MotoNews.pl

Bentley Continental GT3 debiutuje na torze wyścigowym

piątek, 27 września 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Rynek Premium, Sport
Bentley Continental GT3 6

Nowy, wyścigowy model Bentleya – Continental GT3 po raz pierwszy sprawdzi się “w akcji” podczas 12-godzinnego wyścigu w Abu Dhabi, który odbędzie się 13 grudnia tego roku. Od tego dwuetapowego wyścigu wytrzymałościowego na niezwykłym torze Yas Marina rozpocznie się powrót brytyjskiej marki do świata sportu po tym, jak dziesięć lat temu po raz ostatni wygrał 24-godzinny wyścig Le Mans.

Nowy Continental GT3 został po raz pierwszy pokazany publicznie w lipcu, podczas Goodwood Festival of Speed, a następnie przeszedł szereg praktycznych testów osiągów, ustawień i wytrzymałości na różnych torach w całej Europie. Samochód spisał się dokładnie tak, jak zakładał to Bentley, czyli okazał się niezawodny w najróżniejszych warunkach.

„Jak dotąd pojazd zachowywał się świetnie i pod każdym względem spełnił i to często z nawiązką nasze oczekiwania. W ramach jazd testowych Continental GT3 przejechał już 3000 km i zespół jest bardzo zadowolony z postępów w dopracowywaniu szczegółów. Zdobywamy coraz większe zaufanie do nowego modelu. Nie możemy się doczekać wyścigu w grudniu i sprawdzenia się po raz pierwszy wśród konkurencji na torze.” – powiedział Brian Gush, szef działu sportowego Bentleya.

Wyścigową wersję Continentala napędza 4-litrowa jednostka napędowa V8 biturbo o mocy 600 KM. Napęd przekazywany jest na tylne koła za pośrednictwem sekwencyjnej, 6-biegowej przekładni Xtrac, którą kierowca steruje za pomocą manetek umieszczonych przy kierownicy. Wyścigowy GT3 ma także samoblokujący mechanizm różnicowy. Układ hamulcowy Brembo z wentylowanymi tarczami zaopatrzonymi w 6-tłoczkowe zaciski z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu. W kabinie znajdziemy klatkę i uprząż bezpieczeństwa. Samochód porusza się na oponach w rozmiarze 310/710 R18 zamontowanych na 18-calowych obręczach OZ Racing.

Aerodynamikę nadwozia Bentleya Continentala GT3 udoskonalono montując splitter przedni, tylne skrzydło i panele z włókna węglowego, zoptymalizowane, lekkie zderzaki, maskę silnika, błotniki oraz listwy progowe.

Zdjęcia: Bentley, opracowanie: BM

Dodaj komentarz