MotoNews.pl

Renault Austral – SUV zaawansowany technologicznie

08 marca 2022

Marka, model | ,
Renault-Austral-2022

Renault rozszerza swoją gamę SUV-ów o imponujący model – nowe Renault Austral. Jego premiera jest elementem działań, które mają na celu odzyskanie udziałów w kluczowym na globalnym rynku motoryzacyjnym segmencie C. Nowy Austral jest kwintesencją dobrze znanego hasła „Renault to pełnia życia”.

Renault Austral 2022

Jest to także model, który wyznacza kolejny etap ofensywy w segmencie C, rozpoczętej premierą modeli Arkana i Megane E-TECH elektrycznego, opartej na bardzo nowatorskim podejściu, jakim jest „Nowa Fala”. Jej celem jest zapewnienie marce pozycji gracza, który wyznacza nowe trendy w dziedzinie technologii, czystej energii i usług w branży samochodowej.

Stylistyka nadwozia Renault Austral

Stylistyka nadwozia Australa nie tylko odzwierciedla estetyczne kanony w segmencie SUV-ów, ale podkreśla także jego atletyczną i zmysłową sylwetkę oraz wykorzystane w samochodzie najnowocześniejsze technologie. Jest to pierwszy model z gamy Renault dostępny w wyjątkowej wersji Esprit Alpine, która wyróżnia się sportowym charakterem oraz dynamicznymi i przykuwającymi wzrok akcentami stylistycznymi.

Renault Austral 2022 9
Eleganckie i zaawansowane technologicznie wnętrze Nowego Australa zapewnia poziom komfortu znany z rodzinnych modeli, z których słynie marka Renault. W przestronnym i przyjaznym dla kierowcy oraz pasażerów wnętrzu wzrok pada natychmiast na ekrany OpenR, na których wyświetlane są informacje z zestawu zegarów i wskaźników, nawigacji i systemów multimedialnych, a użytkownicy mają dostęp do najpopularniejszych usług Google’a i przydatnych aplikacji. Dwa duże ekrany o przekątnej 12’’ oraz wyświetlacz Head-Up o przekątnej 9,3’’ tworzą powierzchnię niemal tysiąca centymetrów kwadratowych, która zapewnia intuicyjne, immersyjne i w pełni interaktywne doświadczenia z jazdy.

Renault Austral 2022 5

Nowy Austral jest wyposażony we wszystkie najnowsze zdobycze technologii. Jego użytkownicy mają do swojej dyspozycji 32 systemy wspomagania prowadzenia (ADAS), system MULTI-SENSE oraz najnowszą generację układu czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL Advanced. Wszystkie przydatne, proaktywne i inteligentne technologie podnoszą poziom komfortu, przyjemności z jazdy i zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo.

Nowy Austral to pierwszy samochód z gamy Renault zaprojektowany na bazie platformy podłogowej CMF-CD trzeciej generacji, opracowanej przez Alians, i wyposażony w najnowszą, jeszcze mocniejszą i wydajniejszą wersję układu Full Hybrid E-TECH oraz jeden z dwóch silników benzynowych z układem Mild Hybrid z akumulatorem 48 V lub 12 V. Pełna oferta zelektryfikowanych silników zaspokoi zróżnicowane potrzeby prywatnych użytkowników i właścicieli flot.

Renault Austral 2022 4

Nowy Austral, który jest montowany w nowoczesnej fabryce w hiszpańskiej Palencii, jest poddawany szczegółowym testom na wszystkich etapach produkcji. Starannie przemyślano decyzje o doborze materiałów, a także działanie wszystkich elementów wyposażenia. Jakość montażu na taśmie produkcyjnej i procesu lakierowania podlegały szczegółowej kontroli. Ponieważ głównymi wyróżnikami premierowego modelu są jakość i trwałość, opracowano listę tysiąca kryteriów, które zostały ocenione na etapie projektowania przez ekspertów wewnętrznych oraz zewnętrzny panel konsumencki.

Zamówienia na Nowe Renault Austral będą przyjmowane od połowy 2022 roku, a jego sprzedaż rozpocznie się jesienią.

