MotoNews.pl

Dacia Jogger – koncepcja 7-miejscowego auta rodzinnego

07 września 2021

Kategoria | Premiery
Marka, model | ,
Dacia-Jogger-2021

Dacia odkrywa swoje plany wobec segmentu C i przedstawia nowy, 5- i 7-miejscowy, rodzinny, przystępny cenowo model. Dacia Jogger ma pełnić rolę czwartego filara w strategii produktowej marki. Po w 100% elektrycznym małym aucie miejskim (Spring), kompakcie (Sandero) i SUV-ie (Duster), Dacia wchodzi na rynek z całkowicie nową koncepcją 7-miejscowego samochodu rodzinnego. Ta premiera stanowi element programu odnowy gamy Dacii, która do 2025 roku ma zostać uzupełniona o dwa kolejne modele.

Rodzinna i wszechstronna Dacia Jogger

Rodzinna i wszechstronna Dacia Jogger łączy w sobie to, co najlepsze z każdego segmentu: długość kombi, przestronność kombivana i godne SUV-a możliwości terenowe. Nie daje się zaszufladkować. Jako prawdziwy rodzinny samochód Dacii, Jogger wyróżnia się najlepszym stosunkiem ceny do przestronności i wielofunkcyjności niczym „szwajcarski scyzoryk”.

Ze swoją nazwą, która przywołuje na myśl sport, przyrodę i pozytywną energię, Dacia Jogger przyczynia się do budowania nowej tożsamości marki. Jej krótka, nowoczesna i niewymagająca tłumaczenia nazwa wyraża solidność i wszechstronność samochodu. Dacia Jogger ma w sobie wytrzymałość idealnego towarzysza codziennych podróży dla rodzin, które pragną uciec od codzienności i cieszyć się wolnością na świeżym powietrzu.

W dniu debiutu rynkowego Dacia Jogger będzie dostępna w dwóch wersjach silnikowych: z nowym, wydajnym i mocnym silnikiem benzynowym TCe 110 oraz z dwupaliwowym silnikiem TCe 100 LPG. Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG).

W 2023 roku oferta zespołów napędowych zostanie uzupełniona o wersję hybrydową. Dacia Jogger stanie się najbardziej przystępną cenowo 7-miejscową hybrydą na rynku!

Zamówienia na nowy model będzie można składać od listopada 2021 roku w około trzydziestu krajach, głównie europejskich, ale także w Turcji, Izraelu. Pierwsze Dacie Jogger powinny trafić do salonów w lutym 2022 roku.

Jogger to całkowicie nowa koncepcja 7-miejscowego auta rodzinnego Dacii. Ten nowy wszechstronny samochód, zawsze gotowy do wypraw poza utartymi szlakami, jest ucieleśnieniem outdoorowego charakteru marki. Jest dowodem zaangażowania Dacii w działania służące zapewnieniu mobilności szerokim rzeszom użytkowników, nawet wielodzietnym rodzinom. Dacia Jogger będzie również pierwszym hybrydowym modelem Dacii, ponieważ zarówno mobilność w mieście, jak i poza nim, powinna być dostępna dla każdego. – Denis Le Vot, dyrektor generalny Dacii

IDEALNY SAMOCHÓD NA WYPRAWY W NIEZNANE

Projektując na nowo samochód rodzinny, Dacia pragnęła wyjść naprzeciw pragnieniom współczesnych rodzin związanym z wędrówkami, spotkaniami z przyrodą czy aktywnością na świeżym powietrzu, jak również z codziennymi przejazdami. Dacia Jogger jest wprost stworzona do wypadów w nieznane, łączy w sobie długość kombi, przestronność kombivana i godne SUV-a możliwości terenowe.

