MotoNews.pl

Nowa Dacia Duster – nowy, wyższy poziom

poniedziałek, 18 grudnia 2017

« poprzedni | news | następny »
Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Dacia Duster 15

Nowa Dacia Duster jest połączeniem komfortu i terenowych właściwości na miarę prawdziwego SUV-a… i nadal jest dostępna za bezkonkurencyjną cenę. Bazowa cena nowej odsłony modelu Duster to nadal 39 900 zł!

Flagowy model marki Dacia prezentuje nowe oblicze. Dzięki całkowicie zmienionemu designowi nadwozia Nowy Duster stwarza poczucie mocy i solidności. Przeprojektowane wnętrze jest bardziej komfortowe i ergonomiczne. Nowe elementy wyposażenia i systemy wspomagania prowadzenia czynią z Nowego Dustera autentycznego SUV-a, komfortowego i wszechstronnego w codziennym użytkowaniu. Nowy Duster przełamuje kolejną granicę pod względem jakości postrzeganej.

Nowy Duster: w 100% zmieniony design nadwozia

Wszystkie zewnętrzne elementy zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru auta. Wnętrze Nowego Dustera oferuje wyższy poziom komfortu bez kompromisów. Zdecydowanie wyższa jakość postrzegana wynika w szczególności ze staranniejszego spasowania i wykończenia poszczególnych elementów.

Stylistyka, która gwarantuje solidność

Przeprojektowany przód nowego Dustera podkreśla charakter auta i solidność konstrukcji.

  • Mocniej zarysowana osłona chłodnicy, która sięga aż do przesuniętych maksymalnie na boki reflektorów, optycznie poszerza nadwozie auta.
  • Samochód zyskał nowy, charakterystyczny układ świate ł, z wbudowanymi i podzielonymi na trzy segmenty światłami LED do jazdy dziennej. Bardziej pozioma maska z wyraźniejszymi przetłoczeniami nadaje zdecydowanie solidny wygląd przodowi samochodu.
  • Wyżej umieszczona boczna linia nadwozia wzmacnia wrażenie solidności i bezpieczeństwa.
  • Bardziej nachylona przednia szyba, której podstawa została przesunięta o 100 mm do przodu, zwiększa przestronność wnętrza.
  • Nowe, aluminiowe, charakterystyczne dla SUV-ów relingi dachowe, które są przedłużeniem profilu przedniej szyby, nadają sylwetce auta bardziej dynamiczny wygląd.
  • Dzięki nowym, 17-calowym obręczom kół sylwetka Dustera zyskała bardziej na wyrazistości.

Tył auta z wyraźniej zarysowanymi nadkolami zapowiada doskonałą stabilność samochodu. Nowy Duster zyskał charakterystyczny układ świateł Dacii z czterema czerwonymi kwadratami. Światła pojazdu zostały skrajnie przesunięte w stronę boków nadwozia. Powiększona przednia i tylna osłona podwozia podkreśla crossoverowy charakter Nowego Dustera.

Przeprojektowane i komfortowe wnętrze wysokiej jakości

Optymalne ergonomicznie miejsce kierowcy

Przy wsiadaniu do auta uwagę zwraca całkowicie przeprojektowane miejsce kierowcy, które zapewnia komfortowe użytkowanie auta na co dzień.

  • Nowa, powiększona deska rozdzielcza z proporcjami charakterystycznymi dla SUV-a.
  • Środkowy panel z wyżej umieszczonym (o 74 mm) i zwróconym w stronę kierowcy ekranem MediaNav Evolution. Dzięki temu jest łatwiej dostępny i bardziej czytelny. To jedna z najmniejszych oferowanych na rynku odległości między kierowcą a ekranem.
  • Trzy pokrętła automatycznej klimatyzacji nawiązują do trzech nawiewów umieszczonych w górnej części deski rozdzielczej.
  • Nowe, ergonomiczne, klawiszowe przełączniki na środkowym panelu wprowadzają dodatkowy element nowoczesności.
  • Nowa, środkowa konsola z odsuniętą dźwignią hamulca ręcznego mieści dodatkowo wbudowane schowki oraz idealnie leżący pod ręką przełącznik trybu 4×4.

