MotoNews.pl

Nowy Lexus IS F – sedan, który potrafi więcej

czwartek, 26 września 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Rynek Premium
Marka, model | ,
Lexus IS-F 3

Lexus IS F w wersji na rok 2014 oddaje do dyspozycji kierowcy 416 KM mocy i radzi sobie świetnie zarówno na drodze, jak i na torze wyścigowym. Mimo, iż ustawienia silnika i zawieszenia dobrano tak, by sedan czuł się niczym ryba we wodzie na torze, pasażerowie nadal cieszą się najwyższym poziomem komfortu.

Co producent zmienił w modelu IS F w odsłonie na 2014 rok? Dokonano drobnych aktualizacji wyglądu zewnętrznego: pojawiły się światła przeciwmgielne z diodami LED i spojler tylny z włókna węglowego. We wnętrzu dodano wykończenia z czarnej Alcantary na drzwiach i pokrywie konsoli środkowej, fotele pokryto tapicerką z czarnej skóry semianilinowej, a w wariantach z czerwonymi obiciami pojawiły się wstawki z czarnej Alcantary z czerwoną perforacją i zagłówki obciągnięte czarną skórą.

Lexusa IS F napędza 5-litrowy silnik V8 generujący wspomniane już 416 KM mocy dostępne przy 6600 obr./min i maksymalny moment obrotowy 503 Nm dostępny od 5200 obr./min. Jednostka napędowa współpracuje z 8-biegową przekładnią automatyczną Sport Direct-Shift.

Zawieszenie sedana zmodyfikowano tak, by sprawdzało się na torze wyścigowym. Pojazd ma także kilka trybów pracy systemu kontroli dynamiki (np. sportowy i przystosowany do jazdy po śniegu), dzięki czemu pojazd może pochwalić się równym poziomem osiągów niezależnie od warunków drogowych.

Lexus stworzył również we współpracy z firmami Michelin i Bridgestone specjalne ogumienie przystosowane do jazdy na torze. Przednie opony zamontowane na 19-calowych obręczach mają rozmiar 225/40R19, a tylne 255/35R19. Za odpowiednio szybkie wytracanie prędkości odpowiedzialny jest układ hamulcowy Brembo z 6 toczkowymi zaciskami przy wentylowanych i nawiercanych tarczach przednich (średnica 14,2 cala) i dwutłoczkowymi przy również wentylowanych i nawiercanych tarczach tylnych (średnica 13,6 cala). Tylny, samoblokujący mechanizm różnicowy Torsen zapewnia lepszą trakcję podczas szalonej jazdy. System zintegrowanego zarządzania dynamiką pojazdu (Vehicle Dynamics Integrated Management – VDIM) skalibrowano tak, by wzmacniał dynamikę sedana.

Zdjęcia: Lexus, opracowanie: BM

Dodaj komentarz