Peugeot na salonie w Genewie 2010

Peugeot na salonie w Genewie 201022.02.2010
Peugeot przygotowało szereg nowości na nadchodzące targi motoryzacyjne w Genewie. Peugeot na salonie w Genewie 2010. Jednym z elementów odnowy wizerunku marki Peugeot jest strategia działania dwutorowego - podboju nowych rynków ...

...oraz umacniania pozycji marki w obecnych segmentach.

5 BY PEUGEOT Concept Car - nowy, luksusowy sedan
Pojazd koncepcyjny 5 BY PEUGEOT ma pomóc Marce zaistnieć w segmencie dużych samochodów luksusowych. Proste, eleganckie linie subtelnie połączone z zaawansowanymi technologicznie detalami tworzą wrażenie ponadczasowej, ekskluzywnej i nowoczesnej stylistyki. Wnętrze skrywa technologię HYbrid4, która łączy przyjemność jazdy z wyjątkową wydajnością: 147 kW (200 KM), napęd na cztery koła i emisja CO2 na poziomie 99 g/km (0 g w trybie elektrycznym).

Peugeot na salonie w Genewie 2010 1 Wyrazista stylistyka
Wymiary, proporcje i stylizacja pojazdu koncepcyjnego 5 BY PEUGEOT to odpowiedź Peugeot na radykalne zmiany zachodzące w segmencie dużych, luksusowych sedanów. Modyfikacje te odzwierciedlają nieustanne poszukiwanie nowego statusu, jakości i osiągów. Reprezentują one również nowoczesność… nowoczesność rozumianą jako ogólną wydajność pojazdu wynikającą z jego konstrukcji, zastosowanych jednostek napędowych oraz stylistyki. Wszędzie na świecie oczekują jej nabywcy samochodów w segmencie „dużych sedanów” (M2) oraz „aut luksusowych” (H), gdzie odnaleźć można te tradycyjne wartości.

5 BY PEUGEOT to projekcja wizji firmy Peugeot oraz efekt wiedzy na temat segmentu dużych samochodów klasy „touring”. Pojazd ten zbudowano z zachowaniem zasad elegancji i precyzji, nie tracąc przy tym nic z osobowości i dynamiki, czyli sztandarowych cech marki Peugeot. Emocje, które wzbudza design nadwozia pojazdu, obiecują bardzo wiele co do wyjątkowości wnętrza, jego wygody oraz komfortu.

Nowoczesna, prestiżowa i ponadczasowa stylistyka
Tworząc stylistykę 5 BY PEUGEOT dążono do osiągnięcia idealnie zrównoważonego i opływowego kształtu nadwozia. Wszystkie linie i kontury wyjątkowo płynne rozciągają się od pokrywy silnika po klapę bagażnika. Płaszczyzny nadwozia są idealnie gładkie, a odstępy między nimi perfekcyjnie odmierzone i określone, co przekłada się na najwyższą jakość spasowania poszczególnych elementów. Ogólnie można odnieść wrażenie, że pojazd „wyciosano z pojedynczego skalnego bloku”.

Peugeot na salonie w Genewie 2010 2 W przedniej części nadwozia, uzupełnieniem kociego wyglądu są reflektory LED z podświetlonymi obwódkami, które idealnie wtapiają się w otaczające je elementy. Reflektory ograniczają unikalny przedni grill, tak charakterystyczny dla pojazdów Marki, którego kształt i stylistykę – podobnie jak w modelu koncepcyjnym Peugeot SR1 – gruntownie zmodyfikowano. Element ten zdaje się teraz jakby zawieszony poza pojazdem. Naturalnie, w wytłoczonej, przedniej części długiej, masywnej, aluminiowej maski znajdziemy nowe logo Lwa. Płynne linie bocznej części nadwozia podkreślają ukośne okna z aluminiowymi ramkami, klamki z tego samego materiału oraz profilowane 19-calowe kołpaki. Design tylnej części nadwozia zdradza siłę i moc drzemiące wewnątrz. Wzrok przykuwają tylne światła, których wypukły trzyczęściowy profil stanowi nawiązanie do niektórych historycznych modeli Marki i sprawia, iż w nocy pojazd swym oświetleniem wyróżnia się na drodze.

