Sportowy Transit i Sabine Scmidtz w Birmingham

Sportowy Transit i Sabine Scmidtz w Birmingham30.04.2007
Na rozpoczętych 24 kwietnia targach Commercial Vehicle Show w Birmingham Ford zaprezentował SportVana, czyli dostawczego Transita w sportowej wersji! Fantazja Forda nie zna granic ...

Na rozpoczętych 24 kwietnia targach Commercial Vehicle Show w Birmingham Ford zaprezentował SportVana, czyli dostawczego Transita w sportowej wersji! Fantazja Forda nie zna granic. SportVan jest pierwszym na świecie "dostawczakiem" w sportowej wersji, dodajmy seryjnej.

Sportowy Transit i Sabine Scmidtz w Birmingham 1 Sportowy Transit zostanie wyprodukowany w krótkiej serii 500 egzemplarzy i będzie dostępny u dilerów Forda UK od czerwca za dość pokaźną kwotę 18 750 funtów. Szalony pomysł stworzenia tego pojazdu narodził się po sławnym rajdzie Clarksona Transitem po torze w Nurburgring w programie Top Gear. Za kierownicą usiadła wtedy też Sabine Scmidtz miażdżąc czas Jeremiego Clarksona. Atrakcyjna i bardzo szybka Niemka może przewieźć was nowym M5 po torze Nurburgring w prawdziwie ekspresowym tempie jako jeden z oficjalnych "Nurburgring Taxi Drivers". Sabine po występie w Top Gear zyskała sławę i uznanie na Wyspach Brytyjskich i to ona oficjalnie zaprezentowała Transita SportVan w Birmingham.

Auto łatwo odróżnić od seryjnego modelu. Przez jego kanciastą sylwetkę biegną dwa szerokie białe pasy niczym w Mustangu Shelby. Koła to atrakcyjne 18-sto calowe obręcze aluminiowe przypominające kształtem płatki śniegu i niskoprofilowe opony 235/45 R18. Grill pokryto lakierem w specjalnym niebieskim kolorze, podobnie jak całe nadwozie.

Sportowy Transit i Sabine Scmidtz w Birmingham 2 Pakiet optyczny zawiera też światła przeciwmgłowe w zderzaku przednim, przyciemniane boczne okna, nakładki na progi, szersze nadkola i podwójną końcówkę wydechu. We wnętrzu które trudno nazwać sportowym, fotele pokryte skórą – są niestety seryjne, a więc zapewniające niemal zerowe podparcie boczne, poduszkę powietrzną dla pasażera, sensor zmierzchu i deszczu, klimatyzację, dobre audio ze zmieniarką na 6 CD, elektryczne sterowane boczne szyby i nową mniejszą kierownicę pokrytą skórą tak jak lewarek zmiany biegów. SportVan powstał na bazie Transita w wersji 260 z krótkim rozstawem osi, przednim napędem i 130-konnym dieslem typu TDCi. W silniku nie poczyniono żadnych zmian. Testy przeprowadzała oczywiście Sabine Scmidtz na pętli Nurburgring.

Na targach Ford pokazał również usportowioną wersję mniejszego vana Transita Connect, jednak według pierwszych informacji auto pozostanie na razie w jednym egzemplarzu.

Źródło: Ford, Informacja Moto Target