MotoNews.pl

Dwie światowe premiery Opla podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2012

09 lutego 2012

Opel Mokka 4

Opel z niecierpliwością oczekuje na prezentację dwóch światowych premier, które będą miały miejsce podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie (w dniach 6-18 marca, 2012), czyli na Mokkę, nowego SUVa typu subcompact i nową Astrę OPC. Dzięki nowemu modelowi Mokka, w pełni odzwierciedlającemu motto tegorocznej wystawy „Driving into the future” („Droga do przyszłości”), Opel staje się pierwszym niemieckim producentem wkraczającym do rozrastającego się w zawrotnym tempie segmentu SUV-B.

Uczestnicy konferencji prasowej Opla, która odbędzie się w Hali nr 2 Geneva Palexpo o godzinie 11:30, będą mogli się przekonać na własne oczy, że Opel nie tylko poszerza swoją ofertę produktową o nową Mokkę i Astrę OPC, ale także zapewnia jeszcze więcej emocji samej marce i klientom Opla. Nowa kompaktowa, sportowa Astra OPC, wyposażona w silnik o mocy 206 kW/280 KM, to najmocniejsza Astra w historii, która oferuje sportowe doznania płynące z jazdy i mnóstwo emocji. Powodów do świętowania jest znacznie więcej, ponieważ Opel obchodzi w tym roku swoje 150-e urodziny. Dodatkowo rewolucyjna Ampera z napędem elektrycznym i range extenderem znalazła się wśród kandydatów do tytułu „Samochodu Roku 2012”. Ujawniony zostanie także futurystyczny, elektryczny rower Opla, „RAD e”. Opel podkreśla także swoją wiodącą pozycję w dziedzinie nowoczesnych technologii, dzięki zaawansowanemu układowi sekwencyjnemu, podwójnego turbodoładowania zastosowanemu w silniku wysokoprężnym 2.0 BiTurbo CDTI w modelu Insignia.

Światowa premiera: kompaktowy rozmiar, wielki charakter – nowa Mokka
Pomimo długości wynoszącej 4,28m, Mokka może swobodnie pomieścić do pięciu osób w wyżej usytuowanych fotelach. Mokka powstała w oparciu o filozofię Opla łącząc atrakcyjną stylistykę z innowacyjnymi technologiami i wysokiej klasy funkcjonalnością, która sprawia, że samochody Opla stają się dostępne dla szerszego grona klientów. Dynamiczną jazdę zapewniają trzy paliwooszczędne jednostki napędowe, w tym silnik benzynowy o pojemności 1,6l, o mocy 85 kW/115 KM i odmiany Turbo o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4l oraz silnik 1.7 CDTI o mocy 93 kW/130 KM. Bezpieczeństwo zostało zwiększone dzięki nowoczesnym technologiom wprowadzonym do segmentu SUV B, takim jak systemy wspomagania kierowcy (Driver Assistance Systems), oparte na systemie kamer przednich Opel Eye, a także kamer tylnych.

W nowym Oplu Mokka dostępny jest zarówno napęd na przednie koła, jak i napęd na wszystkie koła. System napędu na wszystkie koła zapewnia wysoki poziom stabilności i bezpieczeństwa, zwiększając równocześnie zdolność Mokki do radzenia sobie w bardziej surowych warunkach. Gdy panowanie nad pojazdem i przyczepność zostają wystawione na próbę, system automatycznie i płynnie przenosi moc na tylne koła. Standardowe urządzenia poprawiające wrażenia jazdy Mokką we wszystkich wersjach obejmują elektroniczną kontrolę stabilności Electronic Stability Control (ESC), kontrolę trakcji Traction Control (TC), a także systemy Hill Start Assist (HSA) i Hill Descent Control (HDC), które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy, ułatwiając ruszanie na dużych nachyleniach.