Obietnica nowych, niespotykanych doznań za kierownicą
Elegancja, precyzja i dynamika, które zdradza już sama stylistyka nadwozia, znajdują również swe odzwierciedlenie w parametrach technicznych pojazdu. 5 BY PEUGEOT wykorzystuje technologię HYbrid4 ,która od 2011 roku dostępna będzie w modelu 3008.

Z przodu zamontowano jednostkę wysokoprężną 2.0 HDi FAP o mocy 120 kW (163 KM), a z tyłu pracuje silnik elektryczny generujący 27 kW (37 KM) mocy. Dzięki temu łączna maksymalna moc pojazdu wynosi 147 kW (200 KM). Przy niski prędkościach samochód może się poruszać w trybie elektrycznym, posiada załączany napęd na wszystkie koła oraz może pochwalić się bardzo małym zapotrzebowaniem na paliwo oraz niskim poziomem emisji substancji szkodliwych (3,8 litra/100 km, emisja CO2 na poziomie99 g/km lub 0 g/km w trybie elektrycznym).

Peugeot na salonie w Genewie 2010 3 5 BY PEUGEOT to kolejny dowód pro- ekologicznej strategii działania marki Peugeot. W zależności od zapotrzebowania na rynku, ta modułowa technologia może być łączona z innymi silnikami spalinowymi oraz stosowana w pojazdach o różnych typach nadwozia i odmiennych płytach podłogowych, co w przyszłości gwarantuje jeszcze więcej radości z jazdy.

Zobacz więcej zdjęć 5-by-Peugeot na naszym fotoblogu.

PEUGEOT RCZ - WYJĄTKOWE EMOCJE
Pojazd ten to więcej niż auto koncepcyjne. Model RCZ wyznacza nowe standardy w gamie samochodów „rekreacyjnych” firmy Peugeot i jako pierwszy korzysta z dobrodziejstw nowego wizerunku Lwa.

Jego ekspresyjna, nowatorska stylistyka, ekskluzywne wnętrze, dynamiczne i przyjazne środowisku jednostki napędowe oraz ogromna radość z jazdy, jaką oferuje sprawiają, że w przyszłości marka Peugeot, wiedziona 200-letnim doświadczeniem, wzbudzać będzie więcej emocji niż kiedykolwiek wcześniej.

Peugeot RCZ – usportowione, kompaktowe, czteroosobowe Coupe – ma być ekskluzywne, wyjątkowe i ma wzbudzać niezwykle silne emocje:

  • nazwa RCZ odzwierciedla jego wyjątkowy charakter w ofercie firmy Peugeot – to pierwszy model, który nie używa systemu numeracji z jednym lub dwoma zerami w środku,
  • RCZ odzwierciedla nowy wizerunek Marki i jako pierwszy oznaczony został nowym logo Lwa.

Peugeot na salonie w Genewie 2010 4 RCZ zaprojektowano z myślą o nowoczesnych, wymagających klientach, którzy znają się na samochodach i szukają czegoś wyjątkowego… oraz są gotowi poddać się motoryzacyjnej pokusie.

Innymi słowy, RCZ to pierwszy tak ekskluzywny pojazd w gamie modeli firmy Peugeot. A w planach są już następne, które pojawią się w kolejnych latach i mają być równie wyjątkowe i niepowtarzalne. Mają one również oferować niespotykane dotąd doznania z jazdy oraz zachwycać wyrazistym charakterem i stylistyką.

Pierwszy etap projektu RCZ rozpoczął się we wrześniu 2007 roku na salonie we Frankfurcie, gdzie firma Peugeot zaprezentowała samochód koncepcyjny, który zachwycił wszystkich. Niedługo potem podjęto decyzję o wprowadzeniu go do produkcji seryjnej, co zostało oficjalnie ogłoszone w Genewie w marcu 2008 roku. Jednak wcielenie tego planu w życie wymagało ogromnej determinacji, odwagi i pomysłowości, czyli cech, których nigdy nie brakowało w bogatej historii marki Peugeot.

Zobacz więcej zdjęć Peugeota RCZ na naszym fotoblogu.

