MotoNews.pl

Hyundai i30 w wersji trzydrzwiowej

11 października 2012

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Hyundai i30 8

Trzydrzwiowy Hyundai i30 zadebiutował na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu, wypada więc krótko go przedstawić i pokazać zdjęcia z premiery. Trzeci członek rodziny i30 dołączył do pięciodrzwiowego hatchbacka i Tourera i ma uatrakcyjnić ofertę Hyundaia w europejskim segmencie C.

Główną atrakcją i30 w wariancie trzydrzwiowym jest jego wyrazisty, sportowy styl. Projektowane zgodnie z filozofią „fluidic sculpture” (płynna rzeźba) nadwozie ma mocno pochyloną linię przewężenia, przeszkloną część o bardziej kanciastych zarysach i dłuższe drzwi przednie. Sprawia to, że profil pojazdu wydaje się bardziej dynamiczny.

Nowa, czarna wstawka z siatki i centralna listwa akcentują sześciokątną atrapę chłodnicy otoczoną nowymi światłami przeciwmgielnymi o zaokrąglonych kształtach i światła do jazdy dziennej LED. Dolna część zderzaka przedniego ma zupełnie nowy profil.

W tyle przemodelowano zderzak i wmontowano w niego nowe, horyzontalne światła przeciwmgielne odróżniające wersję trzydrzwiową od hatchbacka, którego tylne światła ustawione są w płaszczyźnie wertykalnej. Światła i nowa, czarna wstawka w dole tylnego zderzaka optycznie poszerzają nadwozie. Całość uzupełniają 16-calowe obręcze z lekkich stopów.

Allan Rushforth, wiceprezes senior Hyundai Motor Europe, powiedział:

“Nowa generacja trzydrzwiowego i30 została stworzona specjalnie dla klientów europejskich i wzmocni obecność Hyundaia w segmencie, w którym odnieśliśmy największy sukces od 2007 roku. Równie ważny jest jego sportowy wygląd – wzmocni świadomość marki i poprawi odbiór Hyundaia wśród europejskich klientów.”

Nowy, trzydrzwiowy Hyundai i30 prezentuje podobne standardy jakości i ofertę wyposażeniową, co wariant pięciodrzwiowy. Zawieszenie i układ kierowniczy są dostosowane do potrzeb europejskich użytkowników, a model wyposażono w system Flex Steer. Korzystając z tego systemu kierowca może dostosować siłę wspomagania kierownicy do aktualnych warunków jazdy, wybierając odpowiedni tryb pracy Comfort, Normal lub Sport.

Gama silnikowa nowego, trzydrzwiowego Hyundaia i30 obejmuje 4 silniki w pięciu wersjach mocy współpracujące z 6-biegową przekładnią manualną lub automatyczną. Gwiazdą w tym gronie jest 1,6-litrowy silnik wysokoprężny U-II generujący 1128 KM mocy i emitujący tylko 97 g CO2/km.

Zdjęcia: Hyundai, newspress, opracowanie: BM