Nowy Ford Puma z notą pięciu gwiazdek od Euro NCAP

Nowy Ford Puma z notą pięciu gwiazdek od Euro NCAP18.12.2019
Nowy Ford Puma jest najnowszym modelem Forda, który uzyskał ocenę 5 gwiazdek w niezależnych testach bezpieczeństwa Euro NCAP.

Inspirowany SUV-em crossover Puma uzyskał najwyższą możliwą ocenę w testach przeprowadzonych od roku 2018 według bardziej restrykcyjnych zasad. Puma - w tym wersja Pumy napędzana zespołem EcoBoost Hybrid - to jeden z ośmiu modeli samochodów osobowych Forda, które zapewniają klientom bezpieczeństwo, ocenione przez Euro NCAP na 5 gwiazdek.

Euro NCAP przyznało Pumie komplet punktów za ochronę dorosłych pasażerów i dzieci, zarówno w bocznym zdarzeniu z barierą, jak i w bardziej wymagającym bocznym zderzeniu ze słupem. Uznanie zyskały także systemy wsparcia, w tym układ aktywnego wspomagania hamowania, inteligentny tempomat i system utrzymania na wybranym pasie ruchu.

Puma jest piątym pojazdem Forda, który uzyskał najwyższą ocenę pięciu gwiazdek w 2019 r. Pozostałe cztery to Ford Focus, Mondeo (oceniony powtórnie według nowych procedur) oraz Kuga i Explorer Plug-In Hybrid testowane na początku tego roku. Kolejne modele Forda z wynikiem 5 gwiazdek to Fiesta (testowana w 2017 roku), Galaxy (2015) i S-MAX (2015).

Ford Puma
Nowy Ford Puma

Kluczowe fakty

  • Euro NCAP przyznało Pumie wynik 94% za ochronę dorosłych pasażerów, 84% za ochronę dzieci, 77% za ochronę innych użytkowników dróg i 74% za systemy wspomagające bezpieczeństwo,
  • Puma uzyskała maksymalne 16 punktów w testach uderzenia bocznego i maksymalne 12 punktów za dostępne uchwyty fotelików chroniących dzieci,
  • Dzięki systemowi 12 czujników ultradźwiękowych, 3 radarów oraz 2 kamer, rozmieszczonych dookoła karoserii samochodu, nowa Puma może zaoferować bogaty pakiet technologii i systemów Ford Co-Pilot 360, które zapewniają ochronę, wspomagają kierowcę podczas jazdy i parkowania oraz sprawiają, że prowadzenie samochodu jest jeszcze bezpieczniejsze, wygodniejszej i bezstresowe.
  • Nowy Ford Puma

    Pod maską nowego Forda Puma pojawia się zaawansowany, oszczędny układ miękkiej hybrydy. Model oferuje też klientom największą w swojej klasie funkcjonalność i przyciągające spojrzenia nadwozie kompaktowego crossovera.

    Dynamiczne osiągi oraz obniżone zapotrzebowanie na paliwo to zasługa 48‑woltowego hybrydowego układu napędowego EcoBoost, w którym elektryczny moment napędowy dyskretnie wspiera osiągi trzycylindrowej, benzynowej jednostki spalinowej 1.0‑EcoBoost o niskim współczynniku tarcia wewnętrznego, generując maksymalną moc 155 KM.

    Znakami rozpoznawczymi stylizacji modelu są wysoko umieszczone przednie reflektory oraz muskularne linie nadwozia. Inspirowane modelami segmentu SUV proporcje zapewniają wyższą pozycję kierowcy, co zwiększa pewność za kierownicą i umożliwia uzyskanie największej w klasie pojemności bagażnika – 456 litrów.

    Bezpieczeństwo na 5 gwiazdek

    • Ford Puma – 2019
    • Ford Kuga – 2019
    • Ford Explorer Plug-In Hybrid – 2019
    • Ford Mondeo – 2019
    • Ford Focus – 2019
    • Ford Fiesta – 2017
    • Ford Galaxy – 2015
    • Ford S-MAX – 2015

    Euro NCAP

    Euro NCAP stworzyło pięciogwiazdkowy system oceny bezpieczeństwa, aby ułatwić konsumentom, ich rodzinom i przedsiębiorstwom porównywanie pojazdów i pomóc im w dokonaniu wyboru najbezpieczniejszego modelu spełniającego ich potrzeby.

    Ocena bezpieczeństwa została określona na podstawie serii testów zderzeniowych, opracowanych i przeprowadzonych przez Euro NCAP. Testy te w uproszczony sposób odzwierciedlają w czasie rzeczywistym najważniejsze scenariusze wypadków drogowych, które mogą doprowadzić do obrażeń lub śmierci osób znajdujących się w pojeździe lub innych użytkowników drogi.

    Liczba gwiazdek określa wyniki samochodu uzyskane w testach Euro NCAP, ale na jej wpływ mają również elementy wyposażenia oferowane przez producenta na wszystkich rynkach. Tak więc duża liczba gwiazdek pokazuje nie tylko, że wynik testu był dobry, ale także że wyposażenie gwarantujące bezpieczeństwo w testowanym modelu jest łatwo dostępne dla wszystkich konsumentów w Europie.

    Powiedzieli...

    „Wszystko jedno, czy to ma być zapobieganie kolizjom, ochrona rodziny podczas wypadku, czy choćby hamowanie zapobiegające wypadkom wtórnym, bezpieczeństwo było dla całego zespołu projektowego Pumy najważniejsze” - Joerg Beyer, główny dyrektor działu konstrukcyjnego, Ford of Europe
    „Standardowo montowany autonomiczny system hamowania awaryjnego sprawdził się dobrze w testach typowych dla jazdy przy niskich prędkościach, przy których dochodzi do wielu urazów kręgosłupa szyjnego. System pomaga unikać kolizji lub łagodzi ich skutki ich w każdym scenariuszu testowym” - Euro NCAP.

    Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy Forda

    • Tempomat adaptacyjny (ACC) z systemem Stop & Go, system rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości (SSR) i System utrzymania na pasie ruchu (LC),
    • System ostrzegania o obiektach w martwym polu lusterek (BLIS) z Systemem wykrywania ruchu poprzecznego,
    • Rozszerzony asystent parkowania/ Asystent parkowania 2,
    • System aktywnie pomagający uniknąć zderzenia poprzez ominięcie przeszkody,
    • Inteligentny tempomat,
    • System utrzymania auta na pasie ruchu z funkcją wykrywaniem skraju jezdni,
    • System wczesnego informowania o niebezpieczeństwie na drodze ,
    • Awaryjne wspomaganie hamowania po kolizji,
    • Układ aktywnego wspomagania hamowania,
    • System ostrzegania przed jazdą pod prąd


Źródło: Ford, mototarget.pl