Subaru na baterie

Subaru na baterie10.10.2007
Subaru zaprezentuje podczas Salonu Samochodowego w Tokio pojazd koncepcyjny G4e z napędem na baterie litowo-jonowe. Tym samym Subaru podąża za modą, która ostatnio ogarnęła całą już chyba branżę motoryzacyjną.

Czterodrzwiowy hatchbach ma dzięki nowoczesnej baterii przejeżdżać do 201 km po jednokrotnym naładowaniu.

Subaru na baterie 1G4e jest kontynuacją wcześniejszego studium R1e, stworzonego przez Subaru we współpracy z Tokyo Electric Power, olbrzymim zespołem japońskich elektrowni. Najnowsza odsłona jest także owocem pracy tych dwóch firm.

Serce samochodu stanowi nowa bateria, w której zastosowano wanad, zwiększający dwukrotnie kondensację energii w baterii litowo-jonowej. Subaru twierdzi, iż bateria do pełnego naładowania potrzebuje ośmiu godzin. Ładuje się ją przez podłączenie do standardowego źródła prądu, jakiego używamy w gospodarstwach domowych, czyli mówiąc prościej do gniazdka, jakie każdy ma na ścianie.

Subaru na baterie 2Baterię można także naładować w przyspieszonym trybie do 80% pojemności w ciągu 15 minut przy pomocy przenośnej ładowarki

G4e to pełne werwy, kompaktowe autko o korzystnym współczynniku oporu powietrza: 0,276 Cx i z całkiem przestronnym wnętrzem. W dodatku na pierwszych wizualizacjach karoserii nadano soczysty, wesoły, zielony kolor.

Pod względem stylistyki G4e przypomina bardziej auta, które na co dzień możemy oglądać na ulicach, niż futurystyczne "wynalazki" z ekologicznym napędem, jakie czasem serwują nam zwłaszcza japońscy producenci.

Źródło: opr. BM na post. Newspress, fot. Subaru