MotoNews.pl

MANHART MH4 600 o mocy 635 KM na bazie BMW M4 G82

10 marca 2023

BMW-M4-G82-Manhart-MH4-600

Manhart Performance przedstawia swoją konwersję BMW M4 G82. Pod maską dyskretnego wizualnie MH4 600 kryje się 635 KM mocy i 780 Nm momentu obrotowego.

BMW M4 G82 o mocy 635 KM

Obraz typowej konwersji Manhart, który zakorzenił się w umysłach fanów tuningu, zazwyczaj przedstawia wizualnie i technicznie rozbudowaną kompletną konwersję: duże felgi, często dodatki do nadwozia wykonane z karbonu i oczywiście przede wszystkim charakterystyczny zestaw kalkomanii z napisami i ozdobnymi paskami gwarantują, że pojazdy te z pewnością przyciągają uwagę.

Manhart zrealizował już kilka konwersji opartych na tym schemacie, od MH3 600 po MH3 GTR i MH4 GTR II. Jednak przyciągający wzrok, ekstrawertyczny wygląd nie każdemu przypadnie do gustu i również w tym przypadku Manhart Performance naturalnie oferuje właściwe rozwiązanie. Bo komponenty z portfolio Manhart można oczywiście dobierać także pojedynczo lub łączyć w dowolnych konfiguracjach, co podkreśla prezentowany tu MH4 600.

BMW M4 G82 Manhart MH4 600 4

Subtelna konwersja wizualna

Coupé, które bazuje na BMW G82 M4 Competition, jest wizualnie tylko bardzo subtelnie dopracowane. Na przykład całkowicie zrezygnowano ze wspomnianego zestawu dekoracyjnego, podobnie jak z wymiany felg.

Zamiast tego, samochód nadal stoi na oryginalnych kołach BMW: Dokładniej mówiąc, są to kute felgi Styling 1000 M z oferty M Performance Parts, wykończone w efektownym matowym złotym brązie i mierzące 20 cali z przodu i 21 cali z tyłu. Z tej samej serii pochodzi również przedni spojler z włókna węglowego oraz boczne progi z włókna węglowego.

Charakterystyczne wstawki osłony chłodnicy, wstawki bocznych skrzydeł i tylny dyfuzor, również wykonane z włókna węglowego, pochodzą z oferty Manhart. Również wnętrze sportowego dwudrzwiowego modelu pozostało w swoim już bardzo atrakcyjnym stanie standardowym z dużą ilością elementów z włókna węglowego.

BMW M4 G82 Manhart MH4 600 8

Maksymalna moc i wydajność

Z kolei w zakresie optymalizacji trzylitrowego silnika S58 biturbo firma Manhart Performance mogła dać upust swojej energii: dzięki zamontowaniu pomocniczej jednostki sterującej MHtronik, prosty sześciocylindrowy silnik został wzmocniony ze standardowych 510 KM i 650 Nm do niebotycznych 635 KM i 780 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki temu MH4 600 przyspiesza z miejsca do 200 km/h w zaledwie 10,5 sekundy. Pośredni sprint od 100 do 200 km/h pokonuje w 6,42 sekundy.

Od strony wydechu Coupé BMW G82 ma układ wydechowy Manhart ze stali nierdzewnej. W prezentowanym teraz modelu prowadzi on do czterech powlekanych ceramicznie 100-milimetrowych końcówek rur wydechowych. Alternatywnie dostępne są rury z powłoką węglową. Do wyboru są rury wydechowe Manhart Race bez katalizatorów lub rury wydechowe Manhart Sport z katalizatorami 300-cell GESI. Jednak podobnie jak rury wymienne OPF Delete z katalizatorami 200-cell HJS oraz OPF/GPF Deleter, oba warianty nie posiadają homologacji TÜV i dlatego są przeznaczone wyłącznie na eksport poza teren Niemiec.

BMW M4 G82 Manhart MH4 600 9

Jeśli chodzi o optymalizację zawieszenia, G82 M4 oferuje wybór pomiędzy obniżeniem Manhart z wykorzystaniem sprężyn H&R a zawieszeniem Manhart coilover Variant 4 firmy KW. Efektem jest nie tylko dopracowany wygląd, ale także zwłaszcza w tym drugim przypadku, znacznie zoptymalizowana dynamika jazdy. Nie mniej ważne jest to, że mocny węglowo-ceramiczny układ hamulcowy BMW, montowany fabrycznie za dopłatą, pozostaje bez zmian.

Więcej informacji można zdobyć kontaktując się bezpośrednio z Manhart Performance.

Źródło: Manhart Performance