MotoNews.pl

Volkswagen Polo BlueGT – premiera w Genewie

07 marca 2012

VW Polo BlueGT 11

Nowy Volkswagen Polo BlueGT to połączenie dynamicznych osiągów z oszczędnym zużyciem paliwa. Techniczną atrakcją nowego kompaktowego modelu Volkswagena jest system dezaktywacji cylindrów (znany także jako aktywny system zarządzania pracą cylindrów lub ACT) po raz pierwszy wprowadzony w pojeździe tej marki.

System został zastosowany w 1,4-litrowym silniku TSI. Jednostka napędowa rozwija moc 140 KM/103 kW, a w cyklu mieszanym zużywa 4,7 l paliwa na 100 km, emitując przy tym 108 g CO2/km. Jeśli silnik Polo BlueGT będzie współpracować z dostępną jako wyposażenie opcjonalne, 7-biegową, dwusprzęgłową przekładnią DSG, zapotrzebowanie na benzynę spada do 4,5 l/100 km, a emisja CO2 do 105 g/km. Mimo to pojazd rozwija prędkość maksymalną 210 km/h i przyspiesza z miejsca do 100 km/g w 7,9 sekundy. To dość niezwykłe połączenie świetnych osiągów z oszczędnym zużyciem paliwa udało się osiągnąć dzięki zastosowaniu systemu ACT, redukcji pojemności jednostki napędowej i wprowadzeniu technologii BlueMotion (system Stop/Start, regeneracja akumulatora).

Nadwozie nowego Volkswagena Polo BlueGT ozdobiono plakietkami GT i znaczkiem BLUEMOTION oraz nowymi końcówkami rur wydechowych. Pojazd wyposażono również w zestaw nowych 17-calowych obręczy z lekkich stopów. Oprócz tego BlueGT posiada elementy charakterystyczne dla Polo GTI i Polo BlueMotion. Komponenty przejęte z GTI to: tylny spojler, tylny zderzak z dyfuzorem, przedni zderzak i światła przeciwmgielne z światłami do jazdy dziennej. Elementy z BlueMotion to progi boczne i rynny odprowadzające wodę z szyby przedniej. Polo BlueGT ma także odświeżoną, polakierowaną na czarno atrapę chłodnicy, ekran wentylacyjny R-line w zderzaku i czarne obudowy lusterek bocznych. Podwozie Polo obniżono o 15 mm i zaopatrzono w specjalne wykończenia.

We wnętrzu VW Polo BlueGT znajdziemy wielofunkcyjny wyświetlacz, na którym prezentowane są komunikaty dotyczące działania systemu dezaktywacji cylindrów oraz dane dotyczące ciśnienia w oponach, wskaźniki GTI, tempomat, czarną podsufitkę w stylu GTI, sportową kierownicę obitą skórą z plakietką BlueGT, sportowe fotele z przodu i liczne chromowane akcenty.

Polo BlueGT będzie w ofercie Volkswagena zajmować miejsce między Polo 1.2 TSI (105 KM/77 kW) a Polo GTI (180 KM/132 kW). Nowy model zostanie wprowadzony na rynek w lipcu tego roku.

Zdjęcia: Volkswagen, newspress