Światowa premiera: nowa Astra OPC – najmocniejsza Astra w historii
Światowa premiera wyczynowej wersji Astry GTC, czyli nowej Astry OPC, odbędzie się w Genewie. Benzynowy silnik modelu OPC z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem, o mocy wynoszącej 206 kW/280 KM i o pojemności 2,0l, dostarcza maksymalny moment obrotowy o wartości 400 Nm i prędkość maksymalną wynoszącą 250 km/h. Astra po raz pierwszy osiąga taką prędkość. Jedną z głównych zalet Astry OPC jest wysoce wydajne zawieszenie z kolumnami High Performance Struts (HiPerStruts), które sprawia, że samochód zapewnia bezkompromisową moc. W połączeniu z układem podwozia FlexRide, charakteryzującym się trybem jazdy Sport i OPC, Astra OPC zapewnia ponadprzeciętne możliwości jazdy.

Astra OPC jest także wyposażona w wyczynowe fotele typu kubełkowego z zaawansowaną technologią. Oba przednie fotele zwiększają sportowe i dynamiczne wrażenia jazdy dzięki zastosowaniu lekkiego materiału, obniżonego siedziska i udoskonalonych oparć bocznych. Szkielet nowego fotela jest o 45% lżejszy od szkieletu fotela konwencjonalnego. Żaden inny producent na świecie nie zastosował w samochodzie produkcyjnym organicznego materiału kompozytowego formowanego wtryskowo. Nowy fotel można ustawić w 18 różnych konfiguracjach. Wszystkie wyjątkowe dla Opla, nowe technologie OPC muszą być poddane testowi wytrzymałości na dystansie 10 000 km na słynnym torze wyścigowym Nürburgring, w Niemczech. 10 000 km jazdy w surowych warunkach na północnej pętli toru odpowiada 180 000 km jazdy w warunkach normalnych.

Produkcja Astry OPC rozpocznie się w połowie maja, w zakładzie GMMP w Gliwicach
W tym roku w trakcie Genewskiego Salonu Samochodowego, Opel ma kilka powodów do świętowania. Nie tylko obchodzi swoje 150-e urodziny, ale jego najnowszy, innowacyjny model Ampera znajduje się wśród kandydatów do prestiżowego tytułu „Samochodu Roku 2012”. Zwycięzca zostanie wybrany z listy siedmiu finalistów, a wynik zostanie ogłoszony 5 marca, tuż po rozpoczęciu Salonu Samochodowego w Genewie. Będzie to pierwszy oficjalny komunikat tego wydarzenia.

Elektryczny rower Opla „RAD e” oferuje wizję przyszłości
W Genewie Opel zaprezentuje również projekt „RAD e” – futurystycznego, elektrycznego roweru, który stanowi uzupełnienie obecnej strategii e-mobilności marki i oferuje koncepcję w pełni zintegrowanej mobilności indywidualnej i miejskiej. RAD e, pierwszy elektryczny rower skonstruowany w oparciu o zasady projektowania konstrukcji samochodowych i zasady produkcyjne, charakteryzuje się typowym dla Opla językiem projektowym, takim jak elementy o kształcie przypominającym bumerang, kojarzone z Amperą i elektrycznym samochodem koncepcyjnym, RAK e. Zastosowana w rowerze technologia Pedelec z silnikiem o mocy 250 W zapewnia rowerzyście wspomaganie w postaci napędu silnikowego w trakcie pedałowania, dając zasięg jazdy w zakresie od 60 km do 145 km. W ten sposób RAD e odpowiada na potrzebę klientów, jaką jest pozostawanie mobilnym, gdy korzystanie z samochodu jest ograniczone lub wręcz niemożliwe. RAD e zostaje ujawniony w momencie, gdy powszechnie oczekuje się, aby rowery elektryczne odegrały zasadniczą rolę w zintegrowanej koncepcji transportu miejskiego, łączącego e-rowery, samochody i autobusy. RAD e to także stylistyczne przypomnienie wczesnego okresu w historii Opla jako producenta rowerów. W kontekście 150-ych urodzin Opla, projektanci przygotowali studium, które odnosi się zarówno do historii, jak i oferuje wizję przyszłości.

