Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości?

Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości?20.11.2007
Na tegorocznym Salonie Samochodowym w Guangzhou w Chinach Ford zaprezentował drugą wersję nadwoziową studium "Verve", poszerzając tym samy swoją wizję małych samochodów rodzinnych przyszłości.

Czterodrzwiowy Verve w wersji notchback jest skierowany głównie do azjatyckich użytkowników, a na wystawie w Guagzhou przedstawiono go obok trzydrzwiowej odmiany, która debiutowała w tym roku podczas IAA we Frankfurcie.

Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości? 1 Oba pojazdy koncepcyjne stanowią jedną z atrakcji piątego już Salonu Samochodowego w Guangzhou. Fakt, że Verve notchback ma swoją premierę w tym miejscu świadczy o ciągle rosnącym znaczeniu Azji w globalnej strategii Forda.

Trzydrzwiowy wariant hatchback odsłonił część nowej filozofii stylistycznej Forda, a czterodrzwiowy Verve zdradza jej kolejne tajemnice. Seria Verve ma zostać jeszcze uzupełniona o trzecią odmianę, która zadebiutuje w styczniu 2008 podczas "North American International Auto Show" w Detroit. Wszystkie trzy koncepty będą przykładem przeniesienia idei "kinetic design" do samochodów małego formatu.

Kolory nadwozia zainspirował świat mody, przy czym szlachetny odcień "Frosted Grape" zastosowany w wersji czterodrzwiowej i śmiały "Hot Magenta" w wersji trzydrzwiowej znakomicie się uzupełniają.

Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości? 2 Zachęceni entuzjastyczną reakcją na pierwszą odsłonę Verve w Europie, projektanci Forda postanowili dokładnie przeanalizować, jak trzydrzwiowa odmiana zostanie przyjęta przez azjatycką publiczność. "Oba koncepty po raz pierwszy odkrywają "stylistyczne DNA" naszej nowej generacji małych samochodów", powiedział Martin Smith, szef działu projektowania europejskiego oddziału Forda. "Oczywiście jako pojazdy koncepcyjne odznaczają się wyjątkowo radykalną i innowacyjną stylistyką, jednak jestem pewien, że nasi klienci będą zaskoczeni tym, jak ekspresyjne i innowacyjne będą także wersje seryjne tego modelu."

Wersja czterodrzwiowa wskazuje na to, jak w przyszłości będą wyglądały sedany Forda reprezentujące segment małych samochodów. Podobnie jak wariant trzydrzwiowy wyróżnia go przednia część maski o czystych graficznie formach, którą jako nową "twarz Forda" spopularyzował już nowy model Mondeo.

Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości? 3 Elementy specyficzne dla stylu "kinetic design" zostały nieco "rozciągnięte", aby nadać pojazdowi eleganckie, a jednocześnie dynamiczne proporcje. Czterodrzwiowa odmiana Verve ma sportowy, lecz przyjazny wygląd. Mocnymi akcentami w przedniej części maski są kratka chłodnicy w kształcie odwróconego trapezu z siatką o wzorze plastra miodu oraz duży emblemat Forda , umieszczony po środku górnej części kratki chłodnicy. Maskę silnika wyprofilowano niczym rzeźbę, a wydłużone reflektory zapożyczono z nowego Mondeo.

Patrząc z boku zauważyć można, że szyby nie są przedzielone słupkami, tworząc niemal jednolitą powierzchnię, która wspólnie z wyrazistą linią dachu daje wrażenie napięcia i siły. Kontury szyby tylnej pozostają w harmonii z umieszczonymi wysoko, dwudzielnymi reflektorami. Podobnie, jak w wersji trzydrzwiowej tylny zderzak został zaopatrzony w chromowany dyfuzor.

Jak będą wyglądać małe Fordy w przyszłości? 4 Druga wersja studium Verve prezentuje się niczym modelka na wybiegu – perfekcyjnie wystylizowana, a przy tym oferuje niezwykłe dla tej klasy samochodów wrażenie bardzo wysokiej jakości. Oba pojazdy ozdobiono "biżuterią" w postaci dwunastoramiennych, 18-calowych felg z lekkich stopów. {AKAPIT] "Wariant hatchback, skrojony na miarę europejskiego rynku aut segmentu B, gdzie panuje silna konkurencja i gdzie kładzie się duży nacisk na design, był pierwszym etapem naszej podróży z Verve" – wyjaśnił Martin Smith – "Druga odsłona pokazuje, że potrafimy stworzyć na bazie "kinetic design" wersję przystosowaną do wymagań rynku azjatyckiego. Patrząc na dynamiczną wersję czterodrzwiową i sportowy wariant trzydrzwiowy można przewidzieć, jak ekscytująca będzie nowa generacja małych samochodów Forda".

Źródło: Ford