DYNAMICZNA LINIA NADWOZIA

Dacia Jogger charakteryzuje się typowym dla tej marki pionowym przodem z dużą osłoną chłodnicy, mocno zarysowanymi nadkolami, kołami przesuniętymi w stronę rogów nadwozia i poziomo umieszczoną, wyprofilowaną pokrywą silnika. Dynamiki dodają umieszczone w płaszczyźnie nadwozia koła i spojler wieńczący pokrywę bagażnika. Pionowo umieszczone tylne światła zapewniają maksymalną szerokość otworu bagażnika. Ich wyprofilowany kształt podkreśla muskularną linię tylnych błotników i wzmacnia wrażenie stabilności auta. Dacia Jogger ma outdoorowy design z relingami dachowymi, mocno zarysowanymi nadkolami i dużym prześwitem (200 mm bez obciążenia), dzięki któremu może poruszać się po wszelkiego rodzaju drogach.

POKAŹNE WYMIARY

Wyposażona w koła o dużej średnicy (660 mm) z wysokoprofilowymi oponami Dacia Jogger wywołuje wrażenie solidności. Duży, wynoszący 2,90 m rozstaw osi, mająca 912 mm odległość od siedzeń do dachu oraz pionowy tył nadwozia (z pionowymi tylnymi światłami, bardzo szeroką pokrywą bagażnika i nisko umieszczonym progiem) zwiększają przestronność wnętrza, w tym także pojemność bagażnika. Długie tylne drzwi oraz wyprofilowanie na wysokości bocznych szyb (30 mm) ułatwiają dostęp do tylnych siedzeń i zwiększają ilość miejsca. Mierząca 4,55 m Dacia Jogger jest najdłuższym modelem w gamie Dacii. Takich właśnie wymiarów oczekują rodziny poszukujące aut, które zapewniłyby im wszechstronność w codziennym użytkowaniu.

CHARAKTERYSTYCZNY UKŁAD ŚWIATEŁ W KSZTAŁCIE LITERY Y

Przednie i tylne światła mają charakterystyczny układ w kształcie litery Y, który jest nowym wyróżnikiem Dacii. Przednie światła dzienne i światła mijania są wykonane w technologii LED. Oprócz mniejszego zużycia energii, diody LED zapewniają też skuteczniejsze oświetlenie zarówno w dzień, jak i w nocy, co pozwala kierowcy lepiej widzieć i być widzianym przez innych użytkowników drogi.

MODUŁOWE RELINGI DACHOWE

Zależnie od wersji Dacia Jogger może być wyposażona w modułowe relingi dachowe, które można przekształcić w poprzeczki kilkoma obrotami klucza. Na potrzeby różnorakich, nawet najbardziej nietypowych podróży i przejazdów, można je zmienić w dachowy bagażnik o ładowności do 80 kg (na rowery, narty, box dachowy itd.). Ten chroniony patentem system doskonale oddaje ducha Dacii: jest pomysłowy, praktyczny, prosty i niedrogi.

PRAKTYCZNA W NAJDROBNIEJSZYCH SZCZEGÓŁACH

Umieszczone w płaszczyźnie nadwozia koła, podkreślone mocno zarysowanymi nadkolami, przykuwają uwagę obręczami kół Flex Wheel o ażurowym, a jednocześnie dającym poczucie solidności wzorze. Dostępne są również 16-calowe, dwukolorowe aluminiowe obręcze kół. Starannie zaprojektowane klamki drzwi posiadają bardziej ergonomiczny kształt. Pokrywa bagażnika jest wyposażona w elektryczny zamek. Dla większej estetyki i praktyczności przycisk sterowania został ukryty w dolnej części pokrywy.

DUŻA ILOŚĆ MIEJSCA I KOMFORT W KAŻDYM RZĘDZIE

Dacia Jogger spełnia niezbędne w codziennym użytkowaniu samochodu wymagania rodzin pod względem przestronności wnętrza i wszechstronności. Ze schowkami o łącznej pojemności 24 litrów, Dacia Jogger dba o komfort pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach, również tych, którzy siedzą w trzecim rzędzie!

