...pierwsze miejsce przyznawano bardzo modnym ostatnio i bardzo promowanym pojazdom elektrycznym ( samochodem roku 2011 został Nissan Leaf, a roku 2012 Opel Ampera), to w 2013 jury konkursu postanowiło powrócić do starych dobrych tradycji i będzie wybierać między modelami z silnikami spalinowymi potrzebującymi benzyny do należytego funkcjonowania. Szczerze mówić, do ostatniej rundy konkursowych zmagań nie wszedł żaden samochód z napędem elektrycznym. Poznajmy zatem pozostałych ośmiu pretendentów do tytułu Europejski Samochód Roku 2013.
Dla porządku przedstawimy je w kolejności alfabetycznej, jednak nie należy się nią sugerować – miejsca na naszej liście nie są odzwierciedleniem szans danego modelu na zwycięstwo.
- Ford B-MAX – pięciodrzwiowy MPV amerykańskiego producenta oferuje wygodę i oszczędne silniki,
- Hyundai i30 – dostępny w wersji pięcio- i trzydrzwiowej, ma przestronną kabinę, nowy wygląd nadwozia, a pod maską 1,6-litrowy silnik CRDi i do tego zawieszenie typu multilink,
- Mercedes-Benz klasa A – turbodoładowany hot hatch,
- Peugeot 208 – debiutant z tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie,
- Renault Clio – czwarta generacja zaprojektowana przez Laurensa van der Ackera,
- Subaru BRZ/Toyota GT-86 – bliźniacze modele powstałe w wyniku współpracy obu japońskich producentów,
- Volkswagen Golf – długo wyczekiwana siódma generacja, podobno najlepszy Golf w historii marki,
- Volvo V40, które w tym roku uzyskało najlepszy wynik w dotychczasowej historii testów zderzeniowych Euro NCAP.
O tym, który z wymienionych powyżej modeli uzyska tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2013 dowiemy się na początku marca, gdy jury konkursu ogłosi swój werdykt.