Peugeot SR1 Concept Car - łączy emocje z dążeniem do perfekcji
Peugeot SR1 prezentuje trendy stylistyczne, które będą obowiązywały w przyszłości we wszystkich modelach Marki. Koncept jest jednocześnie uosobieniem nowego świata Peugeot, którego przejawem jest nowe logo Lwa ozdabiające eleganckie nadwozie.

Dynamiczny, zrównoważony, zmysłowy, z ekskluzywnym i nowoczesnym wnętrzem, ten „samochód marzeń” na nowo definiuje pojęcie auta typu GT.

Peugeot na salonie w Genewie 2010 5 Zastosowanie technologii HYbrid4 sprawia, że specyfikacja techniczna modelu Peugeot SR1 idzie w parze z nowatorską stylistyką: 230 kW (313 KM), emisja CO2 na poziomie zaledwie 119 g/km (0 w trybie elektrycznym), napęd na 4 koła oraz wszystkie cztery koła skrętne... oto idealne połączenie radości z jazdy i wydajności.

Stylistyka rodem z przyszłości
Elegancja, czystość, dynamika, urok, kontrolowana moc... wszystkie te cechy znajdują odzwierciedlenie w koncepcyjnym Peugeot SR1 – wyjątkowym samochodzie marzeń. Jego linie nadwozia w dużym stopniu przedstawiają trendy stylistyczne, jakie będą obowiązywały w przyszłych modelach Marki, odnawiając tym samym stylistyczną tożsamość Peugeot. Samochód koncepcyjny tworzy zatem nowy język stylistyczny. Peugeot SR1 jest pojazdem o idealnych, ponadczasowych proporcjach nawiązujących do wspaniałej tradycji samochodów typu GT z przeszłości. Cechy charakterystyczne to duża maska, płynnie poprowadzone błotniki i bardzo nisko umieszczony środek ciężkości. Design nadwozia wraz z wyprofilowaną maską, dynamiczną boczną częścią i eleganckim tyłem nadaje autu wyjątkowego stylu.

Ogólną koncepcję stylistyczną uzupełniają doskonale dobrane detale: design świateł i wlotów powietrza, kształt lusterek zewnętrznych... wszystko to sprawia, że poszczególne elementy „wtapiają się” w karbonową „skórę” pojazdu. Z drugiej strony, niektóre detale (reflektory wykonane w całości w technologii LED, kontury osłony chłodnicy) wyróżniają się na tle nadwozia i sprawiają wrażenie zawieszonych w powietrzu.

Odzwierciedleniem tego zaawansowanego i porywającego projektu jest sztywny dach, w którego konstrukcji zastosowano technologię formowania wstępnego zapożyczoną ze świata żeglarstwa. Dach płynnie komponuje się z nadwoziem, tworząc wrażenie auta Coupe. Siła projektu SR1 tkwi jednak w tym, iż auto wywołuje takie samo wrażenie wizualne zarówno z dachem, jak i bez dachu. I wreszcie, Peugeot SR1 prezentuje nowe logo Lwa, które zostało przeprojektowane i dopracowane w najdrobniejszych detalach, dzięki czemu doskonale odzwierciedla koncepcję modelu.

Peugeot na salonie w Genewie 2010 6 Peugeot SR1 sprawia wrażenie auta wyrzeźbionego z bryły materiału, jawiąc się jako monolityczna, bezpieczna, wytworna i dynamiczna forma. Cały projekt oparto na zasadzie kontrastów: czystość formy i technologiczne wyrafinowanie, oryginalne linie i zaawansowane technologie, ekspresyjność i powściągliwość... oto samochód o nieodpartej sile przyciągania!

Nowoczesne i ekskluzywne wnętrze „2+1”
Wnętrze pojazdu pomieści trzy osoby dzięki zastosowaniu tylnego fotela umieszczonego po środku, tuż za przednimi siedzeniami. Zajęcie miejsca z tyłu umożliwia konsola centralna, którą można przesunąć do przodu podczas wsiadania. Szczególną atmosferę kabiny pasażerskiej tworzy połączenie kolorów i materiałów z wyraźnymi nawiązaniami do „minionej epoki motoryzacyjnej” oraz „najnowocześniejszej, technologii”. We wnętrzu zastosowano naturalne materiały, jak na przykład przetarta tapicerka skórzana czy drewno dekoracyjne, dające wrażenie przebywania w ciepłym i zmysłowym miejscu przepełnionym historią. Wszystko to płynnie łączy się zmateriałami „high tech”, takimi jak nikiel i satynowy chrom.