SZEROKA DESKA ROZDZIELCZA

Dla podkreślenia wrażenia przestronności wnętrza, dział kolorów i materiałów Dacii zaprojektował, od drugiego poziomu wyposażenia, wysokiej jakości listwę ozdobną z tkaniny, która przebiega wzdłuż deski rozdzielczej. Nad listwą zgrupowane zostały elementy związane z prowadzeniem samochodu (zespół zegarów i wskaźników, ekran multimedialny), a poniżej i również w zasięgu ręki – przyciski sterowania klimatyzacją, systemami wspomagania prowadzenia itd. Ta sama tkanina pojawia się również na podłokietnikach przednich drzwi.

KOMFORT DLA WSZYSTKICH PASAŻERÓW

W zależności od wersji, pasażerowie drugiego rzędu mają do swojej dyspozycji dwa stoliki typu lotniczego z uchwytami na kubki. Stoliki można przesuwać w zakresie 70 mm i dostosować do budowy ciała i potrzeb każdego użytkownika. Ponadto w trosce o bezpieczeństwo dzieci dwa boczne miejsca w drugim rzędzie wyposażono w mocowania fotelików dziecięcych Isofix.

Obaj pasażerowie w trzecim rzędzie siedzeń mają do swojej dyspozycji indywidualny fotel, podłokietnik i dużą szybę w tylnym słupku, zapewniającą lepszą widoczność na zewnątrz. Każdy rząd siedzeń posiada własną lampkę sufitową, czyli łącznie trzy lampki w wersji 7-miejscowej. Wysokość siedzeń (+ 55 mm między pierwszym i drugim rzędem; +25 mm między drugim i trzecim rzędem) dodatkowo zwiększa komfort podróżowania na tylnych siedzeniach.

SCHOWKI PRZY KAŻDYM RZĘDZIE SIEDZEŃ

Dacia Jogger jest wyposażona w schowki o łącznej pojemności 24 litrów, rozmieszczone w całej kabinie, aby wszyscy pasażerowie mogli z nich korzystać. Najważniejsze spośród nich to: 7-litrowy zamykany schowek w desce rozdzielczej, kieszenie w przednich i tylnych drzwiach, które mogą pomieścić butelki o pojemności jednego litra, zamykany centralny schowek o pojemności 1,3 litra oraz sześć uchwytów na kubki.

DOSKONALE WYPROFILOWANE I REGULOWANE SIEDZENIA

Dacia Jogger to również synonim komfortu. Wszystkie siedzenia zostały wyprofilowane tak, aby zapewnić dobre podparcie ciała kierowcy i pasażerom. Dla zapewnienia optymalnej pozycji za kierownicą kierowca ma obecnie do dyspozycji regulację ustawienia fotela w pionie (+/- 35 mm), regulację kierownicy w pionie
(+/- 2.1°) i w poziomie (+/- 25 mm), a także dostępny w opcji centralny podłokietnik ze schowkiem.

Dacia Jogger „EXTREME” – terenowa w każdym calu

W ramach debiutu rynkowego modelu Dacia wprowadzi do sprzedaży limitowaną serię Jogger „Extreme” o wyraźnie zaakcentowanych cechach auta terenowego. Będzie dostępna w pięciu kolorach nadwozia: Czarna Perła, Szary Comète, Szary Moonstone, Biel Alpejska i w kolorze debiutu rynkowego – Brązowy Terracotta.

Zewnętrzne elementy wyposażenia – relingi dachowe, lusterka boczne, aluminiowe obręcze kół i antena w kształcie płetwy rekina będą wykończone w czarnym kolorze. Dla kontrastu przednia i tylna osłona podwozia będzie miała kolor Szary Mégalithe. Innym elementem wyróżniającym będą opatrzone nazwą tej limitowanej serii naklejki umieszczone z przodu auta i na obręczach kół. Specjalne naklejki ochronne będą też umieszczone przy dolnych krawędziach drzwi.

Wnętrze serii specjalnej wyróżniają czerwone przeszycia na siedzeniach oraz chromowane listwy ozdobne na płatach przednich drzwi. Kompletne wyposażenie obejmuje kamerę cofania, automatyczną klimatyzację i kartę Keyless Entry.Dacia Jogger Extreme będzie ponadto wyposażona w dywaniki podłogowe na wszystkich miejscach i gumową wykładzinę bagażnika.