Nowy silnik 2.0 BiTurbo CDTI uzupełnieniem oferty silników wysokoprężnych Insigni
Uczestnicy Salonu Samochodowego w Genewie będą mogli uzyskać więcej informacji na temat nowego dynamicznego i wysoce wydajnego silnika diesla Opla 2.0 BiTurbo CDTI, który debiutuje w modelu flagowym Insignia. Silnik Insigni 2.0 BiTurbo CDTI dostarcza moc o wartości 143 kW/195 KM i moment obrotowy o wartości 400 Nm. Zużycie paliwa zaczyna się już od tak niskiego poziomu jak 4,9l na 100km (a poziom emisji spalin wynosi 129 g CO2/km). Jest to jeden z najbardziej paliwooszczędnych samochodów klasy średniej. Istotą silnika jest układ sekwencyjny, podwójnego turbodoładowania, technologia, która do tej pory była dostępna wyłącznie w samochodach kilku droższych marek. Po raz pierwszy samochód osobowy został również wyposażony w układ podwójnej chłodnicy międzystopniowej (intercooler), o dwóch w pełni oddzielnych obiegach chłodzenia. To zasadnicze elementy, które sprawiają, że silnik o pojemności dwóch litrów jest niezwykle czuły.

Ponadto, ciesząca się dużą popularnością linia samochodów Opla obejmuje jeszcze więcej innowacji. Każda odmiana AWD będzie wkrótce dostępna z podwoziem SuperSport wyposażonym w zawieszenie przednie zapożyczone od modelu Insignia OPC (Opel Performance Center) z kolumnami high performance struts (HiPerStruts). Sprawia to, że dynamika jazdy tych samochodów będzie jeszcze potężniejsza. Ponadto systemy wspomagania kierowcy oparte na technologii radarowej dodatkowo zwiększą bezpieczeństwo czynne Insigni.

Nowe udoskonalenia Astry, Corsy, Insigni i Merivy
Opel stale rozwija swoje samochody, a swoje najnowsze udoskonalenia zaprezentuje w Genewie. Wśród nich znajduje się nowa Corsa Kaleidoscope, która poszerza odnoszącą sukcesy, sportową rodzinę Corsy Color. Kolejną nowością w rodzinie Color jest ekonomiczny silnik benzynowy ecoFLEX o pojemności 1,2l i o mocy 51 kW/70 KM (5,1 l/100 km z technologią Start/Stop i 119g CO2/km).

Meriva, mistrz elastyczności Opla, jest teraz dostępna z udoskonalonymi jednostkami napędowymi, które są jeszcze mocniejsze i jeszcze bardziej paliwooszczędne. Jednostka benzynowa Turbo o mocy 103 kW/140 KM i pojemności 1,4l teraz zapewnia maksymalny moment obrotowy o wartości 220 Nm (+ 20 Nm) dzięki nowej funkcji overboost. Wysoce wydajny silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX (88 kW/120 KM), który debiutuje w Merivie, szczyci się zarówno niskimi kosztami zużycia paliwa, jak i niskim poziomem emisji spalin (124 g CO2/km). Wszystkie silniki benzynowe Merivy o pojemności 1,4l teraz są dostępne z paliwooszczędną technologią Start/Stop. Dzięki tej technologii zużycie paliwa w przypadku silnika 1.4 Turbo 88kW/120 KM zostało zredukowane o 12%.

Silnik 1.4 LPG Turbo ecoFLEX teraz jest także dostępny w 5-drzwiowej Astrze i Astrze Sports Tourer, a jego moc jest jeszcze większa i wynosi 103 kW/140 KM.

Klienci gotowi na urodziny Opla mogą zamówić Astrę, Corsę, Insignię i Merivę wraz ze specjalnym pakietem wyposażenia „150 lat Opla”, z wysokiej jakości elementami. Ponadto, Opel jeszcze bardziej udoskonalił swoje wyjątkowe technologie, takie jak zintegrowany system do przewożenia rowerów FlexFix, dzięki któremu teraz można przetransportować jeszcze większy ładunek, a system można poszerzyć w celu przewiezienia nawet do czterech rowerów (Astra Sports Tourer, Zafira Tourer).

Debiut stanowi także nowa funkcja park assist, która zostaje uruchomiona automatycznie, po wybraniu przez kierowcę biegu wstecznego. Funkcja jest w stanie wykryć najmniejsze przeszkody w promieniu 100 cm z przodu i 150 cm z tyłu pojazdu.

Zdjęcia: Opel