MotoNews.pl

Hyundai HCD-14 Genesis Concept

środa, 16 stycznia 2013

« poprzedni | news | następny »
HCD-14 Genesis 8

Hyundai Motor zaprezentował na North American International Auto Show, jak będzie w przyszłości wyglądać design jego modeli klasy Premium. Producent chce wyrobić sobie mocniejszą pozycję na rynku samochodów luksusowych. Jego szanse można ocenić oglądając wystawiony w Detroit nowy pojazd koncepcyjny o nazwie HCD-14 Genesis.

HCD-14 Genesis wyróżnia się bardzo płynnymi liniami nadwozia i stylem, który projektanci określili mianem „płynny metal”. Poszczególne powierzchnie obrabiano z precyzją godną najcenniejszych klejnotów. Śmiało zarysowany przód auta ozdabia metalowa atrapa chłodnicy z głębokimi, poziomymi szczelinami. Zarysy pokrywy bagażnika korespondują z kształtami obudów lusterek bocznych. Z boku sylwetka ma wyraźne proporcje klasycznej, sportowej limuzyny z napędem na tylną oś wyrażone przez krótkie zwisy, koła o dużej średnicy, ostro ściętą górną część kabiny i krótką pokrywę bagażnika. Tylne drzwi otwierają się od słupka B ku tyłowi auta. Hyundai HCD-14 Genesis to rasowe, 4-drzwiowe coupe klasy Premium o sportowym charakterze.

We wnętrzu znalazł się „kokpit” skupiony wokół fotela kierowcy, o wyrazistych kształtach z analogowymi i cyfrowymi wskaźnikami i asymetryczną konsolą środkową oraz wykończenia z drewna. W konsolę wmontowano stację dokującą do tabletu iPad. HCD-14 Genesis zostało wyposażone w technologie rozpoznające ruchy gałek ocznych kierowcy i gesty dłoni, więc pojazd potrafi zrozumieć komendy kierowcy bez konieczności ręcznej obsługi poszczególnych przycisków. By jeszcze bardziej zminimalizować możliwość rozproszenia uwagi kierowcy w koncepcyjnym Hyundaiu zastosowano wyświetlacz przezierny na przedniej szybie.

Hyundai HCD-14 Genesis ma wyjątkowo sztywne zawieszenie, układ kierowniczy pracujący w kilku trybach, niskoprofilowe, wyczynowe opony oraz wyrafinowany system kontroli znoszenia. Pod jego maską pracuje silnik Hyundai Tau V8 o pojemności 5 litrów z wtryskiem bezpośrednim i systemem D-CVVT. Jednostka napędowa współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną, którą steruje się za pośrednictwem manetek umieszczonych przy wieńcu kierownicy. Choć producent nie poinformował, jaką mocą i maksymalnym momentem obrotowym odznacza się silnik, to należy przypuszczać, że będą dość spore, biorąc pod uwagę, że w układzie wydechowym Hyundaia HCD-14 Genesis zastosowano rury wyłożone materiałem ceramicznym i bardzo szerokie końcówki.

Zdjęcia: Hyundai, newspress.co.uk, opracowanie: BM