Nissan podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu

Nissan podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu26.09.2004
Podczas salonu samochodowego w Paryżu, Nissan przedstawia nowe modele samochodów: Nissan Patrol po restylingu, Nissan Pathfinder, Nissan Murano, Nissan 350Z Roadster, projekt X11E ...

Nissan Patrol po restylingu

Nowy Patrol poddany został licznym modyfikacjom, zarówno zewnętrznym jak i wewnętrznym.

Nissan podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 1 Bardzo ważny jest fakt, że samochód ten zachował właściwości terenowe na najwyższym poziomie. Patrol otrzymał „nową twarz”, nowe boczne progi, zmieniono wygląd tyłu samochodu, zmodyfikowano lusterka i inne elementy. Silnik 3.0 turbo diesel (Di T) posiada teraz większą moc i znacznie wyższy moment obrotowy. Jednocześnie z poprzedniej nazwy tego modelu (Patrol GR) nazwy odjęto dodatek GR. Największe zmiany zaszły wewnątrz samochodu – podniesiono jakość materiałów, wzbogacono wyposażenie oraz uzyskano wyższy komfort.

Nissan Pathfinder

Podczas Paris Motor Show pokazany zostanie zupełnie nowy model – Nissan Pathfinder. Jest to samochód terenowy o wyjątkowo przestronnym wnętrzu, posiadający 3 rzędy siedzeń oraz 64 różne konfiguracje ustawienia foteli. Cechą wyjątkową jest duży bagażnik, również przy obecnym trzecim rzędzie siedzeń. Pathfinder posiada tylną klapę bagażnika podnoszoną do góry, z dodatkowa możliwością niezależnego otwierania samej szyby. Jako jednostkę napędową zastosowano czterocylindrowy silnik turbo diesel 2.5 dCi, serii YD, gwarantujący bardzo dobre osiągi. Jest to jednostka common rail drugiej generacji, o niskiej emisji spalin, zapewniająca moc oraz moment obrotowy na najwyższym poziomie w tej klasie samochodów.

Nissan podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 2 Pathfinder jest samochodem z napędem na cztery koła. Specjalnie opracowany komputer sterujący napędem zapewnia wyjątkowe właściwości terenowe. Kierowca może wybierać pomiędzy różnymi opcjami: napęd jedynie na tylne koła, napęd na tylne koła z automatycznie załączającym się napędem przedniej osi lub stały napęd na wszystkie koła. Dodatkowo układ napędowy wyposażony jest w reduktor. Samochód posiada niezależne zawieszenie, zapewniające wysoki komfort i właściwości trakcyjne podczas dynamicznej jazdy, zarówno na złej jak i na dobrej nawierzchni. Poziom wyposażenia oraz zaawansowania technologicznego jest bardzo wysoki. Na pokładzie można znaleźć m. in. w kamerę (i ekran) pomagającą w parkowaniu oraz inteligentny system kluczyków pozwalający otwierać drzwi i uruchamiać mając klucze np. w kieszeni. Pathfinder, zależnie od wersji, będzie mógł być wyposażony w reflektory Xenonowe, wysokiej jakości system audio, nawigację satelitarną i system informowania o warunkach drogowych, system rozpoznawania głosu, skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację z systemem regulacji także dla tylnych rzędów siedzeń.

Pathfinder w przedstawianej produkcyjnej wersji był wzorowany na samochodzie koncepcyjnym Dunehawk, który był zaprezentowany podczas Frankfurt Motor Show 2003.

Nissan Murano

W Paryżu, po raz pierwszy, przedstawiona będzie europejska wersja Murano. Samochód ten, kategorii Crossover, łączy cechy napędu 4x4 z sylwetką samochodu sportowego, zapewniając wysoki komfort i dobre osiągi. Murano napędzane jest silnikiem 3.5 litra V6 (około 250 KM), tym samym, który zastosowano w Nissanie 350Z. Samochód, który będzie sprzedawany w Europie, przeszedł ponad 1600 zmian, w porównaniu do wersji będącej w sprzedaży w Ameryce Południowej. Murano wyposażony jest w bezstopniową przekładnię automatyczną CVT (Continuously Variable Transmission) z możliwością ręcznego wyboru 6 przełożeń. Napęd przenoszony jest przez elektronicznie kontrolowany system 4x4. Wyposażenie standardowe Murano w Europie będzie wyjątkowo bogate. Zawierać będzie m. in. nawigację satelitarną i system informowania o warunkach drogowych Traffic Message Channel (TMC), 18-calowe obręcze z lekkich stopów, kamerę cofania z kolorowym monitorem, system audio firmy Bose, bi-Xenonowe reflektory oraz skórzaną tapicerkę. Murano pojawi się w sprzedaży na początku roku 2005.

Nissan 350Z Roadster

350Z Roadster jest wyposażony w ten sam układ napędowy oraz silnik, co będący już w sprzedaży model 350Z Coupe – 3.5 V6, 280 KM.

Nissan podczas targów motoryzacyjnych w Paryżu 3 Zmodyfikowany został system dolotowy powietrza oraz układ wydechowy, tak żeby kierowcy i pasażerowi zapewnić maksimum przyjemności z prowadzenia samochodu z otwartym dachem. Właściwości jezdne oraz osiągi są bardzo zbliżone do modelu z nadwoziem Coupe. Samochód ten wejdzie do sprzedaży na wiosnę 2005.

Projekt X11E

Podczas salonu samochodowego pokazany zostanie projekt nowego samochodu, z przeznaczeniem produkcyjnym. Bardziej szczegółowe informacje nie będą dostępne przed salonem samochodowym w Paryżu.

Podczas targów pokazany będzie również zmodyfikowany Nissan X-TRAIL FCV (Fuel Cell Vehicle), którego produkcja rozpocznie się jeszcze w tym roku w Japonii.

Nissan Patrol, Pathfinder, Murano i 350Z Roadster podczas Paris Motor Show przedstawione będą w specyfikacji europejskiej, w której będą sprzedawane. Samochody te istotnie różnią się od tych samych modeli przeznaczonych na inne rynki (np. USA, Japonia).