MotoNews.pl

Jeep i Mopar przygotowują sześć pojazdów koncepcyjnych na Moab Easter Safari

21 marca 2013

Jeep Wrangler Stitch 2

Jeep co roku organizuje w mieście Moab w stanie Utah wielkanocne safari, które jest jedną z najpopularniejszych imprez motoryzacyjnych wśród amerykańskich fanów jazdy terenowej. Co roku też wykorzystuje Easter Jeep Safari by zaprezentować specjalne wersje swoich modeli. Dziś producent zapowiedział, że w Moab pokaże aż sześć nowych pojazdów koncepcyjnych. Oto ich krótka charakterystyka.

Jeep Grand Cherokee Trailhawk Concept
Bazuje na nowym Grand Cherokee napędzanym silnikiem wysokoprężnym EcoDiesel V6. Nadwozie pokryto lakierem w kolorze krwistej pomarańczy. Samochód zaopatrzono też w masywne, terenowe opony Mickey Thompson o średnicy 35 cali zamontowane na 17-calowych obręczach z Wranglera Rubicona. Pojazd ma poszerzone nadkola i błotniki, specjalne panele ochronne pod przednią i tylną częścią nadwozia, podwójne haki holownicze i zmodyfikowane relingi dachowe marki Mopar. W koncepcie Trailhawk zamontowano także maskę silnika SRT, czarną atrapę chłodnicy i matowy, czarny dach.

Jeep Wrangler Mopar Recon
Jeep Wrangler Mopar Recon ma szare nadwozie i trochę więcej mocy dzięki ingerencji specjalistów z Moparu. 6,4-litrowy HEMi V8 generuje 470 KM i współpracuje z 5-biegową przekładnią automatyczną. Wrangler posiada też mosty Dana 60. Porusza się na 39-calowych oponach terenowych z prototypowymi kołami z serii Jeep Performance Parts. Recon może się też pochwalić kilkoma specjalnymi komponentami marki Mopar, takimi jak: zderzaki, panele drzwiowe, wyciągarka, relingi dachowe, maska silnika z Wranglera Rubicona w edycji 10th Anniversary, prototypowe reflektory z diodami LED i miękki dach tkaninowy. We wnętrzu znalazły się specjalne dywaniki, czarne nakładki na progi drzwiowe, klamki i fotele obite specjalną tapicerką – wszystko to oczywiście marki Mopar.

Jeep Wrangler Stitch
Bazuje na nowym Wranglerze Rubiconie, ale “odchudzono” go do 1360 kg, dzięki czemu charakteryzujący go stosunek mocy do masy jest zbliżony do Jeepa Grand Cherokee SRT. Części nadwozia zwyczajnie wycięto, a inne zastąpiono odpowiednikami z włókna węglowego. Także w tym modelu zastosowano 35-calowe opony terenowe Mickey Thompson zamontowane na 17-calowych obręczach z lekkich stopów, mosty DynaTrack Pro Rock 44 i specjalne amortyzatory. Na wyjątkowy design Stitcha składa się obcięta szyba przednia, miękki dach z przejrzystego, żółtego winylu, fotele SRT Viper obite czarną skórą i żółta deska rozdzielcza.

Jeep Wrangler Sand Trooper II
Pod jego maską pracuje legendarny, 5,7-litrowy silnik HEMI V8 o mocy 375 KM i maksymalnym momencie obrotowym 542 Nm. We Wranglerze zwiększono prześwit i zastosowano 40-calowe ogumienie terenowe. Pojazd ma nową atrapę chłodnicy, drzwi, zderzaki, wentylowaną maskę silnika, błotniki Moparu, wyciągarkę i terenowe oświetlenie LED.

Jeep Wrangler Flattop
Ten model wyróżnia się precyzyjnie wystylizowanym nadwoziem i dopracowanym wnętrzem, które mogą sprawiać złudne wrażenie, że samochód utracił nieco ze swoich własności terenowych. Nic bardziej mylnego – Flattop ma nawet całkiem sporo dodatkowych komponentów ułatwiających poruszanie się w trudnych warunkach.

Jeep Wrangler Slim
Jeep Wrangler Slim gwarantuje moc doznań podczas jazdy w terenie. Znacznie zmniejszono jego masę, a nadwozie polakierowano na kolor czerwony. Dwudrzwiowy Wrangler ma pełnowymiarowe drzwi i twardą osłonę dachową. Napędza go 3,6-litrowy silnik V6. Model wyposażono w dodatkowe komponenty nadwoziowe i specjalne elementy w kabinie.

Zdjęcia: Jeep, opracowanie: BM