Gama i dane techniczne Renault Austral

WERSJE

  • Equilibre
  • Evolution
  • Techno
  • Techno Esprit Alpine
  • Iconic
  • Iconic Esprit Alpine

SILNIKI

  • E-TECH Hybrid 160 lub 200 KM – 400 V
  • Mild Hybrid Advanced 130 KM – 48 V
  • Mild Hybrid Advanced 140 lub 160 KM – 12 V

WYMIARY I MASA

  • Długość: 4,51 m
  • Szerokość: 1,83 m
  • Wysokość: 1,62 m
  • Rozstaw osi: 2,67 m
  • Przedni zwis: 925 mm
  • Tylny zwis: 917 mm
  • Prześwit: 170 mm
  • Masa: od 1373 kg
  • Pojemność bagażnika ze stałą tylną kanapą: 500 dm3 (430 dm3 VDA w wersji E-TECH Hybrid)
  • Pojemność bagażnika z odsuniętą tylną kanapą: do 575 dm3 (do 555 dm3 VDA w wersji E-TECH Hybrid)

Renault Austral 2022 1

Stylistyka wnętrza Renault Austral

Nowy model Renault Austral to zaprojektowane od nowa wnętrze. Fotel kierowcy, wyposażony w zaawansowane technologicznie rozwiązania, i wygodne wnętrze podkreślają wrażenie wysokiej jakości, przestronności i praktyczności. To ultranowoczesne wnętrze, które zostało zaprojektowane z myślą o komforcie i potrzebach wszystkich członków rodziny.

Ekran OpenR

Ekran OpenR który zadebiutował w nowym Megane E-TECH elektrycznym, jest jednym z największych, jaki jest obecnie dostępny na rynku motoryzacyjnym. Elementami, które momentalnie przyciągają uwagę w Nowym Renault Austral są ekrany w kształcie odwróconej litery „L”. To właśnie na nich widoczne są dane z cyfrowego zespołu zegarów i wskaźników oraz multimedialnego interfejsu środkowej konsoli. Oba elementy zostały połączone, aby stworzyć jeden, ogromny wyświetlacz – symbol nowych, immersyjnych doświadczeń na pokładzie samochodów, które wpisują się w strategię „Nowej Fali” Renault. Wszystko jest w zasięgu rąk, co owocuje zoptymalizowanymi, intuicyjnymi i w pełni interaktywnymi doświadczeniami.

Renault Austral 2022 10

Ekran OpenR został wykończony równie perfekcyjnie, jak wysokiej klasy tablety i smartfony. Jego powierzchnia jest pokryta glinokrzemianowym, hartowanym szkłem Gorilla-Glass, które jest niezwykle odporne na zarysowania i wstrząsy wpisane w codzienne użytkowanie i regularne czyszczenie. Dodatkowo ekran został zabezpieczony powłoką, która zapobiega powstawaniu odcisków palców oraz powłoką przeciwodblaskową, aby był nie tylko miły dla oka, ale też przyjazny w codziennym użytkowaniu.

Ekran OpenR ma jedną z największych na rynku powierzchni wyświetlacza: 321 cm2 dla zespołu zegarów i wskaźników o przekątnej 12,3’’ (1,920 x 720 pikseli, układ poziomy) oraz 453 cm2 dla centralnego wyświetlacza systemu multimedialnego o przekątnej 12” (1,250 x 1,562 pikseli, układ pionowy), co daje łącznie aż 774 cm2. Dodatkowy obraz w wysokiej rozdzielczości jest wyświetlany na dużym wyświetlaczu Head-Up Display 9,3’’o powierzchni 210 cm2, co sprawia, że Nowy Austral może pochwalić się jedną z największych na rynku powierzchni wyświetlaczy, która wynosi niemal 1000 cm2!

 

Zintegrowana, kompaktowa kierownica

Ekran OpenR i kierownica tworzą jeden, wizualnie spójny element dzięki starannie dopracowanym detalom. Nieco kwadratowy kształt kierownicy nie tylko ułatwia wsiadanie i wysiadanie z samochodu, ale zapewnia także doskonałą widoczność zespołu zegarów i wskaźników. Jej kompaktowy rozmiar idealnie współgra z nowoczesnym kokpitem i ekranem OpenR.

Renault Austral 2022 3

Komfortowa konsola

Stylistyka wnętrza nowego modelu Austral wpisuje się w tradycje aut pokonujących długie dystanse, czego doskonałym przykładem jest umieszczona wysoko środkowa konsola typu Grand Confort. Nowoczesna i wyróżniająca się opływowym kształtem, wyznacza dyskretnie granicę oddzielającą kierowcę od siedzącego z przodu pasażera, tworząc dla każdego z nich osobną, ultranowoczesną przestrzeń, która jest jednocześnie na tyle otwarta, by mogli cieszyć się swoim towarzystwem.Konsola jest bardzo starannie wykończona. Od poziomu wyposażenia Techno miękki piankowy materiał, którym ją obito, zdobią podwójne przeszycia. Na konsoli o opływowych kształtach nie umieszczono żadnych przycisków, przełączników ani dźwigni automatycznej skrzyni biegów E-Shifter, bo wszystkie zostały przeniesione obok kierownicy i ekranu OpenR.