Pozycja za kierownicą zapewnia optymalny komfort i wiele możliwości regulacji ustawienia.

  • Kierownica ma regulację ustawienia w pionie 40 mm i w poziomie 50 mm.
  • Fotel kierowcy wyposażono w podłokietnik, regulację podparcia lędźwiowego oraz nowy mechanizm regulacji w pionie w zakresie 60 mm (+20 mm w porównaniu do poprzedniej generacji).
  • Dla zapewnienia lepszego podparcia siedzenia foteli zostały wydłużone o 20 mm.
  • Przeprojektowane, obszerniejsze siedzenia zapewniają lepsze podparcie boczne przy pokonywaniu zakrętów. Zastosowana w nich pianka o większej gęstości zapewnia większą trwałość i wyższy komfort.
  • Trzy tylne, wsuwane w oparcie zagłówki zapewniają kierowcy lepszą widoczność do tyłu, gdy nie ma pasażerów na tylnej kanapie.

Szczególnie staranny dobór materiałów

Nowy Duster może pochwalić się bardziej dopracowanym wnętrzem dzięki starannie dobranym materiałom i precyzji wykończenia. Kabina oferuje wyższą jakość:

  • Drobniejsza faktura groszkowanie i bardziej matowe wykończenie deski rozdzielczej nadają bardziej prestiżowego wyglądu.
  • W płatach drzwi zamontowano solidniejsze uchwyty oraz wypełnione pianką podłokietniki z przyjemniejszą w dotyku powłoką.
  • Nowe rodzaje tapicerki z tkaniny, z motywem 3D i podkreślone przeszyciami są połączeniem komfortu i nowoczesności.
  • Krótsza dźwignia hamulca ręcznego ma wstawki wykończone na matowy chrom.
  • W wybranych wersjach, kierownica jest pokryta wysokiej jakości materiałem Soft Feel, który jest bardziej przyjemny w dotyku.
    Ponadto znacząco zwiększono dokładność spasowania elementów.

Praktyczne w codziennym użytkowaniu wnętrze

Nowy Duster dysponuje 27,2 litrami schowków rozmieszczonych w całej kabinie, w tym nową szufladą o pojemności 2,8 l umieszczoną pod fotelem pasażera z przodu. Objętość bagażnika liczona do wysokości tylnej półki wynosi: 445 dm3 VDA (478 l) w wersji 4×2 i 411 dm3 VDA (467 l) w wersji 4×4. Maksymalna objętość bagażnika po złożeniu tylnej kanapy wynosi 1 478 dm ³ VDA (1 623 l).

Dwa razy niższy poziom hałasu dzięki skutecznemu wyciszeniu kabiny

Szczególnie wiele uwagi poświęcono izolacji akustycznej. Poziom hałasu w kabinie został zmniejszony o połowę, w szczególności dzięki zredukowaniu hałasów z układu jezdnego i zastosowaniu bardziej skutecznych materiałów wygłuszających.

  • Izolację akustyczną samochodu wzmocniono poprzez:
    • zwiększenie powierzchni paneli wygłuszających w kabinie i w komorze silnika z 20 do 50%,
    • redukcję punktów przenoszenia hałasu poprzez nakładanie masy dźwiękochłonnej bądź zaślepek,
    • zwiększenie grubości przednich szyb o 0,35 mm.
  • Hałas pracy silnika i układu jezdnego został zmniejszony dzięki usztywnieniu przedniej części samochodu (ramy podsilnikowej, podłużnic i przedniej przegrody). Pozwoliło to na zmniejszenie
    wibracji przenoszonych przez nadwozie do wnętrza kabiny.

W kabinie poprawiono również jakość dźwięku systemu nagłośnienia poprzez zastosowanie dwustożkowych głośników o średnicy sięgającej teraz 165 mm. Są one ponadto lepiej zabudowane w płatach drzwi – lepiej zamocowanie i bardziej szczelne. Wyższe wersje są również wyposażone w dwa głośniki wysokotonowe, umieszczone w górnej części deski rozdzielczej. Umożliwiają one uzyskanie bardziej przestrzennej sceny dźwiękowej.

