Nowy Ford Kuga zadebiutuje w Genewie

Nowy Ford Kuga zadebiutuje w Genewie16.11.2011 Najnowsza odsłona Forda Kuga pojawi się na rynku w przyszłym roku, a oficjalnie zadebiutuje podczas marcowej wystawy motoryzacyjnej w Genewie. Nowy SUV Forda został wyposażony w szereg nowych technologii oraz oszczędniejsze silniki.

Kuga będzie oferować większą przestrzeń bagażową, samoczynnie unoszącą się klapę bagażową, nowy, inteligentny system napędu na wszystkie koła oraz odświeżony wygląd nadwozia.

Nowy Ford Kuga zadebiutuje w Genewie 1 Wspomnianą już, samoczynnie unoszoną klapę bagażową aktywuje się delikatnym kopnięciem pod środkową część tylnego zderzaka – powoduje to uniesienie pokrywy, jeśli osoba zbliżająca się do pojazdu ma w kieszeni klucz Escape. Dzięki temu nawet z rękoma pełnymi zakupów można łatwo dostać się do przestrzeni bagażowej pojazdu, a następnie ją zamknąć.

We wnętrzu kabiny system SYNC z funkcją MyFord Touch pozwala na dostęp do informacji, systemu nawigacji i funkcji rozrywkowych za pomocą komend głosowych oraz przycisków umieszczonych przy kierownicy.

Nowa Kuga oferuje także funkcję aktywnego asystenta parkowania, który po przyciśnięciu odpowiedniego guzika sam wykrywa wolne miejsca do parkowania równoległego i automatycznie kieruje tam samochód. Manewrowanie w ciasnych przestrzeniach i jazdę na otwartych drogach ułatwia także system BLIS – system informacji ostrzegający o pojawianiu się obiektów w martwych polach widzenia kierowcy. Dodatkowa funkcja „cross-traffic alert” uprzedza o zbliżaniu się ruchomych obiektów z boku Forda, co przydaje się przy wyjazdach z parkingów.

Nowy Ford Kuga zadebiutuje w Genewie 2 Nowy Ford Kuga to także pierwszy SUV Forda wyposażony w system Curve Control automatycznie aktywujący hamulce, gdy pojazd wchodzi w zakręt ze zbyt dużą prędkością oraz układ Torque Vectoring Control poprawiający stabilność Kugi na zakrętach.

Po raz pierwszy Kuga będzie oferowana z dwoma różnymi silnikami z wtryskiem bezpośrednim EcoBoost – 2-litrowym, 4-cylinrowym i 1,6-litrowym, 4-cylindrowym. Dzięki technologii EcoBoost 2-litrowa jednostka napędowa dostarcza większego momentu obrotowego niż większy silnik V6 w Toyocie RAV4 – 340 Nm i mocy 237 KM. EcoBoost 1.6 l ma odznaczać się mocą 173 KM i maksymalnym momentem obrotowym 240 Nm. Oba będą współpracować ze specjalnie skalibrowaną, 6- biegową przekładnią SelectShift Automatic™.

W Europie Kuga będzie oferowany z kilkoma dodatkowymi jednostkami napędowymi, w tym z nowym dieslem, jednak szczegóły zostaną ogłoszone dopiero tuż przed Międzynarodowym Salonem Motoryzacyjnym w Genewie, w marcu przyszłego roku.

Źródło: Ford, opracowanie: BM