Będzie łatwiej naładować pojazdy elektryczne

Będzie łatwiej naładować pojazdy elektryczne09.11.2011
Nissan przyspiesza realizację planu stworzenia ogólnoeuropejskiej sieci stacji szybkiego ładowania pojazdów elektrycznych przekazując nieodpłatne 400 nowych szybkich ładowarek operatorom oferującym "tankowanie" pojazdów elektrycznych.

Nowe stacje ładowania rozmieszczone w strategicznych lokalizacjach zwiększą gęstość istniejącej sieci i zapewnią użytkownikom pojazdów elektrycznych więcej swobody w planowaniu dalszych podróży.

Możliwość uzupełnienia energii w akumulatorach w czasie wielokrotnie krótszym niż przez standardowe powolne ładowanie z pewnością skłoni szerszą grupę klientów do zakupu pojazdu elektrycznego, takiego jak Nissan LEAF. Zaawansowane akumulatory litowo-jonowe Nissana LEAF można naładować na stanowisku szybkiego ładowania do 80% pojemności w zaledwie 30 minut.

Zasięg miedzy ładowaniami wynoszący do 175 km jest wystarczający w przypadku większości użytkowników modelu LEAF, ale rozbudowana sieć stacji szybkiego ładowania zachęci kierowców do odbywania także dalszych podróży pojazdami elektrycznymi. „Tankowanie" Nissana LEAF na stacji szybkiego ładowania trwa nieco dłużej niż napełnianie zbiornika paliwa tradycyjnego samochodu, ale jest zdecydowanie tańsze.

Zwiększenie tempa rozbudowy sieci to efekt umowy zawartej przez Nissana z pięcioma czołowymi europejskimi dostawcami energii elektrycznej i infrastruktury do obsługi pojazdów elektrycznych. Umowa przewiduje przyspieszenie dostaw najnowszych szybkich ładowarek opracowanych przez Nissan Motor Co., Ltd., które są nawet o połowę tańsze i mniejsze od poprzedniej wersji tego urządzenia. Za cel postawiono sobie stworzenie sieci obejmującej kilka tysięcy stacji szybkiego ładowania w całej Europie do końca 2012 roku oraz kilkadziesiąt tysięcy takich stacji do 2015 roku.

Starając się jak najszybciej urzeczywistnić te ambitne zamiary, Nissan postanowił przekazać nieodpłatnie 400 urządzeń partnerom zeroemisyjnej mobilności i innym firmom z całej Europy zgłaszającym gotowość uczestniczenia w programie. Wszystkie te podmioty z entuzjazmem wspierają plany Nissana związane z wprowadzaniem pojazdów elektrycznych.

Po zakończeniu trwającej od 10 października selekcji firmy spełniające rygorystyczne kryteria ustanowione przez Nissana będą mogły odebrać ładowarki. Warunki, jakie postawił Nissan to między innymi dogodna i dostępna lokalizacja, rozpoczęcie instalacji w lutym 2012 roku oraz zerowa lub obniżona stawka za ładowanie pojazdu dla wszystkich użytkowników modelu Nissan LEAF przez co najmniej rok.

Dzięki znacznej liczbie szybkich ładowarek w całej Europie posiadacze pojazdów elektrycznych będą mogli szybko uzupełniać zapas energii w swoich pojazdach na dowolnie wybranej trasie. Uważamy, że ma to zasadnicze znaczenie dla skutecznego spopularyzowania pojazdów elektrycznych - powiedział Pierre Loing, Wiceprezes ds. Planowania Produktów i szef Działu Zerowej Emisji w Nissan International SA.

Technologia szybkiego ładowania
Nowe szybkie ładowarki są zbudowane zgodnie ze standardem CHAdeMo i mogą dostarczać prąd stały o wysokim napięciu z mocą do 50 kW. Standard CHAdeMO (Charge to Move) został opracowany przez koalicję japońskich firm, w której skład wchodzą między innymi Nissan, Toyota, Mitsubishi i Fuji Heavy Industries. Dlatego ze stacji szybkiego ładowania wyposażonych w dystrybutory Nissana będą mogli korzystać nie tylko posiadacze Nissanów LEAF, ale także kierowcy użytkujący pojazdy elektryczne marki Mitsubishi, Citroen i Peugeot. Stanowiska szybkiego ładowania są również przygotowane do dostarczania prądu zmiennego z mocą 43 kW, którym będą ładowane przyszłe pojazdy elektryczne firmy Renault - partnera Nissana w Sojuszu. Sojusz Renault-Nissan Alliance promuje instalację infrastruktury stacji szybkiego ładowania obsługujących standardy oparte na prądzie stałym i zmiennym.

Źródło: Nissan