NP300 z kabiną pojedynczą (Single Cab) jest pojazdem trzymiejscowym i ma największą skrzynię ładunkową w ofercie, mierzącą 2,2 m długości i 1,4 m szerokości. To idealny solidny i wytrzymały pickup dla prowadzących jednoosobowe firmy rzemieślników, dojeżdżających do pracy na plac budowy, odległą farmę lub realizujących zlecenia związane z zagospodarowaniem terenu. Wersja Single Cab będzie oferowana zarówno z napędem na 2, jak i na 4 koła. W kabinie przedłużanej (King Cab) NP300 przewidziano miejsca dla dwóch osób oraz bezpieczny schowek na narzędzia i materiały. W NP300 z kabiną podwójną (Double Cab) są miejsca dla 5 osób.

NP300, którego ładowność wynosi 1115 kg, wyposażony jest w mocny, ale oszczędny i spełniający wymagania normy Euro 4 silnik Diesla z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 2,5 litra, rozwijający moc 133 KM i maksymalny moment obrotowy 304 Nm, umożliwiający przewożenie sporego ładunku i holowanie ciężkiej przyczepy.

Oprócz ciężkiego ładunku, NP300 może także holować przyczepę o masie do 3000 kg, dzięki czemu użytkownik może przewieźć wszystkie potrzebne materiały i narzędzia, zwiększając efektywność swojej pracy.

Wół roboczy - Nissan Pickup NP300 2 Silnik współpracuje z pięciobiegową skrzynią biegów. Solidne niezależne zawieszenie przednie oraz potężne resory piórowe z tyłu sprawiają, że NP300 radzi sobie z ciężkim ładunkiem i w każdym terenie. Do standardowego wyposażenia należy mechanizm różnicowy z ograniczonym poślizgiem, poprawiający przyczepność i stabilność na trudnych nawierzchniach.

Wszystkie wersje dostępne są z napędem na 4 koła, zwiększającym elastyczność pojazdu i dającym pewność wykonania najtrudniejszych zadań bez wysiłku. W celu dodatkowego zabezpieczenia pojazdu przed uszkodzeniami w trudnym terenie NP300 został wyposażony w osłony miski olejowej i zbiornika paliwa.

Prześwit 230 mm, kąt najazdu i zjazdu 31º oraz głębokość brodzenia 450 mm oznaczają, że NP300 to bez wątpienia auto terenowe. Potężny silnik umożliwia pokonywanie wzniesień o maksymalnym nachyleniu wzdłużnym 39º i bocznym do 48º. Właściwości terenowe stawiają więc NP300 w czołówce klasy.

Ten mocny i sprawdzony pickup można także przebudować w specjalistycznej firmie, dostosowując jego nadwozie do specyficznych potrzeb użytkownika. NP300 może służyć jako pojazd pomocy drogowej, wywrotka lub pojazd służb ratunkowych.

Wół roboczy - Nissan Pickup NP300 3 Mimo że NP300 został skonstruowany przede wszystkim jako typowy "wół roboczy", warunki panujące w kabinie nie są spartańskie – dzięki opcjonalnej klimatyzacji, radioodtwarzaczowi CD (2DIN), regulacji kierownicy w pionie, elektrycznie opuszczanym szybom, elektrycznie regulowanym lusterkom bocznym i zamkowi sterowanym pilotem.

Pozostałe elementy wyposażenia NP300 to między innymi hamulce z układem zapobiegającym blokowaniu kół, tylny zderzak pełniący funkcję stopnia (tylko wersja King Cab), przednie lampy przeciwmgielne i immobiliser.

Aby NP300 mógł jak najwięcej czasu spędzać w pracy, przeglądy dla tego modelu zaplanowano co 30 000 km. Pojazd objęty jest trzyletnią gwarancją lub 100 000 km przebiegu, a na nadwozie obowiązuje sześcioletnia gwarancja antykorozyjna. Całkowite koszty posiadania stawiają NP300 w czołówce klasy, dzięki czemu jest to idealna propozycja dla ciężko pracujących osób, użytkujących pojazdy w najtrudniejszych warunkach przy wymagających projektach.

Cennik modelu NP300 będzie znany na początku maja.

Źródło: Nissan