REKORDOWA PRZESTRONNOŚĆ I MOŻLIWOŚĆ ZMIANY ARANŻACJI WNĘTRZA

Dzięki trzem rzędom siedzeń Dacią Jogger może podróżować nawet do siedmiu dorosłych osób. Ten zaprojektowany na wzór „szwajcarskiego scyzoryka” samochód oferuje ponad 60 wariantów aranżacji wnętrza! Dacia Jogger to towarzysz codziennego życia rodzin, których skład może się zmieniać z dnia na dzień, z miesiąca na miesiąc lub z roku na rok.

WSZECHSTRONNE AUTO

Tylną część kabiny zajmuje trzymiejscowa kanapa składana w układzie 2/3-1/3 (w drugim rzędzie) oraz dwa składane fotele, które można pojedynczo wyjąć (w trzecim rzędzie). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej Dacii Jogger (po złożeniu wszystkich tylnych siedzeń) wynosi 1 819 litrów VDA.

 

DOSKONAŁY DOSTĘP DO DRUGIEGO I TRZECIEGO RZĘDU SIEDZEŃ

Dzięki mierzącemu 4,55 m nadwoziu i znacznemu, wynoszącemu 2,90 m rozstawowi osi, Dacia Jogger może poszczycić się najprzestronniejszym wnętrzem w segmencie. Drugi i trzeci rząd siedzeń zapewniają równie dobry poziom komfortu podróżowania jak na przednich siedzeniach oraz dużo miejsca na wysokości kolan i stóp. Dacia Jogger zapewnia najlepszy dostęp do trzeciego rzędu siedzeń dzięki mechanizmowi odchylania siedzeń w drugim rzędzie. Wynosząca 855 mm odległość od siedzisk do dachu i 127 mm miejsca na wysokości kolan w trzecim rzędzie siedzeń plasują Dacię Jogger w rynkowej czołówce 7-miejscowych modeli i zapewniają dwóm dorosłym osobom komfortowe warunki podróżowania.

PRAKTYCZNY BAGAŻNIK O ZMIENNEJ POJEMNOŚCI

Pojemność bagażnika w konfiguracji 5-miejscowej wynosi 708 litrów VDA (do krawędzi oparcia). W konfiguracji 7-miejscowej pojemność ta wynosi 160 litrów VDA lub 565 litrów VDA po złożeniu trzeciego rzędu siedzeń. Dzięki nisko umieszczonemu progowi załadunku (661 mm) i długiej podłodze bagażnika (1 150 mm) rodziny mają możliwość przewiezienia wózka lub rowerka dziecięcego
w poziomym położeniu bez konieczności ich demontażu. Wystarczy w tym celu złożyć jeden z foteli w trzecim rzędzie. Wyjmując trzeci rząd siedzeń będą też mogły przewieźć swój sprzęt turystyczny, narzędzia do majsterkowania czy zwierzęta domowe. Utrzymanie porządku w bagażniku i zabezpieczenie przewożonych bagaży zapewniają elastyczne pasy mocujące i cztery uchwyty. Bagażnik jest też wyposażony w gniazdo zasilania 12 V. Dacia Jogger jest wyposażona w trzy zaczepy: dwa w bagażniku i jeden z przodu, po stronie pasażera, idealnie nadające się do zawieszenia np. torby.

MULTIMEDIA: SWOBODA WYBORU

Oferta Dacii Jogger obejmuje trzy pakiety multimedialne, tak aby każdy klient mógł wybrać odpowiadający mu poziom wyposażenia w zależności od wersji: pomysłowy Media Control, który może być obsługiwany z użyciem lub bez użycia smartfona, Media Display z 8-calowym ekranem dotykowym oraz Media Nav z nawigacją i bezprzewodową replikacją smartfona.

