W obu zastosowano innowacyjne rozwiązania, które mają do minimum eliminować skutki zderzeń czołowego i bocznego. Tym samym SEAT podtrzymuje zobowiązanie do oferowania najbezpieczniejszych pojazdów na rynku.
Pięć lat po uzyskaniu maksymalnej oceny w testach bezpieczeństwa Euro NCAP, nowe wersje modeli SEAT-a powtarzają ten wynik, pomimo zaostrzenia kryteriów testowych w ostatnich latach. Inżynierowie z Martorell wprowadzili nowoczesne rozwiązania, a wśród nich ruchomą barierę do próby zderzenia czołowego.
![SEAT Ibiza](https://img.motonews.pl/news/2022/12867_1.jpg)
System ma za zadanie ocenić poziom ochrony pasażerów oraz wpływu elementów konstrukcyjnych na ich bezpieczeństwo podczas zderzenia. Usprawniono również mechanizm kontrolny uderzeń bocznych, w których uwzględniono korekty prędkości testowej bariery zbliżeniowej, jej masy i ochrony przed uderzeniami z boku.
- Wszyscy, którzy pracowali nad nowymi modelami Ibizy i Arony mogą czuć dumę z tego, że po raz kolejny zdobyły one najwyższe oceny w teście Euro NCAP. SEAT od zawsze stawiana bezpieczeństwo swoich samochodów i ich użytkowników, implementując w tym celu najnowsze technologie – komentuje dr Werner Tietz, wiceprezes wykonawczy SEAT-a ds. badań i rozwoju.
Nowoczesne rozwiązania technologiczne z myślą o bezpieczeństwie uczestników ruchu
W nowych wersjach samochodów modyfikacji uległo przede wszystkim nadwozie: przód pojazdu został przeprojektowany z myślą o zwiększeniu bezpieczeństwa podczas pełnowymiarowego testu zderzenia czołowego MPDB.
![SEAT Arona](https://img.motonews.pl/news/2022/12867_2.jpg)
Aktualizacji poddano również inne systemy bezpieczeństwa: przednie pasy zostały zintegrowane podwójnym napinaczem, zainstalowano też funkcję przypominania o zapięciu pasów dla pasażerów na tylnych siedzeniach samochodu oraz dodatkowe poduszki powietrzne. W standardowym wyposażeniu zarówno nowej Ibizy, jak i Arony dostępne są nowe systemy: kamer, zmiany pasa ruchu oraz rozpoznawania pieszych i rowerzystów.
To już kolejne modele, które uzyskały 5 gwiazdek w testach zderzeniowych po Leonie, Atece i Tarraco, co pokazuje zaangażowanie hiszpańskiej marki w produkcję pojazdów spełniających najwyższe standardy bezpieczeństwa.