Peugeot 308 w testach NCAP

Peugeot 308 w testach NCAP31.08.2007
W nowym hatchbacku 308, który pojawi się w segmencie średnich samochodów, Peugeot połączył elementy mogące urzec bardzo zróżnicowaną klientelę. Wyrazisty styl, wysoka jakość, wydajne i przyjazne dla środowiska silniki oraz oczywiście ...

... optymalne bezpieczenstwo – aż tyle elementów wyposażenia 308-ki przyczynia się do realizacji jego ambicji.

EuroNCAP przyznała modelowi 5 gwiazdek w testach ochrony dorosłych pasażerów pojazdu, 4 gwiazdki w testach ochrony dzieci będących pasażerami pojazdu oraz 3 gwiazdki w testach ochrony pieszych. Powyższe osiągnięcia są wynikiem zarówno wytrzymałej konstrukcji nadwozia, które zostało zaprojektowane w taki sposób, aby jak najlepiej pochłonąć i rozproszyć siłę uderzeń czołowych i bocznych jak też elementów bezpieczeństwa (poduszek powietrznych, pasów bezpieczeństwa, siedzeń), które zapewniają pasażerom maksymalne bezpieczeństwo i utrzymują ich na siedzeniach.

W celu osiągnięcia powyższych rezultatów, 308-ka została wyposażona przede wszystkim w potrójny pas rozproszenia energii z przodu – pas dolny stanowi rozdwojenie dla klasycznego pasa górnego (rozwiązanie wywodzące się z modelu 407), natomiast nad przednimi nadkolami znajduje się trzecia płaszczyzna, umożliwiająca optymalne rozłożenie siły. Zatem w przypadku zderzenia czołowego energia zostanie rozłożona w proporcji 3/5 na pas główny, w 1/5 na dolne wzmocnienie (pas dolny) i w 1/5 na trzecie wzmocnienie.W celu lepszej ochrony pasażerów podczas uderzenia bocznego, środkowy słupek został zaprojektowany w tzw. technologii wielowarstwowej.

Peugeot 308 w testach NCAP 1W istocie został on utworzony z trzywarstwowej blachy, w tym dwóch warstw blach typu "THLE". Natomiast drzwi zostały wyposażone w aluminiowe wzmocnienia boczne oraz elementy usztywniające. Ponadto na poziomie progu bagażnika umieszczono belkę ze stopu aluminium, która pochłania siłę uderzenia i zmniejsza jego oddziaływanie na nadwozie. Uzupełnieniem dla parametrów konstrukcyjnych są liczne elementy, które pozwalają chronić i utrzymać na siedzeniu ciało pasażera: do 9 poduszek powietrznych – poduszki przednie, przednie boczne dla ochrony klatki piersiowej i miednicy poduszka w kolumnie kierowniczej chroniąca dolne kończyny kierowcy, kurtyny powietrzne dla ochrony głów pasażerów siedzących z przodu i z tyłu, poduszki boczne tylne;
- zagłówki przednie w kształcie "portfela", które optymalizują kontakt z głową pasażera w przypadku zderzenia i wraz z siedzeniami są zaprojektowane w sposób umożliwiający ograniczenie skutków uderzenia tylnego ("whiplash") ;
- system uniemożliwiający "nurkowanie" tyłu spod pasów; pozwala on utrzymać siedzisko na swoim miejscu i uniemożliwia jego oderwanie od podłogi
- pasy bezpieczeństwa z kontrolą zapięcia i odpięcia.

Dla umożliwienia montażu fotelików dziecięcych, 308-ka została zaprojektowana z trzema miejscami mocowania Isofix (3 - punktowe) – jedno na przednim fotelu pasażera i dwa na tylnych bocznych miejscach. Ten typ bezpieczeństwa "pasywnego" (lub biernego) stanowi uzupełnienie wzorcowego bezpieczeństwa I stopnia. W istocie, sztywność nadwozia, przyczepność oraz elektroniczne systemy wspomagania nadają 308-ce doskonałe właściwości jezdne. Peugeot 308 może być dodatkowo wyposażony w: system alarmu niezamierzonego przekroczenia linii (AFIL) oraz dwufunkcyjne ksenonowe reflektory kierunkowe – aż tyle elementów ułatwiających prowadzenie pojazdu i kontrolę nad nim.Wreszcie, dostępna w wielu krajach Europy usługa "Peugeot Urgence", powiązana z systemem telematyki RT4 zapewnia bezpieczeństwo III stopnia podczas wypadku, poprzez ręczne lub automatyczne wskazanie lokalizacji pojazdu oraz uruchomienie alarmu wzywającego właściwe służby bezpieczeństwa.

Źródło: Peugeot, informacja Moto Target