W zoptymalizowanej do perfekcji konstrukcji panelu centralnego wyróżniają się poszczególne komponenty mechaniczne, takie jak kolumna kierownicza i niektóre przełączniki. Na tablicy przyrządów znajdują się natomiast zarówno wskaźniki analogowe, jak i cyfrowe, dzięki czemu informacje przekazywane kierowcy są niezwykle czytelne. Jednym z przykładów są wskazania chwilowego zużycia paliwa i całkowitego zasięgu wyświetlane na dwóch wskaźnikach ze szkła kryształowego umieszczonych bezpośrednio przed kierowcą.

Kolejną technologiczną innowacją jest ekskluzywny zegarek zaprojektowany we współpracy z firmą Bell&Ross. Po zdjęciu z konsoli środkowej zegarek można normalnie założyć na rękę. Należy również dodać, że gadżet ten – wykonany przez renomowanego producenta zegarków specjalnie dla osób uprawiających sporty ekstremalne – idealnie wpisuje się w stylistkę wnętrza Peugeot SR1. Dzięki zastosowaniu najnowszych technologii produkcyjnych, stalowa obudowa z frezowanymi wstawkami z aluminium mieści w sobie wyświetlacz 3D. Nowoczesny, funkcjonalny i elegancki zegarek monochromatyczny wyposażono w pasek z przetartej skóry, która idealnie odpowiada stylistyce foteli. Każdy i detal został zatem stworzony z najwyższą uwagą zarówno w fazie projektu, jak i wykonania, aby zagwarantować perfekcyjną jakość i niezrównany poziom wyrafinowania.

Peugeot na salonie w Genewie 2010 7 Technologie w służbie transportu
Koncepcyjny SR1 łączy w sobie różne style także w kwestii technologicznej. W samochodzie zastosowano bowiem technologię HYbrid4, która pojawi się w modelu Peugeot 3008 w 2011 roku. W SR1 zamontowano silnik 1,6-litra THP o mocy 160 kW (218 KM) umieszczony z przodu oraz tylny motor elektryczny rozwijający 70 kW (95 KM). W trybie elektrycznym, samochód staje się pojazdem typu ZEV (Zero Emission Vehicle – pojazd o zerowej emisji spalin), podczas gdy średnie spalanie paliwa wynosi zaledwie 4,9 litra/100 km przy emisji CO2 na poziomie 119 g/km.

Podczas pracy z wykorzystaniem obu źródeł napędu, SR1 wytwarza potencjalną moc maksymalną 230 kW (313 KM), a przy tym korzysta z napędu na 4 koła. Technologia HYbrid4, która z czasem będzie dostępna w różnych modelach z gamy Peugeot, sprawia, że koncepcyjny SR1 stanowi doskonały przykład połączenia przyjemności z jazdy z ekologiczną wydajnością. Dynamiczne możliwości samochodu potęguje zastosowanie sztywnej i lekkiej konstrukcji, składającej się z samonośnego nadwozia oraz rurowego podwozia, do którego zamocowano komponenty mechaniczne i zawieszenie.

Doskonałe właściwości jezdne, godne tak wyjątkowego projektu, uzyskano dzięki wykorzystaniu najlepszej dostępnej technologii. W przednim i tylnym zawieszeniu zastosowano na przykład podwójne wahacze poprzeczne ze stabilizatorami. O większą precyzję kierowania i znakomitą zwrotność we wszystkich warunkach dba natomiast układ 4 kół skrętnych. Kąt skrętu tylnych kół ustalany jest na podstawie prędkości jazdy i kontrolowany przez ogniwa tylnych wahaczy wyposażone w silniczki.

Zobacz więcej zdjęć Peugeota SR1 na naszym fotoblogu.

Źródło: Peugeot