Elegancki podłokietnik

W dodatkowej wolnej przestrzeni na powierzchni środkowej konsoli znajduje się teraz podłokietnik wykończony miłym w dotyku materiałem o drobnoziarnistej fakturze na stelażu z satynowanego chromu. Ergonomiczny podłokietnik można przesuwać w tył i w przód, aby uzyskać dostęp do intuicyjnego w obsłudze ekranu systemu multimedialnego oraz umieszczonych poniżej przycisków w kolorze fortepianowej czerni. Użytkownik ma dodatkowo do swojej dyspozycji poręczny, pionowy uchwyt na smartfona.

Źródłem inspiracji dla projektantów podłokietnika był świat aeronautyki i sztuki zegarmistrzowskiej. Jego aerodynamiczna forma sprawia, że zmiana ustawień jest banalnie prosta. Kiedy przesuwamy go w tył i w przód, w kabinie rozlega się miły dla ucha dźwięk, który przypomina odgłos przesuwanego mechanizmu szyfrowego sejfu. Dbałość o szczegóły i kunszt ich wykończenia jest wyrazem wiedzy i osiągnięć koncernu Renault w dziedzinie mechaniki precyzyjnej.

Renault Austral 2022 11

Indukcyjna ładowarka do smartfona

Część podłokietnika stanowi umieszczony z myślą o kierowcy uchwyt na smartfona, który wyposażono w indukcyjną ładowarkę . Przypominająca kształtem półkę powierzchnia została wykończona miękkim, antypoślizgowym tworzywem z wycinanym laserowo diamentowym wzorem. Inteligentna ładowarka indukcyjna automatycznie zatrzymuje proces ładowania, kiedy stan baterii osiąga 100%, aby uniknąć przeładowania. Kiedy telefon jest połączony z samochodem za pomocą Bluetootha, poziom baterii jest wyświetlany na ekranie systemu multimedialnego i może być na bieżąco monitorowany.

Łączność ze światem i schowki dla wszystkich

Pod podłokietnikiem znajduje się schowek z dwoma uchwytami na kubki, dwoma gniazdami USB-C i jednym gniazdem 12 V . Dwa dodatkowe gniazda USB-C umieszczono z tyłu środkowej konsoli z myślą o siedzących w dalszym rzędzie pasażerach, którzy mogą ładować w nich swoje mobilne urządzenia.

W komfortowej konsoli nowego modelu Austral znajdują się także dwa praktyczne schowki, w których można przechowywać wykorzystywane na co dzień przedmioty. Pod podłokietnikiem znajduje się schowek z klapką, który można otworzyć przyciskając ją. Drugi, głębszy i bardziej pojemny schowek jest ukryty pod podłokietnikiem.

Living Lights

Funkcja znana oficjalnie jako LIVING LIGHTS zapewnia kierowcy i pasażerom nowego modelu Austral niezwykłe wrażenia świetlne. W desce rozdzielczej i na drzwiach umieszczono listwy, które są elementami wykonanego w 100% w technologii LED oświetlenia. Powstająca w ten sposób poświata sprawia, że kierowcę i pasażerów samochodu nigdy nie opuszcza dobry nastrój.

Renault Austral 2022 12

Zgodnie z dobowym rytmem biologicznym organizmu ludzkiego oświetlenie dostosowuje się do zewnętrznego natężenia światła i automatycznie zmienia barwę co 30 minut. Płynne przejścia między kolorami akcentują dynamiczne, naturalne rozbłyski, które tworzą wrażenie, że nastrojowe oświetlenie żyje własnym życiem. W ciągu dnia chłodne kolory podkreślają stylistykę wnętrza i potęgują imponujące wrażenie, jakie robią na nas zaawansowane technologicznie akcenty. Ich tonacja zmienia się nocą, wtedy kierowcę i pasażerów otacza ciepła poświata, tworząca przytulną atmosferę i potęgująca wrażenie komfortu.

Oświetlenie ambientowe można oczywiście spersonalizować w ustawieniach systemu MULTI-SENSE za pomocą umieszczonych na kierownicy przycisków. Ponad to kierowca może dopasować kolor oraz intensywność oświetlenia kabiny do swojego nastroju i preferencji na ekranie OpenR, gdzie na specjalnym suwaku ma do wyboru jedną z 48 różnych barw. Funkcja personalizacji koloru obejmuje także podświetlenie deski rozdzielczej, paneli drzwi oraz zespołu zegarów i wskaźników, w zależności od wybranego trybu jazdy.