MEDIA CONTROL – SYSTEM MULTIMEDIALNY DOSTĘPNY DLA WSZYSTKICH

Media Control to kompletny system multimedialny, w skład którego wchodzą dwa głośniki, wbudowana bezpośrednio w deskę rozdzielczą stacja dokująca do smartfonów, złącza Bluetooth i USB, przyciski sterowania w kierownicy oraz wyświetlanie informacji radiowych na 3,5-calowym ekranie cyfrowym TFT komputera pokładowego.
System oferuje większą liczbę możliwości, gdy jest połączony ze smartfonem oraz z bezpłatną aplikacją Dacia Media Control. Ta ostatnia umożliwia nawigację z wykorzystaniem aplikacji GPS w telefonie, jeszcze bardziej ergonomiczny dostęp do stacji radiowych, ulubionej muzyki, łączności telefonicznej, komunikatów, aplikacji GPS i wielu innych funkcji, takich jak system poleceń głosowych Siri czy Android. W trosce o jeszcze bezpieczniejszą jazdę cała obsługa odbywa się za pomocą przycisków w kierownicy i przełącznika zespolonego pod kierownicą.

I JESZCZE WIĘCEJ… MEDIA DISPLAY I MEDIA NAV

W skład systemu Media Display wchodzą cztery głośniki, gniazdo USB i duży, 8-calowy wysoko umieszczony ekran dotykowy. Ekran jest skierowany ku kierowcy dla zapewnienia lepszej czytelności
i ergonomii. Intuicyjny i przyjazny dla użytkownika interfejs, ze złączem Bluetooth, jest kompatybilny ze stosowanymi w smartfonach protokołami Android Auto i Apple CarPlay. Specjalna zakładka „Samochód” zapewnia dostęp do regulacji ustawień niektórych systemów wspomagania prowadzenia.

W Media Nav Dacia Jogger jest wzbogacona o pokładową nawigację i bezprzewodowe połączenie dla Apple CarPlay i Android Auto. System audio składa się w tym przypadku z sześciu głośników i dwóch portów USB.

WSZYSTKO, CO NIEZBĘDNE W WYPOSAŻENIU STANDARDOWYM

Dacia Jogger wychodzi z powodzeniem naprzeciw potrzebom rodzin, zapewniając im wszystko, co niezbędne w zakresie łączności ze światem: stację dokującą do smartfona, cyfrowy ekran TFT 3,5” oraz – zależnie od wersji – nawet 3 gniazda 12 V umożliwiające każdemu doładowanie tabletu w dowolnym momencie. Uzupełnieniem gamy wyposażenia montowanego w standardzie są przyciski sterowania regulatora i ogranicznika prędkości w kierownicy i automatyczne włączanie świateł mijania.

DODATKOWE WYPOSAŻENIE DOSTĘPNE W OPCJI

Oferta Dacii Jogger obejmuje szereg dodatkowych elementów wyposażenia, dostępnych w opcji lub zależnie od rynku zbytu. Są to w szczególności podgrzewane przednie fotele, automatyczna klimatyzacja z cyfrowym wyświetlaczem, karta Keyless Entry ze zdalnym odblokowaniem bagażnika i włączaniem świateł, ułatwiającym kierowcy odszukanie swojej Dacii Jogger w nocy. Do tego dochodzi automatyczne włączanie wycieraczek, elektryczny hamulec postojowy, system monitorowania martwego pola oraz czujniki wspomagania parkowania przodem i tyłem.

NOWOCZESNA PLATFORMA I POKŁADOWE SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA

Dacia Jogger jest zbudowana na nowoczesnej platformie, posiada wzmocnioną konstrukcję nadwozia, sześć poduszek powietrznych i systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji.

PLATFORMA NOWEJ GENERACJI MODELI DACII

Zastosowana po raz pierwszy przez Dacię w Nowym Sandero i Nowym Loganie platforma CMF-B jest kluczowym elementem strategii produktowej Dacii dla modeli marki z segmentów B i C. W Dacii Jogger platforma jest uzupełniona o specyficzny tylny moduł, umożliwiający jej wydłużenie do 4,55 m, by uzyskać wygodę i wszechstronność właściwą dla pojazdów z segmentu C. Opory aerodynamiczne i opory toczenia samochodu zostały zmniejszone poprzez zastosowanie niskooporowych łożysk, osłon podpodwoziowych i sterowanych czołowych prowadnic powietrza.

