MotoNews.pl

edo competition C63 AMG T-Model, czyli idź na całość

14 maja 2012

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Powściągliwość nie należy do cnót kardynalnych edo competition, do czego tuner sam się przyznaje. Łatwo to zauważyć choćby przyglądając się ich najnowszej modyfikacji aktualnej generacji Mercedesa-Benz klasy C w wariancie AMG.

Edo competition oferuje dla Mercedesa C63 AMG zestaw zwiększający moc silnika. Składa się na niego: nowy, wyczynowy układ wydechowy, katalityczne katalizatory wysokoprzepływowe, nowe filtry powietrza, przeprogramowana jednostka kontrolna silnika i usunięcie blokady prędkości. Efektem jest skokowy wzrost mocy silnika z seryjnych 457 KM/336 kW do 600 KM/441 kW. Jednocześnie maksymalny moment obrotowy zwiększył się z 600 Nm do 680 Nm.

Nowy układ wydechowy z zaworami motylkowymi zapewnia imponujący „gang”. Układ wyposażono w programowalny sterownik elektroniczny, który monitoruje poziom ciśnienia zwrotnego i otwiera zintegrowane zawory motylkowe o średnicy 70 mm, gdy zostanie przekroczony ustalony próg. Układ wydechowy wykonano w całości ze stali nierdzewnej, a końcówki rur wydechowych pokryto chromem.

Edo C63 AMG T-Model rozpędza się do ponad 340 km/h, więc musi mieć odpowiednie ogumienie – są to 19-calowe opony marki Michelin o rozmiarze 235/35 ZR 19 z przodu i 265/30 ZR 19 z tyłu.

Oczywiście eksperci z edo competition nie zapomnieli o wnętrzu kabiny, gdzie zastosowali wstawki z włókna węglowego, by poprawić jej estetykę. Na życzenie klienta wnętrze można spersonalizować stosując wykończenia ze skóry, tkanin, drewna, metalu lub jeszcze więcej włókna węglowego.

Zdjęcia: edo competition, opracowanie: BM