Perfekcyjne wykończenie dzięki starannie dobranym materiałom

Głównym wyróżnikiem kultowego kokpitu Nowego Australa jest wykorzystanie eleganckich i zmysłowych materiałów wykończeniowych, które wpisują się w kod stylistyczny „sensual tech”. W zależności od poziomu wyposażenia i wybranych opcji, we wnętrzu modelu Austral możemy znaleźć akcenty z prawdziwego drewna, skóry, Alcantary, miękkie piankowe materiały oraz inne, przyjemne w dotyku materiały, idealnie dopasowane do kształtów elementów wyposażenia zestawione z lakierowanymi akcentami w odcieniach głębokiej, błyszczącej czerni i satynowanego chromu. Wysokiej jakości materiały, które ocieplają atmosferę wnętrza, potęgują wrażenie luksusu.

Renault Austral 2022 13

Deskę rozdzielczą tworzą kolejne warstwy, co daje efekt jeszcze dynamiczniejszego, optycznie lżejszego i nowocześniejszego wykończenia. Podobnie jak nadwozie samochodu, przemyślany układ elementów kokpitu wygląda elegancko i utwierdza nas w przekonaniu, że wykorzystano w nim najnowsze technologie. Listwa z satynowanego chromu, która biegnie wokół kabiny samochodu jest dostępna we wszystkich wersjach wyposażenia. Ten połyskliwy detal odbija światło ambientowe LIVING LIGHTS i sprawia, że instynktownie kierujemy wzrok na ekran OpenR.

Od poziomu wyposażenia Techno montowane w panelach drzwi listwy świetlne przypominają kształtem literę „C”, co optycznie powiększa przestrzeń kabiny pasażerskiej. Podświetlane linie pojawiają się też na podłokietniku na środkowej konsoli oraz wstawkach z satynowanego chromu na wykończonej skórą licową kierownicy, co wprowadza do wnętrza nowoczesne i zaawansowane technologicznie akcenty. Wrażenie to potęguje eleganckie wykończenie powierzchni pokrytych błyszczącym, czarnym lakierem, w tym m.in. klamek drzwi, konsoli dachowej i środkowej konsoli, które idealnie współgra z błyszczącym wykończeniem ekranu OpenR.

Od poziomu wyposażenia Equilibre górna część deski rozdzielczej jest także wykończona miękkim w dotyku materiałem z pianki. Część deski, która znajduje się przed przednim fotelem pasażera jest pokryta tym samym materiałem co fotel. Umieszczono w niej też dyskretny wlot powietrza. W poziomie wyposażenia Iconic dostępne są wstawki z prawdziwego drewna, które zastępują tkaninowe akcenty. Piękno jesionowego forniru z otwartymi porami podkreśla japońska technika zdobienia drewna znana jako „maki-e”. Za pomocą ściereczki nakłada się na drewno kolejne warstwy metalowych opiłków, aby podkreślić naturalny wzór słojów. Zastosowanie tej techniki pozwala także zachować naturalny wygląd rysunku drewna i jego konturów.

Renault Austral 2022 14

Perfekcyjnie wykończona tapicerka

Projektanci zwrócili szczególną uwagę na tapicerkę w samochodzie. W wersji podstawowej fotele są pokryte szarą tkaniną z recyklingu, którą wykończono też panele drzwi. Wstawki z tego samego materiału pojawiają się też na desce rozdzielczej i środkowej konsoli.

Na poziomie wyposażenia Techno dostępna jest tapicerka z tkaniny pokrytej powłoką łączonej z pikowanym materiałem, którego odcień przechodzi z koloru czarnego na siedziskach siedzeń w jasno-szary kolor na zagłówkach. Zestawienie czerni z szarością rozświetla wnętrze. Całość podkreślają srebrne stebnowania oraz przeszycia.

W wersjach Iconic dostępna jest materiałowa tapicerka w kolorze czarnym zestawiona z szarą, melanżową tkaniną. Odcień Warm Titanium, który pojawia się na przeszyciach i stebnowaniu pikowanej tapicerki foteli, jest także widoczny na panelach drzwi i konsoli centralnej. W gamie materiałów tapicerskich dostępna jest także opcjonalna mikroperforowana skóra na piance w kolorze czarnym ze stebnowaniem i przeszyciami w odcieniu Warm Titanium.