Wersja 5 miejscowa

 

WZMOCNIONA KONSTRUKCJA NADWOZIA

Dacia Jogger zbudowana na nowoczesnej platformie zapewnia skuteczniejszą ochronę w przypadku zderzenia dzięki zwiększonej wytrzymałości i sztywności. Konstrukcja nadwozia została wzmocniona w obrębie komory silnika (podłużnice i rama podsilnikowa) oraz kabiny. Obecność nowych czujników nacisku w drzwiach i przyspieszeniomierza umożliwia wcześniejsze wykrywanie bocznych zderzeń, a w konsekwencji szybsze napełnianie się nowych bocznych i kurtynowych poduszek powietrznych chroniących jamę brzuszną, klatkę piersiową i głowę.

SYSTEM WSPOMAGANIA NAGŁEGO HAMOWANIA

System, aktywny w zakresie od 7 do 170 km/h, kontroluje, dzięki przedniemu radarowi, odległość od poprzedzającego pojazdu (wykrywanie pojazdów zatrzymanych w zakresie od 7 do 80 km/h). W przypadku wykrycia ryzyka kolizji system ostrzega kierowcę sygnałami wizualnymi i dźwiękowymi, a następnie:

  • zwiększa siłę działania układu hamulcowego, jeśli kierowca hamuje, ale nadal istnieje ryzyko kolizji
  • automatycznie uruchamia hamulce lub wzmacnia siły hamowania, jeśli kierowca nie hamuje lub hamuje zbyt słabo.

Wersja 7 miejscowa

SYSTEM MONITOROWANIA MARTWEGO POLA

System, aktywny w zakresie od 30 do 140 km/h, ostrzega kierowcę przed potencjalnym ryzykiem kolizji z innym pojazdem poruszającym się z boku lub z tyłu auta. Cztery czujniki ultradźwiękowe (dwa umieszczone z tyłu i dwa z przodu auta) wykrywają obecność pojazdów (również dwukołowych) poruszających się w martwym polu widzenia (w tym samochodów i motocykli). Kontrolka LED umieszczona w danym lusterku bocznym zapala się w razie wykrycia w martwym polu pojazdów lub osób.

SYSTEM WSPOMAGANIA PARKOWANIA

System złożony z czterech czujników ultradźwiękowych z przodu i czterech z tyłu oraz tylnej kamery i wyświetlanych na ekranie linii naprowadzania umożliwia bezproblemowe wykonywanie manewrów dzięki wizualnym i dźwiękowym sygnałom ostrzegawczym.

WSPOMAGANIE RUSZANIA POD GÓRĘ

System na dwie sekundy unieruchamia samochód, by zapobiec staczaniu się przy ponownym ruszaniu z miejsca podczas jazdy pod górę, gdy kierowca zdejmuje nogę z pedału hamulca w celu wciśnięcia pedału przyspieszenia.

Dacia Jogger, w zależności od wersji, jest też wyposażona w ogranicznik prędkości i system ESC najnowszej generacji w standardzie oraz w regulator prędkości z przyciskami sterowania w kierownicy w opcji.

EFEKTYWNA ENERGETYCZNIE GAMA SILNIKÓW BENZYNOWYCH I LPG

Dacia Jogger jest oferowana z gamą silników dostosowanych do potrzeb wszystkich rodzin, obejmującą nowy silnik benzynowy 1.0 TCe 110 i dwupaliwowy silnik benzyna/LPG TCe 100 LPG. Są one wyposażone w funkcję Stop & Start i zgodne z wymaganiami normy Euro 6D Full.

