MotoNews.pl

Ford Tourneo Custom Active – dla aktywnej rodziny

24 maja 2021

Tourneo-Custom-Active

Pod koniec zeszłego, 2020 roku miałem przyjemność testować Forda Tourneo Custom. Był to bardzo wygodny i pojemny samochód dla większej rodziny. Następnie miałem przyjemność jeździć samochodem podobnego rozmiaru czyli V klasą, która na tle Forda mnie zaskoczyła i to bardziej w negatywny sposób.

Ford Tourneo Custom Active

Tym razem miałem przyjemność sprawdzić inną wersję wyposażenia Tourneo Custom – Active. Odległość czasowa między testem Mercedesa Klasy V, a Tourneo jest niewielka, więc łatwiej będę mógł porównać co jest lepsze, a co jest gorsze w obu samochodach. Zapraszam do lektury.

Stylistyka

Wygląd Tourneo Custom Active względem zwykłego Tourneo Custom nie jest wielka. Zmieniony został grill, dodano relingi dachowe oraz wokół samochodu zostały dodane ozdobne /ochronne listwy, które jednoznacznie sugerują, że nie jest to samochód, którego naturalnym środowiskiem jest tylko asfalt.

Dobrym wyborem jest też kolor pomarańczowy, który bardzo dobrze kontrastuje i zwiększa efekt dwukolorowego zderzaka. Pod względem porównania z V klasą, Ford wygląda zdecydowanie mniej agresywnie, zapewne przez bardziej agresywną linię i smuklejszy kształt Mercedesa. Oczywiście w dużej mierze, co się komu podoba to tylko kwestia gustu, ja się nie mogę jednak zdecydować.

Wnętrze

Wnętrze wersji Active jest znacznie ciekawiej wykończone od poprzednio testowanej wersji. Tapicerka jest częściowo skórzana z wykończeniowymi niebieskimi wstawkami na fotelach oraz na desce rozdzielczej.

W mojej opinii wnętrze wygląda znacznie bardziej młodzieżowo. Wszystkie schowki, ilość miejsca i funkcje takie jak jak obracane fotele są dokładnie takie same jak w poprzedniku. Całość jest bardzo praktyczna i wygodna.

Zwłaszcza korzystnie wypada bagażnik w porównaniu z Mercedesem. Jest olbrzymi, nawet przy maksymalnie cofniętych fotelach. V-ka ma jednak dodatkowo wentylowane fotele przednie oraz wentylowane i ogrzewane fotele drugiego rzędu, jednak takie są tylko 2.

Wnętrze również nie wygląda tak luksusowo jak w V klasie jednak jest bardziej funkcjonalne mimo braku podgrzewanego i chłodzonego uchwytu na kubek.

Osiągi

Pod względem osiągów i napędu Mercedes ma znaczną przewagę nad Fordem. Napęd Tourneo na przednią oś z 175 konnym silnikiem wysokoprężnym nie będzie w stanie się równać z napędem na 4 koła oraz mocniejszym, prawie 240 konnym silnikiem.

Jednak Ford dynamiką specjalnie nie odstaje od znacznie droższego konkurenta. Podczas normalnego codziennego użytkowania nie odczuwa się większej różnicy. Brak napędu na obie osie ma rekompensować inteligentny system mechanizmu różnicowego. Ale nie ważne jak inteligentny i dobrze przemyślany system by to nie był, napędzane 4 koła poradzą sobie znacznie lepiej w trudniejszych sytuacjach.

Pod względem spalania można założyć, iż Ford z manualną skrzynią biegów spala koło 7l/100km, czyli jest oszczędniejszy od automatu. Co do komfortu jazdy to o dziwo Tourneo przy większych prędkościach jest cichszy od Mercedesa pod względem szumów wewnątrz kabiny.

Podsumowanie

Jako auto rodzinne wybrałbym zdecydowanie Forda Tourneo Custom w wersji Active. Ciekawszy design od innych wersji wyposażenia, również wewnątrz, przy zachowaniu takiej samej praktyczności jest zdecydowanym plusem.

Ford jest również bardziej praktyczny od Mercedesa pod względem schowków i miejsca np. w bagażniku. Stojąc przed wyborem samochodu rodzinnego zdecydowanie wybrałbym Forda.
Cena prawie o połowę niższa od Mercedesa zdecydowanie wynagradza nie tak luksusowe wnętrze.

Zalety:

  • Ciekawy design wersji Active
  • Bardzo praktyczne wnętrze

Wady:

  • Brak napędu na 4 koła

Dziękuję Ford Polska za udostępnienie samochodu do testu. Link do konfiguracji: https://www.motonews.pl/auta-nowe/auto-13299-ford-tourneo-custom.html

Tekst i zdjęcia: Filip Wykowski - MotoNews.pl