Wnętrze, które zapewnia niezrównany komfort

We wszystkich wersjach przednie i tylne fotele zapewniają optymalny poziom komfortu. Na poziomie wyposażenia Iconic fotel kierowcy jest dostępny z elektryczną funkcją regulacji ustawień (położenie wzdłużne, wysokość, kąt pochylenia oparcia), masażem lędźwiowym i podgrzewaniem. Wykończenie i ozdobne akcenty siedzeń zostały odwzorowane w górnej części paneli przednich i tylnych drzwi, co sprawia, że osoby siedzące na wszystkich fotelach doświadczają wrażeń godnych segmentu premium.

Renault Austral 2022 15

Szara melanżowa tkanina, którą wykończono sufit oraz panele przednich słupków pojawia się we wszystkich wersjach wyposażenia, ociepla wnętrze i tworzy w nim przytulną atmosferę. Obok konsoli dachowej w kolorze głębokiej, błyszczącej czerni znajdują się aktywowane dotykiem lampki sufitowe oraz bezramkowe elektrochromatyczne tylne lusterko, które razem potęgują wrażenie elegancji. Dwie dodatkowe lampki sufitowe, aktywowane dotykiem, zostały umieszczone na suficie w tylnej części pojazdu z myślą o siedzących tam pasażerach.

Aby ostatecznie zweryfikować zasadność decyzji o wyborze różnych materiałów wykończeniowych przeprowadzono serię badań z wykorzystaniem wszystkich zmysłów. Udział w testach wzięli członkowie wewnętrznego panelu, którzy reprezentowali potencjalnych nabywców nowego modelu Austral. Oceniono łącznie niemal tysiąc kryteriów, które dotyczyły nie tylko aspektów wizualnych i subiektywnych wrażeń, lecz także dźwięków wytwarzanych przez ruchome części pojazdu.

Maksymalna przestrzeń dla wszystkich

Nowy Austral został zaprojektowany, aby zapewnić komfort wszystkim członkom rodziny, tak jak wiele innych samochodów, które wpisują się w hasło „Renault to pełnia życia” i przeszły do historii koncernu. Nowa platforma podłogowa, opracowana przez Alians, wnosi maksymalną przestrzeń i umożliwia zastosowanie wielu praktycznych rozwiązań.

Ergonomiczne przednie fotele zapewniają niezrównany poziom wygody (150 cm szerokości na wysokości łokci i 137 cm szerokości na wysokości bioder), kierowca i pasażerowie mają teraz jeszcze więcej przestrzeni na wysokości środkowej konsoli i pod deską rozdzielczą. Wyższa pozycja za kierownicą i przeniesienie przycisków sterujących na środkową konsolę sprawiło, że wnętrze stało się bardziej przestronne, a jazda bardziej komfortowa.

Renault Austral 2022 16

Projektanci nie zapomnieli o siedzących z tyłu pasażerach. Dzięki nowej platformie podłogowej poziom komfortu i ergonomia pozycji siedzącej zostały poprawione w porównaniu ze standardowymi modelami z segmentu SUV, a wyniki w kategorii przestronności w drugim rzędzie siedzeń są najlepsze w tej klasie. Pasażerowie mogą cieszyć się promieniem 27,4 cm na wysokości kolan i ponad 90 cm przestrzeni na wysokości głowy, a przemyślany kąt nachylenia tylnej kanapy sprawia, że podczas podróży pasażerowie mogą trzymać płasko pięty na podłodze i nie muszą unosić kolan, co gwarantuje komfort jazdy nawet na długich trasach.
Austral to także samochód, który zapewnia najwygodniejszy dostęp, bo ma jeden z najszerszych otworów drzwi bocznych (67,6 cm z przodu i 57,7 cm z tyłu) w swojej kategorii.

Panoramiczny stały szklany dach, dostępny jako opcja od poziomu wyposażenia Techno, potęguje wrażenie przestronności we wnętrzu. Przyciemniany dach jest wyposażony w elektryczną roletę przeciwsłoneczną, aby latem utrzymywać w kabinie optymalną temperaturę.

