Ford w czołówce testu tygodnika Auto Świat

Ford w czołówce testu tygodnika Auto Świat18.07.2006 Sieć Autoryzowanych Dilerów Forda zajęła drugie miejsce w teście salonów samochodowych tygodnika Auto Świat. Wśród mocnych punktów sieci dilerskiej Forda wskazano perfekcyjne zajęcie się klientem, możliwość odbycia jazd testowych ...

Sieć Autoryzowanych Dilerów Forda zajęła drugie miejsce w corocznym teście salonów samochodowych tygodnika Auto Świat. Wśród mocnych punktów sieci dilerskiej Forda wskazano perfekcyjne zajęcie się klientem, możliwość odbycia jazd testowych, posługiwanie się jasnym i zrozumiałym językiem oraz wzorową prezentację produktu.

- W obecnej trudnej sytuacji na rynku sprzedaży nowych samochodów ogromne znaczenie, obok jakości i ceny aut, ma jakość obsługi w salonach sprzedaży – powiedział Adam Kołodziejczyk, Prezes i Dyrektor Generalny Ford Polska Sp. z o.o. Od pięciu lat konsekwentnie prowadzimy plan odbudowy wizerunku marki Ford na rynku polskim. Sukcesy w tego typu badaniach bardzo nas cieszą i utwierdzają, że przyjęte założenia i realizowana strategia są słuszne – dodał Adam Kołodziejczyk.

Test salonów przeprowadzono między 8 a 22 maja br., metodą tajemniczego klienta. W teście sprawdzono 231 salonów sprzedaży 11 marek, w 17 miastach. 25 specjalnie wyszkolonych ankieterów odwiedziło salony w m.in. Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Opolu, Częstochowie, Płocku, Radomiu, Rzeszowie. Oceniane były trzy główne kategorie – organizacja salonu (50 pkt), jakość obsługi (100 pkt) oraz jazdy próbne (50 pkt). Łącznie do zdobycia było 200 pkt. Wśród ocenianych parametrów były m.in. godziny otwarcia, parking przed salonem, wygląd ekspozycji, zainteresowanie obsługi salonu klientem, prezentacja samochodu, strój sprzedawców, możliwość odbycia jazdy próbnej, przebieg jazdy próbnej.

Łączna ocena sieci Autoryzowanych Dilerów Forda wyniosła 167,66 pkt i była wyższa od ubiegłorocznej (Ford zajął pierwsze miejsce w teście salonów tygodnika Auto Świat w 2005 roku, z łączną liczbą 165,5 zgromadzonych punktów). Do tegorocznego zwycięzcy Ford stracił 6,32 pkt.

Od 2001 roku realizowany jest plan reorganizacji i zmiany wizerunku sieci Autoryzowanych Dilerów Forda. Działania obejmują szkolenia dilerów w zakresie obsługi klientów, efektywnego prowadzenia firmy, szkolenia techniczne dla mechaników, lakierników czy blacharzy, a także odnawianie lub też budowę nowych obiektów według jednolitego standardu. Obecnie sieć dilerska Forda liczy 63 punkty, rozłożone równomiernie na terenie całego kraju. W ostatnich tygodniach zostały uruchomione nowe punkty: Kaźmierczak w Opatówku k. Kalisza, Eucar w Ełku, Biacomex w Białymstoku oraz nowy oddział firmy Auto Boss w Chorzowie.

Mając na celu usprawnienie działalności dilerów, a także poprawę jakości obsługi klientów firma Ford Polska Sp. z o.o. wprowadziła od 3 lipca br. dostawy nocne części zamiennych. Taka organizacja dostaw pozwoli na znaczne skrócenie czasu obsługi klientów, zaś dilerom pozwoli na usprawnienie polityki magazynowej.