Peugeot 308 - naturalna wydajność

Peugeot 308 - naturalna wydajność06.07.2007
308-ka jako pierwszy model gamy Peugeot, którego symbol kończy się cyfrą 8, pojawi się na rynku we wrześniu. Wykorzystuje on mocne strony swego poprzednika, dzięki docenionej, niezbyt wysokiej konstrukcji nadwozia, estetyce, przestronności, jasności oraz właściwościom jezdnym.

Jako samochód nowej generacji, 308-ka kultywuje doświadczenia i poszukuje nowych rozwiązań w zakresie ochrony środowiska i jakości. Peugeot położył nacisk na redukcję emisji gazów cieplarnianych. Na wzór ostatnich modeli, już na etapie projektowania 308-ki wzięto pod uwagę konieczność ochrony środowiska, przy wykorzystaniu technologii w zakresie poprawy wydajności środowiskowej pojazdu.

Peugeot 308 - naturalna wydajność 1 W celu zoptymalizowania parametrów skupiono wysiłki na aerodynamice. Dzięki temu 308-ka charakteryzuje się ograniczonym oporem powietrza (wskaźnik SCx wynosi 0,67 a Cx - 0,29), co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa i emisję CO2.

Oferta 308-ki obejmuje sześć silników, w tym trzy benzynowe, wyprodukowane we współpracy z BMW Group i trzy diesla, z których jeden osiąga średni poziom emisji 120 g CO2 na kilometr w cyklu mieszanym. {AKAPIT Oprócz nowoczesnych silników, projektanci 308-ki zastosowali nowe skrzynie biegów, mając cały czas na uwadze dobro środowiska naturalnego. W ten sposób 308-ka została wyposażona w sterowaną ręcznie skrzynię biegów, elektrohydrauliczny układ kierowniczy oraz najnowsze opony Michelin Energy Saver, które przyczyniają się do zmniejszenia zużycia paliwa oraz emisji spalin. Ponadto, zastosowanie dyrektywy europejskiej w zakresie postępowania z pojazdami niezdatnymi do użytku wymusiło zastosowanie tworzyw umożliwiających 99% recykling 308-ki.

Peugeot 308 - naturalna wydajność 2 Wprowadzenie pojazdu na rynek zaplanowano w dwóch fazach. Jako pierwsza pojawi się wersja pięciodrzwiowa z możliwością wyboru jednego z czterech silników, a następnie wersja trzydrzwiowa z pozostałymi silnikami.

308-ka nie tylko przejęła cechy, które przyczyniły się do sukcesu 307-ki, a nawet je rozwinęła. W ten sposób pojazd oferuje przestrzeń o długości 4,276 m, co stanowi wzorzec w tym segmencie. Jasność wnętrza poprawia dodatkowo szklany dach panoramiczny; dzięki powierzchni przeszklonej wynoszącej 4,86 m2 , pięciodrzwiowy hatchback oferuje wszystkim pasażerom maksymalny poziom oświetlenia wnętrza. Ponadto, wiedza Peugeot w zakresie zawieszenia zaowocowała zastosowaniem rozwiązań, które sprawiają, iż 308-ka łatwo się prowadzi, zapewniając równocześnie komfort i pewność panowania nad pojazdem.

Peugeot 308 - naturalna wydajność 3 Model 308 ma dość rozbudowany pakiet bezpieczeństwa. Spośród zastosowanych technologii, warto wymienić Alert Niezamierzonego Przekroczenia Linii (AFIL), z kategorii bezpieczeństwa I stopnia, poduszki powietrzne, których może być maksymalnie dziewięć, w ramach zabezpieczeń II stopnia oraz usługę Peugeot Urgence (połączenie alarmowe) powiązana z systemem telematyki RT4, który jest elementem bezpieczeństwa III stopnia.

Model 308 wejdzie do sprzedaży dzień po salonie we Frankfurcie, gdzie zostanie zaprezentowany jako światowa premiera. Pomiędzy 20 września – wejściem pojazdu do obrotu handlowego we Francji, a 27 września 308-ka będzie dostępna w wybranych krajach europejskich. Nowy hatchback będzie produkowany w zakładach w Sochaux, historycznej kolebce Peugeot oraz w Mulhouse.

Źródło: Peugeot, opr. Motonews