Peugeot 308 RC Z - konkurent dla Audi TT

Peugeot 308 RC Z - konkurent dla Audi TT03.08.2007
Na zbliżających się targach IAA we Frankfurcie Peugeot pokaże auto, które zgromadzi tłumy przy stoisku firmy, wspaniale wygląda i ma szanse na produkcję seryjną. Peugeot 308 RC Z powstał jako rozwinięcie gamy modelowej hatchbacka 308

Śmiałe linie francuskiego projektu dalekie są jednak od dość zachowawczej stylistyki modelu 308, do złudzenia przypominającej mniejszego brata 207. Auto jest tej samej długości, co model 308, ale równocześnie jest od niego o 23 mm węższe i aż o 178 mm niższe.

Peugeot 308 RC Z - konkurent dla Audi TT 1 O ile pas przedni to znany z innych modeli marki, "uśmiechnięty" wyraz twarzy i podłużne, łezkowate reflektory zachodzące na przedni błotnik, o tyle od słupka A mamy do czynienia z prawdziwie dynamicznym autem. Wygięty łukowato słupek pokryty satynowanym aluminium sięga aż do klapy tylnej, nadając sylwetce 308 RC Z lekkości i francuskiego smaku.

Dach stanowi szklana, półprzeźroczysta kopuła z wyraźnie zaznaczonymi dwoma wybrzuszeniami, dzięki czemu dwójka pasażerów z przodu ma więcej miejsca nad głowami (tylne awaryjne siedzenia można złożyć, powiększając przestrzeń bagażową). Dodajmy do tego charakterystycznie wycięte drzwi boczne, wystające błotniki i seksownie zakończony tył, a otrzymamy jeden z najładniejszych projektów francuskich ostatnich lat.

Peugeot 308 RC Z z założenia ma być sportowym coupe 2+2. Pod maską dobrze znany silnik benzynowy 1,6 litra z doładowaniem, wspólnej konstrukcji PSA i BMW napędzający MINI Coopera i Peugeota 207 THP i CC. Ale w modelu 308 RC Z nie dysponuje on mocą 120, ani 150 KM.

Peugeot 308 RC Z - konkurent dla Audi TT 2Konstruktorzy wydusili z niego aż 218 KM. Zastosowanie aluminium do budowy karoserii pozwoliło zachować niską masę własną, wynoszącą 1200 kg. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 280 Nm, ale za pomocą tzw. "overboost" można go chwilowo zwiększyć do 300 Nm. Pierwsza setka pojawia się na ciekawie wystylizowanej tarczy prędkościomierza pokrytej metalem już po 7 sekundach, a prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Aby w parze z osiągami koncepcyjnego Peugeota szło również bezpieczeństwo, powiększono średnicę tarcz hamulcowych do 360 mm i zastosowano wydajniejszy układ hamulcowy z ABS-em najnowszej generacji.

Czy wkrótce będzie można go kupić w salonach Peugeota? Wszystko zależy od reakcji zwiedzających IAA, komentarzy dziennikarzy, księgowych koncernu PSA i koniunktury na sportowe auta tego typu w przyszłości. Mamy nadzieję, że wszystkie te czynniki zostaną spełnione i po latach Peugeot znów dołączy do grona producentów oferujących sportowe coupe za rozsądną cenę.

Źródło: Newspress, informacja Moto Target