Nowy silnik TCe 110

Dacia Jogger może być napędzana całkowicie nowym sinikiem benzynowym TCe 110 z mechaniczną, 6-stopniową skrzynią biegów. Jest to 3-cylindrowy, turbodoładowany silnik z układem bezpośredniego wtrysku, który rozwija moc 110 KM (81 kW). Aluminiowy korpus pozwolił obniżyć masę silnika. Ze swoimi 200 Nm momentu obrotowego przy 2 900 obr/min jest to obecnie najmocniejszy z gamy silników dostępnych w Dacii Jogger. W nowym silniku TCe 110 wprowadzono szereg innowacyjnych rozwiązań technicznych, które zwiększają jego osiągi oraz obniżają zużycie paliwa i emisję CO2. Układ zmiennych faz rozrządu, pompa oleju o zmiennej wydajności i zastosowanie nowoczesnych, efektywniejszych materiałów pozwalają poprawić osiągi oraz obniżyć zużycie paliwa. Natomiast wbudowany kolektor wydechowy, filtr cząstek stałych i centralny wtrysk przyczyniają się do obniżenia emisji CO2. Tak wyposażony w najnowsze technologie silnik Tce 110 zapewnia kierowcom większą przyjemność jazdy i najlepszy możliwy stosunek osiągów do zużycia paliwa.

TCe 100 LPG: opracowany przez Dacię dwupaliwowy silnik benzyna-LPG

Dacia jest jedynym producentem oferującym kompletną gamę samochodów wyposażonych w dwupaliwowe silniki (benzyna/LPG). Fabryczny montaż tej sprawdzonej technologii stanowi gwarancję bezpieczeństwa i niezawodności. Długość okresu gwarancyjnego, częstotliwość i koszty przeglądów, a także pojemność bagażnika są identyczne jak w przypadku wersji benzynowej (zbiornik LPG jest umieszczony na miejscu koła zapasowego). W przypadku silnika TCe 100 LPG zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP zaczyna się od 7,6 l/100 km* (i od 121 g CO2/km*). W trybie zasilania gazem Dacia Jogger emituje średnio o 10% CO2 mniej w porównaniu ze swoimi benzynowymi odpowiednikami. Ponadto ma zasięg ponad 1 100 km dzięki dwóm zbiornikom: 40-litrowemu zbiornikowi LPG i 50-litrowemu zbiornikowi benzyny. Wprowadzone w Daciach zasilanie LPG łączy łatwość użytkowania z przyjemnością z jazdy, zmniejszoną emisją CO2 i dużym zasięgiem. W zależności od kraju użytkownicy samochodów z silnikami dwupaliwowymi benzyna/LPG mogą korzystać z szeregu zachęt bądź ulg podatkowych, niskiej ceny paliwa na stacji, braku opłat ekologicznych czy swobodnego dostępu do stref ograniczonego ruchu.

* Dane szacunkowe, w trakcie homologacji

Dacia Jogger Hybrid – rynkowy debiut w 2023 roku

W 2023 roku gama zespołów napędowych zostanie uzupełniona o wersję hybrydową. Dacia Jogger będzie pierwszym modelem Dacii wyposażonym w technologię hybrydową.
Będzie to najbardziej przystępna cenowo 7-miejscowa hybryda dostępna na rynku.

W Dacii Jogger technologia napędu hybrydowego będzie oparta na benzynowym silniku 1,6 l, dwóch silnikach elektrycznych (jeden do napędu, drugi pełniący rolę wysokonapięciowego rozrusznika) oraz wielotrybowej skrzyni biegów MMT ze sprzęgłem kłowym. Dzięki systemowi hamowania z odzyskiwaniem energii i akumulatorowi trakcyjnemu 1,2 kWh (230 V) z technologią szybkiego ładowania Dacia Jogger będzie mogła poruszać się po mieście w trybie w pełni elektrycznym nawet przez 80% czasu jazdy, zużywając średnio w cyklu miejskim nawet o 40% mniej paliwa niż z porównywalnym silnikiem spalinowym, i to bez konieczności zmiany przyzwyczajeń użytkowników.

Pozostałe zalety to:

  • ruszanie z miejsca zawsze w trybie w 100% elektrycznym
  • większy komfort prowadzenia dzięki automatycznej skrzyni biegów
  • łatwość obsługi, umożliwiająca automatyczne dostosowanie trybu jazdy i uzyskanie optymalnego połączenia przyjemności z jazdy z efektywnością energetyczną.
Zdjęcia: Dacia