Autentyczny i komfortowy SUV na drogę i w teren

Nowy Duster zyskał wyposażenie, które ułatwia mu poruszanie się zarówno w mieście, jak i z dala od przetartych szlaków.

Nowy Duster zachowuje doskonałą zdolność do pokonywania przeszkód terenowych, która przyczyniła się do sukcesu poprzedniej generacji dzięki swoim wymiarom:

  • długość do 4,34 m,
  • szerokość 1,80 m,
  • duży prześwit (210 mm),
  • kąt natarcia 30° i kąt zejścia 33° w wersji 4×4 oraz 34° w wersji 4×2,
  • kąt rampowy 21°.

Zapewniający bezstresową jazdę

  • Nowy Duster jest wyposażony w nowe, elektryczne wspomaganie kierownicy. Dzięki temu potrzeba o 35% siły mniej do manewrowania kierownicą, zwłaszcza podczas parkowania z niewielką prędkością. Mniejsze o 6% przełożenie zapewnia lepsze wyczucie drogi oraz większą zwrotność w mieście i przy pokonywaniu krętych dróg z dużą prędkością. Układ kierowniczy jest wyposażony w system, który dostosowuje siłę wspomagania do prędkości jazdy i ułatwia utrzymanie kierunku jazdy na autostradzie. Umożliwia również tłumienie drgań kierownicy podczas jazdy w terenie.
  • System Multiview Camera obejmuje cztery kamery: czołową, dwie boczne i tylną i pozwala kierowcy lepiej ocenić to, co dzieje się wokół samochodu. System jest szczególnie przydatny podczas
    parkowania. Włącza się automatycznie po wrzuceniu wstecznego biegu. Przy włączeniu biegu do jazdy do przodu system zmienia ujęcie na widok z przodu.
  • Można go również uruchomić ręcznie naciskając na przycisk „MCV”, który znajduje się na panelu przełączników klawiszowych. Prosty w obsłudze ekran nawigacji pokazuje w danym momencie obraz z jednej kamery na raz. System wyłącza się ręcznie poprzez naciśnięcie przycisku „MCV” lub automatycznie przy prędkości samochodu powyżej 20 km/h. Kamery boczne są wbudowane w lusterka zewnętrzne i pokazują przednie koła, co pozwala precyzyjnie zaparkować samochód.
  • System wspomagania zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control) umożliwia kontrolowanie prędkości podczas zjazdu, steruje pracą układu hamulcowego i zapewnia doskonałą stabilność samochodu.
  • Wspomaganie ruszania pod górę (Hill Start Assist) i system wspomagania zjazdu ze wzniesienia ułatwiają również jazdę w trudnym terenie.
  • Z myślą o wielbicielach jazdy terenowej w wersji 4×4 na e kranie pojawia się kompas, który pokazuje różne kąty nachylenia samochodu.
  • Nowy Duster jest również wyposażony w system bezkluczykowego dostępu. Po zbliżeniu kierowcy automatycznie odblokowuje drzwi, a po jego oddaleniu się od samochodu ponownie blokuje zamki. Odblokowanie drzwi jest sygnalizowane miganiem świateł awaryjnych i bocznych świateł kierunkowskazów. Natomiast zablokowanie drzwi jest sygnalizowane dwukrotnym mignięciem świateł awaryjnych i bocznych świateł kierunkowskazów. Kierowca nie musi już szukać kluczyka w kieszeni – wystarczy naciśnięcie przycisku „start/stop”.
  • System MEDIA NAV Evolution posiada funkcję Driving Eco2, która już sprawdziła się w samochodach grupy Renault. Teraz został wyposażony w funkcję eco-coachingu, która umożliwia kierowcy na optymalizację stylu jazdy.

