Stworzony w Wielkiej Brytanii Juke-R powstał przy współpracy specjalizującej się w produkcji pojazdów sportowych grupy RML i Europejskiego Technicznego Centrum Nissana. W ciągu 22 tygodni specjaliści zbudowali od podstaw dwa egzemplarze – jeden z kierownicą po lewej stronie i jeden z kierownicą po prawej stronie, które następnie przeszły intensywne testy.
3,8-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 485 KM rozpędza Juke’a-R z miejsca do 100 km/h w 3,7 sekundy i pozwala na rozwinięcie prędkości maksymalnej 257 km/h.
Testy dowiodły, że Juke-R świetnie się prowadzi, dzięki zastosowaniu zawieszenia i napędu z Nissana GT-R . Pojazd zyskał także klatkę bezpieczeństwa zgodną z wytycznymi FIA oraz specjalne tylne skrzydło. Juke-R ma takie same wymiary, jak seryjny Juke: 4135 mm długości, 1575 mm wysokości i rozstaw osi: 2530 mm. Jest jednak nieco szerszy od fabrycznego modelu – zamiast 1765 mm szerokości ma 1910 mm. Poszerzono w nim nadkola.
We wnętrzu kierowca i pasażer zajmują miejsca na rajdowych fotelach OMP. Kierowca posługuje się wskaźnikami i „kontrolkami” przejętymi z Nissana GT-R. 7-calowy ekran dotykowy umieszczony w centrum deski rozdzielczej umożliwia dostęp do wielu informacji dotyczących pojazdu.