Mnóstwo praktycznych schowków

Nowy Austral ma wiele schowków dla wszystkich członków rodziny. Dzięki przeniesieniu dźwigni zmiany biegów i elementów sterujących na kierownicę i ekran Open R wygospodarowano dodatkową przestrzeń między dwoma przednimi fotelami, w której umieszczono nowe schowki, m.in. tackę na drobne monety z dwoma uchwytami na kubki, uchwyt na smartfona ze zintegrowaną ładowarką indukcyjną, schowek o pojemności 2 litrów ukryty pod wysuwanym podłokietnikiem oraz zamykany schowek za środkową konsolą o pojemności 3,6 litra. Zamykany schowek można łatwo i szybko otworzyć naciskając jego pokrywę. Dla wygody schowek na okulary przeciwsłoneczne jest teraz częścią konsoli dachowej. Schowek w desce rozdzielczej ma pojemność 6,4 l, a schowki w kieszeniach drzwi mieszczą odpowiednio 4,3 l z przodu i 2,1 l z tyłu.
Pasażerowie siedzący w drugim rzędzie foteli mają do swojej dyspozycji duży, wyjmowany środkowy podłokietnik z uchwytami na kubki , a w oparciach przednich foteli znajdują się dwie duże kieszenie o pojemności 2,2 l. Nowy Austral jest wyposażony w schowki o łącznej pojemności 31 lub 35 litrów, odpowiednio w wersjach z mechaniczną i automatyczną skrzynią biegów.

Renault Austral 2022 2

Przesuwna tylna kanapa

Wybrane wersje nowego modelu Austral są wyposażone w modułową i niezwykle praktyczną tylną kanapę składaną w układzie 2/3-1/3. Oba moduły kanapy można osobno wsuwać i wysuwać w zakresie 16 cm.
Kanapa jest zamontowana na prowadnicy i może zostać złożona po pociągnięciu umieszczonego pod nią ergonomicznego uchwytu. Dzięki temu można szybko i w prosty sposób zmienić konfigurację przestrzeni
w samochodzie – zwiększyć pojemność bagażnika lub zapewnić jeszcze więcej miejsca na wysokości kolan siedzącym z tyłu pasażerom.

Wyregulować można także kąt oparcia kanapy (25°, 27° i 29°), aby zagwarantować jeszcze wyższy poziom komfortu i dopasować ustawienia do preferencji poszczególnych pasażerów. Dźwignie umieszczone po obu stronach bagażnika służą do składania na płasko oparć foteli.

Obszerny bagażnik

Dzięki większemu rozstawowi osi nowej płyty podłogowej CMF-CD i składanej tylnej kanapie, Nowy Austral może pochwalić się zoptymalizowanym wnętrzem bez uszczerbku dla pojemności bagażnika.
W wersjach Mild Hybrid lub Mild Hybrid Advanced z nieskładaną tylną kanapą pojemność bagażnika jest równa 500 dm3 VDA (430 dm3 VDA w wersji E-TECH Hybrid). Pojemność bagażnika w wersjach ze składaną tylną kanapą wynosi do 575 dm3 VDA (555 dm3 VDA w wersjach E-TECH Hybrid). Po złożeniu tylnej kanapy pojemność bagażnika zwiększa się do 1525 dm3 VDA (1455 dm3 VDA w wersjach E-TECH Hybrid)!

Renault Austral 2022 17

Elektryczna, bezdotykowa klapa bagażnika

Nowy Austral jest wyposażony w elektryczną klapę bagażnika, która jest dostępna jako opcja na poziomie wyposażenia Techno lub standardowo w wersji Iconic. Po wciśnięciu przycisku kierowca może szybko i łatwo otworzyć lub zamknąć bagażnik bez ruszania się z fotela. Z zewnątrz też możemy otworzyć lub zamknąć bagażnik elektrycznym przyciskiem na tylnych drzwiach, za pomocą karty hands-free lub ruchem nogi pod umieszczonym w tylnym zderzaku czujnikiem. Działanie systemu wspomagają czujniki ruchu najnowszej generacji.

Otwierającą się klapę bagażnika można w dowolnej chwili zatrzymać, jeśli dostępna przestrzeń nie pozwala na jej pełne otwarcie. Maksymalną wysokość otwarcia można zaprogramować tak, żeby klapa otwierała się zawsze pod określonym kątem lub żeby uniknąć uderzenia w sufit w miejscu, w którym często parkujemy. Wiele pracy włożono w to, aby elektryczna klapa bagażnika wyróżniała się najwyższą jakością. Inżynierowie Renault poświęcili wiele uwagi prędkości, z jaką zamyka i otwiera się klapa i wyciszyli odgłos mechanizmu do absolutnego minimum.

Platforma Renault Austral i silniki

Nowy Renault Austral jest pierwszym modelem w gamie Renault zbudowanym na platformie CMF-CD Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi i korzystającym z jej atutów. Zaprojektowano ją z myślą o różnych typach napędu hybrydowego, aby umożliwić wykorzystanie w Nowym Renault Austral innowacyjnych zelektryfikowanych zespołów napędowych: nowego silnika E-TECH Hybrid, nowego silnika Mild Hybrid Advanced z akumulatorem 48V oraz silnika Mild Hybrid z akumulatorem 12 V.