Oferta bardzo praktycznych akcesoriów… nadal w bezkonkurencyjnych cenach

Nowy Duster oferuje nowe, proste i łatwe w obsłudze akcesoria, które podkreślą charakter SUV-a. Samochód można wyposażyć w hak holowniczy, łatwy w montażu i demontażu i to bez użycia narzędzi. Po zdemontowaniu jego mocowanie jest niewidoczne. Stylizowane listwy w dolnej części nadwozia są doskonale dopasowane do przedniej i tylnej osłony podwozia. Potęgują wrażenie solidności konstrukcji Nowego Dustera i charakter SUV-a.

Innym elementem, który podkreśla terenowe właściwości Nowego Dustera jest nowy stopień, znacznie lepiej pasujący do linii samochodu. Dodatkowo zapewnia łatwiejszy dostęp do ładunku przewożonego na bagażniku dachowym. Modułowe, antypoślizgowe i nieprzemakalne zabezpieczenie bagażnika EasyFlex chroni fabryczną wykładzinę.

Gama sprawdzonych silników

Nowy Duster jest wyposażony w gamę silników, które są dowodem know -how grupy Renault.

  • Silniki benzynowe: SCe 115 (wersje 4×2 i 4×4) oraz TCe 125 (wersje 4×2 i 4×4) współpracujące ze skrzynią mechaniczną.
  • Silniki wysokoprężne dCi 90 w wersji 4×2 i dCi 110 dla wersji 4×2 i 4×4 również współpracują ze skrzynią mechaniczną. Silnik dCi 110 (do wersji 4X2) może być dodatkowo wyposażony
    w automatyczną skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem EDC. Możliwa jest również adaptacja LPG dla silnika SCe.

Wyższy poziom bezpieczeństwa

Nowy Duster jest wyposażony w szereg systemów, które przyczyniają się do lepszej ochrony pasażerów. Samochód ma wzmocnioną konstrukcję:

  • nowe podłużnice o większej grubości (+0,2 mm) wykonane ze stali o lepszych właściwościach mechanicznych,
  • nowe wzmocnienia konstrukcyjne słupków przedniej szyby, podłużnic pod podłogą. Ponadto nowe elementy podnoszące bezpieczeństwo (dostępne w zależności od kraju):
    • nowy szkielet siedzeń,
    • nowe zagłówki przednie o większej powierzchni i grubości, które lepiej zabezpieczają w razie uderzenia w tył samochodu,
    • nowe kurtynowe poduszki powietrzne,
    • pirotechniczne napinacze z ogranicznikami napięcia na przednich miejscach oraz na bocznych siedzeniach z tyłu,
    • system mocowania fotelików dziecięcych Isofix na tylnych bocznych siedzeniach,
    • nowy system Seat Belt Reminder (SBR), który informuje o niezapiętych pasach na tylnych miejscach poprzez wyświetlenie odpowiedniej informacji na desce rozdzielcze j oraz o rozpięciu pasów podczas jazdy – rozlega się wówczas sygnał ostrzegawczy,
    • nowy wkład pochłaniający energię zderzenia w zderzaku oraz nowa konstrukcja maski dla lepszego rozproszenia energii w przypadku zderzenia z pieszym,
    • zewnętrzne lusterka boczne o większej powierzchni (o 8%) poprawiają widoczność kierowcy.

Nowy Duster jest również wyposażony w przydatne systemy wspomagania prowadzenia, które zwiększają bezpieczeństwo.

  • system monitorowania martwego pola jest wyposażony w cztery czujniki rozmieszczone wokół nadwozia samochodu. Wykrywają one obecność innych pojazdów z tyłu lub z boku samochodu w promieniu od trzech do pięciu metrów. Wbudowana w lusterko boczne dioda LED automatycznie włącza się i sygnalizuje niebezpieczeństwo. Jeśli kierowca włączy kierunkowskaz, a w martwym polu znajduje się inny samochód, dioda LED zacznie migać. System jest aktywny od 30 km/h do 140 km/h.
  • ogranicznik prędkości umożliwia kierowcy utrzymanie prędkości poniżej określonego progu bez konieczności nieustannego sprawdzania prędkościomierza. Działa przy prędkości powyżej 30
    km/h.
  • Nowy Duster jest wyposażony w automatycznie włączane światła, co zwiększa komfort dla kierowcy.
Zdjęcia: Dacia / Renault

Dodaj komentarz