Nowy S-MAX wzmocnieniem rodziny Forda

Nowy S-MAX wzmocnieniem rodziny Forda20.01.2006 10 stycznia Ford of Europe ujawnił oficjalną nazwę, którą otrzyma niecierpliwie oczekiwana seryjnie produkowana wersja niedawno prezentowanego samochodu koncepcyjnego Ford SAV. Nowy samochód będzie nosił nazwę Ford S-MAX ...

10 stycznia Ford of Europe ujawnił oficjalną nazwę, którą otrzyma niecierpliwie oczekiwana seryjnie produkowana wersja niedawno prezentowanego samochodu koncepcyjnego Ford SAV. Nowy samochód będzie nosił nazwę Ford S-MAX, która wyraźnie wskazuje na to, że ten najnowszy model Forda z powodzeniem łączy sportowy styl i wyjątkową przyjemność z jazdy, z uniwersalnym i bardzo obszernym wnętrzem.

Nowy S-MAX wzmocnieniem rodziny Forda 1 Ford S-MAX jest najnowszym modelem w ofercie pojazdów europejskiej filii Forda. Podobnie jak Ford Focus C-MAX, nawiązuje on do sprawdzonej formuły uniwersalnego minivana i w ofercie Forda plasuje się między wersją kombi Forda Mondeo i dużym 7-miejscowym minivanem Ford Galaxy. Najnowszy model będzie produkowany obok nowych wersji Forda Mondeo i Forda Galaxy w zakładach Forda w Genk w Belgii. Ceny zostaną podane do wiadomości bezpośrednio przed wprowadzeniem nowego samochodu do sprzedaży w połowie tego roku.

Dokładniejsze informacje na temat Forda S-MAX, wraz z danymi technicznymi, zostaną podane do wiadomości przy okazji światowej premiery nowego modelu podczas Salonu Samochodowego 2006 w Genewie.

Nowa nazwa dla nowej kategorii samochodu

Ford S-MAX doskonale ilustruje wielki potencjał, jaki tkwi w segmencie rynku obejmującym duże, niekonwencjonalne samochody mające trzy rzędy siedzeń, o sylwetce i proporcjach oddających aktywny styl życia użytkowników. Wskazuje także na duże możliwości, jakie daje dalsze zróżnicowanie palety modeli Forda – dzięki nowemu modelowi Ford wchodzi do nowego dla siebie segmentu rynku samochodów osobowych.

Nabywcy Forda S-MAX będą mieli możliwość wyboru nowego systemu składanych na płasko foteli FFS (Ford Fold Flat System) w wersji z dwoma lub trzema rzędami siedzeń, uzyskując w efekcie wnętrze o konfiguracji odpowiednio 5 lub 5+2 miejsc. Tym samym koncepcja zmiennej konfiguracji foteli, zaprezentowana po raz pierwszy w drugim modelu Forda serii MAX – Fordzie Focus C-MAX, idzie o krok dalej. Z kolej symbol "S" w nazwie samochodu oznacza maksymalizację użytecznej przestrzeni w ramach eleganckiej, sportowej sylwetki, bez jakiegokolwiek uszczerbku dla urody nadwozia i przyjemności prowadzenia i podróżowania.

Ford – stylistyka i nowoczesna technika

Oferując obok siebie modele Ford S-MAX i nową generację Forda Galaxy, europejska filia Forda zdecydowanie wzmacnia swoją ofertę w segmentach rynku obejmujących samochody duże. Dążąc do osiągnięcia założonych celów, Ford zrealizował program projektowania i konstruowania modelu S-MAX całkowicie we własnym zakresie, w odróżnieniu od przedsięwzięcia joint-venture z innym producentem pojazdów, które zaowocowało poprzednią generacją minivana Ford Galaxy, który zyskał znaczną popularność. Ford S-MAX jest także pierwszym seryjnie produkowanym modelem Forda, w którym wyraźnie widoczne są elementy nowej konwencji stylistycznej "kinetic design", zaprezentowanej po raz pierwszy w pokazywanym podczas ubiegłorocznego salonu samochodowego we Frankfurcie studium stylistycznym Ford iosis.

Stało się to możliwe dzięki realizowanej przez Forda koncepcji daleko idącego wykorzystania dostępnych technologii, podobnych rozwiązań konstrukcyjnych i platform podwoziowych w wielu różnych modelach. Koncepcja ta daje daleko idące możliwości tworzenia coraz to nowych i coraz bardziej zróżnicowanych koncepcji nadwoziowych i dalszego wzbogacania oferty modelowej.

Z Belgii na drogi całej Europy

Ford S-MAX jest wytwarzany w belgijskich zakładach Forda w Genk, gdzie produkowany jest także Ford Mondeo. Obecnie w zakładach tych, kosztem 715 mln euro realizowany jest program inwestycji i modernizacji bazy produkcyjnej, przede wszystkim z myślą o nowym, elastycznym systemie produkcji.

Od dnia otwarcia zakładów w 1964 roku w Genk wyprodukowano ogółem ponad 12 mln pojazdów. Belgijska fabryka Forda należy do najnowocześniejszych zakładów montażowych w Europie i odgrywa znaczącą rolę w realizacji nowej strategii Forda opierającej się na odchudzaniu procesów produkcyjnych (lean manufacturing). W fabryce w Genk będzie produkowana także nowa generacja Forda Mondeo, która ma pojawić się w 2007 roku.

Zakład w Genk obecnie pracuje na dwie zmiany i zatrudnia 4946 osoby. W ubiegłym roku bramy fabryki opuściło ogółem 207,163 nowo wyprodukowanych samochodów.