Pierwsze wrażenia z jazdy Murano i Qashqai+2

Pierwsze wrażenia z jazdy Murano i Qashqai+228.10.2008
Najnowszy Nissan Murano to wszechstronne auto, które znajdzie nabywców wśród wymagających klientów. Murano zaskakuje nie tylko odnowioną sylwetką, ale też lepszymi osiągami. Jego młodszy brat Qashqai, powiększył się o ...

...dwa siedzenia i proponuje swoim klientom szeroką gamę silników.

Najnowszy Nissan Murano to wszechstronne auto, które znajdzie nabywców wśród wymagających klientów. Murano zaskakuje nie tylko odnowioną sylwetką, ale też lepszymi osiągami. Jego młodszy brat Qashqai, powiększył się o dwa siedzenia i proponuje swoim klientom szeroką gamę silników.

Pierwsze wrażenia z jazdy Murano i Qashqai+2 1 Nowy Murano ma 3.5 litrowy silnik VQ, który po zmodernizowaniu produkuje o 22 KM więcej niż poprzednia wersja, co w efekcie daje 256 KM przy momencie obrotowym 334 Nm. W cyklu mieszanym zużywa 10,9 litra na 100 km. Do zdynamizowania jazdy Murano przyczyniła się jeszcze bardziej ulepszona skrzynia Xtronic CVT. Zastosowano tutaj łożyska o niskim tarciu oraz ulepszono uszczelnienia, przez co zmniejszyło się tarcie przekładni o 20 %. Xtronic CVT działa płynnie, a przełożenia są praktycznie nieodczuwalne.

Całkowita zmianą w nowym Murano jest płyta podłogowa Nissan D zbudowana z wytrzymałej stali. Zastosowano w niej 3-wymiarową powierzchnię podłogi, co usztywniło całą konstrukcję. Dla lepszej przyczepności Murano przyczyniły się też wielowahaczowe zawieszenie multi-link z tyłu, a z przodu kolumny McPherson. Dzięki temu poprawiło się prowadzenie auta w zakrętach.

Nowy Murano jest dłuższy o 64 mm od swojego poprzednika. Przód auta został wydłużony, a nowe przednie reflektory idealnie dopasowują się do chromowanych kratek wlotu powietrza. Wnętrze auta nie daje zapomnieć, że mamy do czynienia z luksusowym autem. W standardowym wyposażeniu mamy skórzaną tapicerkę do wyboru w dwóch kolorach, jasno-beżowym i ciemno-grafitowym. Jednak siedzenia, choć pokryte skórą są trochę twarde i przy dłuższych podróżach mogą być uciążliwe. Wszystko zależy jakiej jakości skóry używa się do produkcji. Desce rozdzielczej nie ma co do zarzucenia, wszystkie przyciski są w zasięgu ręki, które także znajdują się na kierownicy. Zegary są jednak przestylizowane, zamknięte w grubych, chromowanych obwódkach.

Pierwsze wrażenia z jazdy Murano i Qashqai+2 2 Nowością jest przycisk stop/start współpracujący z inteligentnym kluczykiem; uruchomić lub zatrzymać silnik można nawet jeśli kluczyk nie jest w stacyjce. Tylną klapę można sterować zdalnie przy pomocy kluczyka, przełącznika na desce rozdzielczej lub przycisku na samej klapie.

Miłośnicy terenowej jazdy będą zadowoleni z opcji napędu 4x4. Powyżej 80 km/h system All Mode 4x4, kieruje napęd na tylne koła, w sytuacji, gdy koła zaczynają się ślizgać. W różnych warunkach, system dostosowuje moment obrotowy do zróżnicowanej przyczepności kół, przez co nie ma mowy o niekontrolowanym poślizgu.

Po osiemnastu miesiącach od wprowadzenia na rynek pierwszej wersji, pojawia się następca crossover'a - Qashqai+2. Auto dobrze przyjęło się na rynku, bo za dość niską cenę w wersji podstawowej (65 000 zł), można było otrzymać pojemny samochód na rodzinne wypady za miasto. Teraz Qashqai+2 ma siedem siedzeń, a pojemność bagażnika po złożeniu tylnych foteli wynosi 550 litrów.

Qashqai+2 jest dostępny z napędem na przednią oś lub obie osie z systemem All Mode. Gama silników obejmuje jednostki benzynowe 1,6 i 2,0 litra oraz diesle 1,5 i 2,0 dCi o mocach 115 KM i 140 KM (silniki benzynowe) oraz 106 KM i 150 KM (diesel). W modelu z 2 -litrowym silnikiem benzynowym znajdziemy przekładnię CVT, która może pracować w trybie bezstopniowym lub ręcznym. Dla mniej pojemnych silników (1,6 l) dostępna jest pięciobiegowa ręczna skrzynia biegów.

Pierwsze wrażenia z jazdy Murano i Qashqai+2 3 Większy Qashqai to także większa waga auta, który przytył o około 100 kg, jednak nie ma to wpływu na jakość jazdy, ponieważ zmieniono ustawienia wspomagania kierownicy i powiększono przednie hamulce. Nowy Qashqai+2 ma bardzo czuły i dopracowany układ jezdny, przez co prowadzenie auta jest czystą przyjemnością, szczególnie dla pań, które coraz częściej stają się nabywczyniami tego crossovera.

Wnętrze auta pokryte jest syntetycznymi materiałami, a w topowej wersji Tekna Pack można dokupić skórzaną tapicerkę. Tak jak Murano, Qashqai+2 ma inteligentny kluczyk, a szklany dach potęguje wrażenie obszerności auta, do tego precyzyjna nawigacja z widokiem mapy z lotu ptaka oraz kolorowa kamera z tyłu to nowości w Qashqai+2.

Nissan nie obawia się, że stary Qashqai straci klientów, ponieważ zaspokaja potrzeby mniejszych rodzin, za to w nowym +2 będzie można przewieźć więcej osób.

Źródło: Moto Target, foto Moto Target