MotoNews.pl

Lamborghini Huracan LP 610-4 – nowy wymiar Gallardo

23 grudnia 2013

Lamborghini Huracan 9

Automobili Lamborghini zaprezentowało następcę modelu Gallardo, który nosi nazwę Huracan LP 610-4. Najnowszy członek rodziny Lamborghini w styczniu 2014 zostanie przedstawiony potencjalnym klientom w ramach 130 prywatnych pokazów w ponad 60 miastach na całym świecie, a oficjalnie zadebiutuje na Międzynarodowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie w marcu 2014 roku.

Design Huracana powstał z potrzeby stworzenia samochodu, którego profil tworzyłaby pojedyncza linia. Tylne okna w zamyśle projektantów miały natomiast przypominać klejnoty w bogatej oprawie. We wnętrzu dominuje innowacyjny kokpit z 12,3-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT, który dostarcza kierowcy wszystkie niezbędne informacje – od obrotów silnika, po dane nawigacyjne i funkcje informacyjno-rozrywkowe. Kabinę wykończono skórą Nappa i Alcantarą – klienci będą mogli wybierać z palety kilkunastu kolorów. Design deski rozdzielczej i tunel środkowej podkreślają lekkość stylu nowej kabiny.

Huracan bazuje na konstrukcji z włókna węglowego i aluminium. Samochód waży 1422 kg. Pod maską pracuje 5,2-litrowy silnik V10 o mocy 610 KM/448 kW i maksymalnym momencie obrotowym 560 Nm dostępnym od 6500 obr./min. W jednostce napędowej zastosowano system IDS (Iniezione Diretta Stratificata), który łączy system wtrysku bezpośredniego z pośrednim. Lamborghini Huracan rozwija prędkość maksymalną 325 km/h, z miejsca do 100 km/h przyspiesza w 3,2 sekundy, a do 200 km/h w 9,9 sekundy. Dzięki zastosowaniu technologii Stop&Start zużycie paliwa w cyklu mieszanym zostało zredukowane do 12,5 l na 200 km.

Moc silnika przekazywana jest na wszystkie koła za pośrednictwem nowej, 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej “Lamborghini Doppia Frizione” (LDF). Huracan może poruszać się w kilku trybach (odpowiedni kierowca wybiera przyciskając guzik umieszczony na kierownicy) – od nastawionego na maksymalną trakcję trybu drogowego po ekstremalny tryb jazdy na torze. System kontrolujący dynamikę jazdy działa w trzech trybach: Strada, Sport i Corsa. Huracan został także wyposażony w układ hamulcowy z ceramiczno-karbonowymi tarczami i dynamiczny układ kierowniczy Lamborghini.

Pierwsze dostawy Lamborghini Huracan dotrą do klientów wiosną przyszłego roku.

Zdjęcia: Lamborghini, opracowanie: BM