MotoNews.pl

Silnik EcoBoost o pojemności 1,0-litra w Fordzie Focus najbardziej ekonomiczną jednostką benzynową w historii Forda

07 marca 2012

Marka, model | ,
Ford Focus Ecoboost

Przedstawiony wczoraj na salonie samochodowym w Genewie nowy Ford Focus z litrową jednostką benzynową EcoBoost zapowiada wprowadzenie na rynek najoszczędniejszego w historii motoryzacji modelu Forda z silnikiem benzynowym. 100- i 125-konne silniki Forda Focus wykazują się najniższym w swojej klasie apetytem na paliwo potrzebując odpowiednio: 4,8 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 109 g na kilometr oraz 5 litrów paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 114 g na kilometr.

Litrowy EcoBoost jest turboładowany oraz posiada bezpośredni wtrysk paliwa, osiągając imponujące wyniki pod względem mocy i zużycia paliwa 3-cylindrowego bloku, którego rozmiary odpowiadają kartce papieru formatu A4. Imponująca moc w połączeniu z niskim poziomem emisji CO2 sprawiają, że jednostka ta jest bezkonkurencyjna w swoim segmencie. Wysoki moment obrotowy równy 170 Nm przy prędkości w przedziale od 1,400 do 4,500 obr./min. (lub 1,400 – 4,000 obr./min. w wersji 100-konnej) pozwala na ekonomiczny styl jazdy i daje wrażenie mocy i momentu obrotowego silnika wysokoprężnego. Litrowy EcoBoost dostępny będzie jeszcze w tym roku również w Fordzie C-MAX i nowym Fordzie B-MAX, a w dalszej kolejności w innych modelach Forda.

”Jeszcze kilka lat temu stworzenie samochodu o parametrach Forda Focus z tak małym i oszczędnym, a jednocześnie mocnym i dającym przyjemność jazdy silnikiem byłoby niemożliwe,” powiedział Stephen Odell, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe.

Litrowy EcoBoost stanie się kolejnym silnikiem, obok 1,6-litrowego benzynowego EcoBoost oraz 1,6-litrowego wysokoprężnego TDCi, ze znakiem technologii ECOnetic – zarezerwowanego tylko dla tych pojazdów marki Ford, które pod względem zapotrzebowania na paliwo zajmują miejsce w ścisłej czołówce w swoim segmencie.Już ponad połowa nowych samochodów marki Ford sprzedanych w tym roku posiada znak technologii ECOnetic. Ford spodziewa się, że ich liczba wzrośnie do dwóch trzecich już w 2013 roku. Tym samym, liczba użytkowników korzystających z innowacyjnych i niskoemisyjnych rozwiązań technologicznych spod znaku ECOnetic wciąż wzrasta. Oto one:

  • Active Grille Shutter – aktywna żaluzja wlotu powietrza do komory silnika poprawiająca aerodynamikę;
  • Smart Regenerative Charging – ładowanie akumulatora z odzyskiwaniem energii hamowania, czyli wydajne ładowanie akumulatora i w efekcie mniejsze zużycie paliwa;
  • Ford Eco Mode – oszczędny tryb pracy silnika: system, który uczy kierowcę ekonomicznego stylu jazdy i nagradza go za nią na wyświetlaczu w zestawie wskaźników
  •  Gearshift Indicator – lampka kontrolna zmiany biegów, która sygnalizuje kierowcy, kiedy mógłby zmniejszyć zużycie paliwa poprzez zmianę biegu na wyższy.

Zdjęcia: Ford, newspress