MotoNews.pl

McLaren ujawnia kolejne zczegóły na temat wyścigowego modelu 12C GT Sprint

środa, 02 października 2013

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
12C GT Sprint 7

Model McLaren 12C GT Sprint zadebiutował na tegorocznym Goodwood Festiwal of Speed, a teraz producent poinformował, że samochód po wejściu do sprzedaży będzie kosztować 195 00 funtów szterlingów.

Najnowsze dzieło sportowego oddziału GT McLaren Group zostało zaprojektowane i zoptymalizowane pod kątem poruszania się wyłącznie po torze wyścigowym. W projekcie brał także udział zespół McLaren Automotive, a wyścigowa wersja zachowała wiele unikalnych systemów, jakie można znaleźć w „zwykłym” modelu 12C. Poza tym 12C GT Sprint może się pochwalić wieloma przełomowymi technologiami i rozwiązaniami technicznymi, takimi jak: system Brake Steer, który hamując wewnętrzne koło zapobiega podsterowności przy wchodzeniu w szybki zakręt, aktywny hamulec aerodynamiczny McLaren Airbrake, czy system sterujący pracą podwozia Proactive Chassis Control o ustawieniach dostosowanych do wymogów zmagań na torze.

Mocy McLarenowi 12C GT Sprint dostarcza 3,8-litrowy silnik V8 biturbo M838T, który znajdziemy również w modelach 12C i 12C Spider, generujący 625 koni mechanicznych. Wyścigowy wariant 12C zachował 7-biegową przekładnię dwusprzęgłową, natomiast układ chłodzenia i smarowania zostały zoptymalizowane.

McLaren 12C GT Sprint bazuje na ważącej 75 kg konstrukcji MonoCell z włókna węglowego z modelu 12C, jednak odarto ją z „niepotrzebnych” elementów i komponentów odpowiedzialnych wyłącznie za zwiększanie komfortu jazdy. Za to pojazd został wyposażony w szereg „gadżetów” zapożyczonych z wyścigówki 12C GT3, takich jak: klatka bezpieczeństwa czy cyfrowy wyświetlacz na desce rozdzielczej.

Nadwozie obniżono o 40 mm, dzięki czemu poprawiły się: stabilność i dynamika auta. Samochód ma też nowy zderzak przedni o bardziej agresywnej stylistyce oraz maskę silnika inspirowaną modelem GT3. Efektywny układ hamulcowy ma tarcze o specyfikacji odpowiadającej wymaganiom serii GT.

W kabinie znajdziemy lekkie, kompozytowe fotele wyposażone w 6-punktowe uprzęże, system gaśnic i klimatyzację.

Zdjęcia: McLaren, opracowanie: BM