Impreza STi - wersja wyjściowa dla WRC

Impreza STi - wersja wyjściowa dla WRC03.02.2001
Tajemniczy skrót STi pochodzi od Subaru Technica International, czyli dział odpowiedzialny za sporty samochodowe i produkcję szybkich sportowych samochodów ulicznych. Tym samym Impreza STi jest wersją wyjściową dla odmiany WRC (World Rally Car) ...

Impreza STi - wersja wyjściowa dla WRC 1 Niedawno na rynek japoński wprowadzony został specjalny model Subaru Impreza STi.

Tajemniczy skrót STi pochodzi od Subaru Technica International, czyli dział odpowiedzialny za sporty samochodowe i produkcję szybkich sportowych samochodów ulicznych. Tym samym Impreza STi jest wersją wyjściową dla odmiany WRC (World Rally Car).

STi dostępna jest w wersji czterodrzwiowej i jako kombi. Zastosowano w nich czterocylindrowy silnik typu boxer o pojemności 1994 cm sześciennych. W jednostce tej zastosowano dwa górne wałki rozrządu i po cztery zawory na cylinder. Moc maksymalna to 206 kW (280 KM) przy 6400 obr/min a moment obrotowy 373 Nm przy 4000 obr/min. za doskonałe parametry jednostki odpowiedzialne są zmodernizowana głowica, zmienione korbowody, większe kanały doprowadzające powietrze i powiększona sprężarka z chłodnicą powietrza doładowującego. Aby zoptymalizować zużycie paliwa i emisję spalin zastosowano czujnik kontrolujący mieszankę, katalizator i wielopunktowe dysze wtryskowe.

Impreza STi - wersja wyjściowa dla WRC 2 Napęd z silnika przenoszony jest na cztery koła poprzez centralny dyferencjał ze sprzęgłem wiskotycznym. Do wyposażenia należy również sześciobiegowa skrzynia, która przystosowana została do przenoszenia bardzo wysokiego momentu obrotowego.

Za zatrzymanie Imprezy STi odpowiedzialny jest specjalnie opracowany układ hamulcowy z aluminiowymi klockami i 17-calowymi, wentylowanymi tarczami. W modelu kombi średnica tarcz wynosi 16 cali z przodu i 15 z tyłu. W obu przypadkach zastosowano elektroniczny, czterokanałowy ABS.

W niezależnym zawieszeniu auta zastosowano kolumny McPersona i sprężyny śrubowe.