Nowa platforma, nowe osiągi

Całkowicie odnowiona platforma CMF-CD stanowi zapowiedź radykalnej zmiany w ofercie marek Aliansu w segmencie modeli kompaktowych oraz premium. Nowy Austral, pierwszy zbudowany na tej platformie model Renault, jest całkowicie nową konstrukcją z na nowo zaprojektowanym układem jezdnym i najnowszymi technologiami pokładowymi, aby zapewnić maksymalną konkurencyjność na rynku.

Renault Austral 2022 18

Zwrotny w mieście i poza nim

Nowy Austral zapewnia większą przyjemność jazdy dzięki bardzo starannie dopracowanemu układowi jezdnemu i kierowniczemu. Układ jezdny Nowego Australa jest dostępny w dwóch wariantach: z tylną belką skrętną w wersjach z dwoma kołami skrętnymi lub z wielowahaczowym tylnym zawieszeniem w wersjach wyposażonych w system 4CONTROL Advanced z czterema kołami skrętnymi.

Przełożenie układu kierowniczego wynosi 14,7:1 w wersjach z dwoma kołami skrętnymi i nieco poniżej 13:1 w wersjach z systemem 4CONTROL Advanced. Dzięki temu samochód oferuje niespotykaną w tym segmencie przyjemność z jazdy i możliwość personalizacji w połączeniu z najwyższą w tej klasie aut precyzją toru jazdy.

W wersji z dwoma kołami skrętnymi średnica zawracania kół wynosi 11,5 m, natomiast w wersji z czterema kołami skrętnymi spada ona do zaledwie 10,1 metra, co zapewnia zwrotność w mieście porównywalną z autami miejskimi. To unikatowa oferta w tym segmencie aut . Jest to już trzecia generacja systemu 4CONTROL, nieustannie udoskonalanego od czasu jego zaprojektowania piętnaście lat temu i wciąż nie mającego sobie równych.

Dynamika i efektywność

Jeśli chodzi o właściwości jezdne, Nowy Austral dysponuje starannie dopracowanym i precyzyjnym układem jezdnym, który zapewnia doskonałą równowagę między zachowaniem na drodze, komfortem podróżowania i odpornością na boczne przechyły, dostarczając prawdziwej przyjemności z jazdy. Usztywnione nadwozie w połączeniu ze zoptymalizowaną charakterystyką sprężyn i amortyzatorów zawieszenia zapewniają ponadto wyjątkowo skuteczne tłumienie drgań i hałasu.

Renault Austral 2022 19

Zwiększoną odporność nadwozia na działanie sił skrętnych uzyskano bez zwiększania masy samochodu dzięki zastosowaniu takich materiałów jak aluminium (drzwi, ramiona wahaczy). Umiarkowana masa (poniżej 1400 kg w wersji podstawowej z silnikiem Mild Hybrid z akumulatorem 12V) oznacza mniejszą bezwładność, co przekłada się na większą zwrotność samochodu i przyjemność prowadzenia przy pokonywaniu zakrętów.

Dzięki wysiłkowi włożonemu w całościowe dopracowanie platformy CMF-CD, umożliwia ona wykorzystanie w Nowym Renault Austral innowacyjnych napędów hybrydowych, zapewniających mu świetne osiągi w połączeniu z niezrównaną efektywnością energetyczną. Wszystkie te napędy charakteryzują się jednym z najniższych w tym segmencie zużyciem paliwa i poziomem emisji CO2.

Zespoły napędowe o jednych z najniższych poziomów zużycia paliwa i emisji CO2

Nowe Renault Austral jest oferowane z gamą innowacyjnych zespołów napędowych, w skład której wchodzi napęd E-TECH Hybrid nowej generacji z wysokonapięciowym rozrusznikiem-alternatorem
(400 V), rozwijający moc do 200 KM, oraz dwa napędy benzynowe: Mild Hybrid Advanced 48V o mocy 130 KM oraz Mild Hybrid 12V o mocy 140 lub 160 KM. Napędy te stanowią element zakrojonej na szeroką skalę elektryfikacji gamy modeli Renault.

