MotoNews.pl

Opel Mokka stuningowany przez Steinmetz

wtorek, 01 października 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Steinmetz, Tuning
Marka, model | ,
Opel Mokka Steinmetz 13

Nowy model Mokka sprawił, że Opel wreszcie wsunął stopę w drzwi prowadzące do segmentu SUVów. Samochód zadebiutował w zeszłym roku, a „tuningowa brać” już proponuje mnóstwo pakietów modyfikacji dla tego pojazdu. Jedną z takich firm tuningowych jest niemiecki Steinmetz, który właśnie opublikował serię zdjęć i informacje na temat swojej przeróbki Opla Mokka.

Jak twierdzi Steinmetz w komunikacie prasowym, pakiet modyfikacji dla Mokki został opracowany z myślą o klientach z segmentu SUVów, którzy najczęściej są „indywidualistami postrzegającymi swój samochód nie tylko jako środek transportu z punktu A do punktu B, lecz także jako źródło przyjemności i sposób na wyróżnienie się z tłumu”.

Zgodnie z tym przesłaniem wygląd zewnętrzny Opla Mokka uatrakcyjniono orurowaniem z przodu w kolorze matowej czerni i charakterystyczną atrapą chłodnicy zaprojektowaną przez specjalistów ze Steinmetz, z siatką o wzorze plastra miodu. By poprawić design boku SUVa i ułatwić wsiadanie do niego, tuner zamontował matowe, czarne progi boczne pasujące do orurowania przedniego. Zestaw dekoracyjny z logo Steinmetza umieszczony z boku auta jest dostępny w kolorze srebrnym lub czarnym. Tył SUVa można wyposażyć w dyfuzor z końcówkami rur wydechowych umieszczonymi z prawej strony lub po obu stronach. Otoczenie klamek drzwiowych, obudowy lusterek bocznych i krawędź luku bagażowego wykończono stalą szlachetną. W kabinie standardowe dywaniki zostały wymienione na elementy z logo Steinmetz.

Obniżony środek ciężkości, zredukowana tendencja do swobodnego toczenia się i sportowa charakterystyka to atrybuty zestawu obniżającego zawieszenie przygotowanego przez Steinmetza z myślą o zawieszeniu FlexRide zastosowanym w Oplu Mokka. Przybliża on nadwozie auta o ok. 25 mm do nawierzchni drogi i jak zapewnia tuner „łączy codzienną użyteczność z niezmienionym poziomem komfortu, zapewniając jednocześnie łatwiejszy dostęp do wnętrza kabiny”.

Specjalnie dla Opla Mokka zostały także przygotowane obręcze z lekkich stopów ET39 ST10 o średnicy 19 cali w połączeniu z ogumieniem w rozmiarze 225/45 R19. Wyglądają dość potężnie, ale można je zamontować bez wprowadzania żadnych modyfikacji w nadwoziu.

Zdjęcia: Steinmetz, opracowanie: BM