MotoNews.pl

Audi S5 Coupe 3.0 TFSI według Senner Tuning – Mr. Supercharger

26 września 2013

Kategoria | Senner Tuning  Tuning
Marka, model | ,
Audi S5 Senner 13

Niemiecka firma tuningowa Senner Tuning specjalizuje się w przeróbkach modeli Audi, a ostatnio upodobała sobie szczególnie modele A5 i S5. Właściciel, Benno Senner właśnie pochwalił się nowym dziełem, jakim jest autorska interpretacja najnowszej wersji coupe S5.

Połączenie nowego fartucha przedniego w stylu RS z atrapą chłodnicy RS5 ozdobioną czarnym emblematem nadaje „małemu” S5 wygląd podobny, do jego „starszego brata”. Uwagę zwracają elementy z włókna węglowego w odcieniu jaskrawej czerwieni umieszczone w dużych wlotach powietrza na fartuchu przednim. Obudowy lusterek bocznych i subtelne listwy boczne również zostały wykonane z włókna węglowego o kolorze czerwonym. Listwa tylnego spojlera i pokrywa bagażnika mają kolor reszty nadwozia – czyli są białe. W tylnym fartuchu znajdziemy również wstawkę w stylu RS5. Tablicę rejestracyjną podświetlają jasne diody LED.

Z czerwienią niektórych komponentów nadwozia pięknie harmonizują nowe obręcze z lekkich stopów Work Varianza T1S utrzymane w tym samym kolorze. Na 20-calowych obręczach o podwójnych ramionach zamontowano ogumienie Vredestein Ultrac Sessanta w rozmiarze 245/30R20 z przodu i 295/25R2 z tyłu. Audi wzbogaciło się także o moduł zawieszeniowy typu coil-over KW Variation 3 pozwalający kierowcy na indywidualne dobranie ustawień zawieszenia.

Eksperci z Senner Tuning zadbali także o turbodoładowany, 3-litrowy silnik TFSI V6. Zaopatrzyli go w dwuczęściową pokrywę z włókna węglowego, dolot zimnego powietrza Injen, konwerter mocy i przeprogramowali jego jednostkę kontrolną. W rezultacie zmodyfikowane Audi może się pochwalić mocą 446 KM/328 kW i maksymalnym momentem obrotowym 511 Nm.

Zmodyfikowany układ wydechowy RS5 z systemem kontroli przepustnic sterowanym za pomocą pilota pozwala kierowcy na absolutną kontrolę nad dźwiękiem wydobywającym się z końcówek rur wydechowych. Audi S5 może być cichutkie, jak myszka, lub ryczeć niczym lew, w zależności od humoru właściciela. Jeśli sama funkcjonalność nowego układu wydechowego nie wystarcza klientowi, może on też zamówić sobie nowe, czarne końcówki rur wydechowych w stylu RS5.

Tuning nie ominął również wnętrza kabiny. Odkryjemy tam ten sam materiał, który zdobi nadwozie, czyli włókno węglowe. Ciemny odcień detali z włókna węglowego umieszczonych na desce rozdzielczej, konsoli środkowej, drzwiach z klamkami RS5 i sportowej kierownicy przejętej z modelu R8 kontrastuje z czerwono-czarną tapicerką ze skóry Nappa. Na pedałach gazu, hamulca i sprzęgła pojawiły się nakładki wykonane ze stali szlachetnej, a pod nimi nowe, welurowe dywaniki.

Zdjęcia: Senner Tuning, opracowanie: BM