  • Nowy silnik E-TECH Hybrid o mocy 160 lub 200 KM: moc i efektywność energetyczna
  • Nowy napęd Mild Hybrid Advanced 130 KM – najlepsza alternatywa dla silnika wysokoprężnego
  • Mild Hybrid 140 lub 160 KM: wypróbowana i sprawdzona jednostka napędowa

Nowe Renault Austral Esprit Alpine – wyjątkowa wersja wysokiej klasy

W gamie Renault pojawia się wersja Esprit Alpine. Dzięki wyjątkowemu, luksusowemu designowi doskonale podkreśla sportowy styl, elegancję i technologię Nowego Australa.

Renault Austral 2022 20

Design nadwozia – zdecydowanie sportowy styl

Charakterystyczna i niepowtarzalna stylistyka wersji Esprit Alpine nawiązuje do sportowego DNA marki Alpine, będącej sztandarowym brandem Grupy Renault. W tej wersji Nowy Austral ma jeszcze bardziej wyrazistą stylistykę, podkreśloną nowym kolorem nadwozia Szarym Schiste Satin, opracowanym dla tej wersji. Lakier o specjalnie dobranym składzie nadaje nadwoziu satynowy wygląd – pośredni pomiędzy lakierem błyszczącymi i matowym. Jest przy tym niezwykle odporny na zarysowania. Daje jedyny w swym rodzaju efekt wykończenia, niespotykany na rynku masowych marek. Niezwykle przyjemny w dotyku świetnie podkreśla muskularne i zarazem dynamiczne linie samochodu. Wyrazista stylistyka dodatkowo zyskuje na ekspresji w wersjach z dwukolorowym nadwoziem z dachem w kolorze Czarnym Etoilé, błyszczącymi czarnymi listwami nad bocznymi szybami i czarnymi, satynowanymi relingami dachowymi.

Wersja Esprit Alpine ma także 20-calowe aluminiowe obręcze kół Daytona z napisem Alpine. Czarne diamentowane felgi, pokryte przydymionym lakierem, mają charakterystyczny wzór, na który składa się ciąg zakrzywionych linii. Z przodu na grillu zobaczymy poziomą listwę w kolorze satynowym, natomiast logo Renault umieszczone w kilku miejscach na nadwoziu (z przodu, z tyłu i na piastach kół) jest wykonane ze szczotkowanego materiału Ice Black – minimalistycznego a zarazem wyrafinowanego.

Elegancję i sportowy profil samochodu podkreślają błyszczące czarne listwy nad szybami, w ciekawy sposób eksponujące dynamiczną linię dachu. Z boku nadwozia umieszczono emblematy „Esprit Alpine”.
Nazwa modelu z tyłu samochodu została wykonana z liter z wykończeniem Ice Black, które doskonale harmonizują ze światłami high-tech tworzącymi pulsujący, wibrujący efekt 3D i dynamicznymi kierunkowskazami.

Renault Austral 2022 21

Design wnętrza – elegancja w każdym detalu

Kabina wersji Esprit Alpine jest wyposażona w tapicerkę z Alcantary łączonej z tkaniną typu diagonal, przypominającą karbonowe włókna, z podwójnymi przeszyciami w niebieskim kolorze Alpine. Haftowane na zagłówkach logo Alpine i dyskretna niebiesko-biało-czerwona flaga wszyta w szew tapicerki z boku siedzenia stanowią dodatkowy, elegancki akcent. Wstawki z takiej samej Alcantary z niebieskimi przeszyciami pojawiają się również w panelach drzwi i na desce rozdzielczej przed pasażerem.

Podwójne niebieskie przeszycia w kolorze Alpine występują także na konsoli Grand Confort pokrytej miękkim materiałem wykończeniowym. Natomiast na kierownicy obszytej skórą nappa z wstawkami z Alcantary zobaczymy trójkolorowe przeszycia w narodowych barwach Francji. Całości dopełniają pasy bezpieczeństwa z niebieskim paskiem, aluminiowe pedały i nakładki na progi drzwi z napisem Alpine. W momencie gdy kierowca zajmuje miejsce, pojawia się specjalna sekwencja powitalna na ekranie OpenR, nawiązująca do marki Alpine.

Renault Austral 2022 22

Specjalne wyposażenie

Wersja Iconic Esprit Alpine Nowego Australa jest wyposażona w podgrzewaną kierownicę, podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją położenia wzdłużnego, wysokości i kąta pochylenia oparcia oraz funkcją masażu lędźwiowego (w fotelu kierowcy). Jeśli chodzi o technologie – system Active Driver Assist oraz inteligentny, aktywny regulator prędkości – są dostępne w wyposażeniu standardowym.

Zdjęcia: Renault