Euro NCAP - Ford S-MAX liderem w swojej klasie

Euro NCAP - Ford S-MAX liderem w swojej klasie29.08.2006 Nowy Ford S-MAX otrzymał najwyższą w swojej klasie notę 5 gwiazdek po przejściu serii testów zderzeniowych w ramach programu Euro NCAP. Wraz z najnowszym Focusem, Ford ma w tej chwili w ofercie dwa modele, które mogą poszczycić się maksymalną oceną ...

Nowy Ford S-MAX otrzymał najwyższą w swojej klasie notę 5 gwiazdek po przejściu serii testów zderzeniowych w ramach programu Euro NCAP. Wraz z najnowszą generacją modelu Focus, Ford ma w tej chwili w ofercie dwa modele, które w testach Euro NCAP mogą poszczycić się maksymalną oceną 5 gwiazdek. Dzięki uzyskaniu oceny 2 gwiazdek i noty 13 punktów, nowy Ford S-MAX legitymuje się także dobrym wynikiem w kategorii ochrony osób pieszych w przypadku kolizji z pojazdem.

Euro NCAP - Ford S-MAX liderem w swojej klasie 1 – Dzięki naszemu kompleksowemu podejściu do rozwiązania problemu bezpieczeństwa możemy stale ulepszać systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego naszych pojazdów – podkreśla Gisbert Gäb, pełniący w Ford of Europe funkcję dyrektora do spraw bezpieczeństwa produkowanych pojazdów. – W przypadku najnowszego Forda S-MAX jeszcze bardziej udoskonaliliśmy nasz Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS), wprowadzając poduszkę powietrzną chroniącą okolice kolan kierowcy oraz specjalnie skonstruowaną kolumnę kierownicy, która w razie kolizji usuwa się poziomo w bok. Ford S-MAX dysponuje niezwykle sztywną i wytrzymałą konstrukcją nadwozia. Otrzymana właśnie 5-gwiazdkowa ocena w testach Euro NCAP potwierdza słuszność przyjętej przez nas koncepcji zapewnienia bezpieczeństwa, w której nie ma miejsca na kompromisy – dodaje Gisbert Gäb.

Stosowany przez Forda Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS) jest w istocie efektem filozofii całościowego pojmowania kwestii bezpieczeństwa. W praktyce polega ono na połączeniu sztywnej konstrukcji nadwozia, zoptymalizowanej pod względem odporności zderzeniowej, z supernowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak poduszki powietrzne i pasy bezpieczeństwa, oraz szeregiem układów wspomagających pracę kierowcy. Zastosowane rozwiązania z jednej strony pomagają w uniknięciu sytuacji grożących wypadkiem, a z drugiej – zmniejszają prawdopodobieństwo odniesienia obrażeń w razie ewentualnej kolizji.

Ford S-MAX jest wyposażony w najnowsze czołowe poduszki powietrzne, w dodatkową poduszkę umieszczoną na poziomie kolan kierowcy, a także w poduszki boczne chroniące okolice głowy i kręgosłupa szyjnego osób na przednich fotelach oraz w kurtyny powietrzne.

Skrajne fotele w drugim rzędzie siedzeń Forda S-MAX są również wyposażone w specjalne trzypunktowe mocowania fotelików dziecięcych typu ISOFIX. Oprócz tego, dealerzy Forda oferują gamę specjalnych fotelików dla dzieci w różnym wieku i o różnej wadze ciała. Foteliki te, w połączeniu z bezpiecznymi mocowaniami ISOFIX, są jednym z wielu czynników, które umożliwiły Fordowi S-MAX uzyskanie bardzo dobrej oceny 4 gwiazdek w kategorii bezpieczeństwa przewożonych dzieci.

Do standardowego wyposażenia najnowszego Forda S-MAX należy także nowoczesny system aktywnych zagłówków. Rozwiązanie to, działające w połączeniu z 3-punktowymi pasami bezpieczeństwa, napinaczami i ogranicznikami siły naprężenia pasów i uzupełnione o specjalną konstrukcję przednich foteli, uniemożliwiającą wysunięcie się spod pasów w razie zderzenia, kolumnę kierownicy, która w razie kolizji usuwa się poziomo w bok oraz bezpieczną konstrukcję wspornika pedałów, zapewniają kierowcy i pasażerom bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa.

W obszarze bezpieczeństwa czynnego, zastosowanie szeregu nowoczesnych układów i rozwiązań ma na celu zapewnienie kierującemu Fordem S-MAX daleko wyższego stopnia kontroli nad pojazdem i większych możliwości uniknięcia sytuacji grożących wypadkiem. Obok standardowo montowanego układu ABS, połączonego z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD), i dostępnego jako opcja elektronicznego układu stabilizacji toru jazdy (ESP), Ford oferuje szereg rozwiązań znacząco wpływających na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Zupełnie nowe systemy wspomagające pracę kierowcy, takie jak inteligentny tempomat (ACC – Adaptive Cruise Control) z funkcją wczesnego ostrzegania Forward Alert (FA) w przypadku, gdy niebezpiecznie maleje odległość do jadącego z przodu pojazdu, układ chroniący przed kolizją przez włączenie hamulców (CMbB – Collision Mitigation by Braking) oraz nowy interaktywny system zwiększający bezpieczeństwo czynne (IVDC – Interactive Vehicle Dynamics Control) z systemem płynnej kontroli tłumienia w zawieszeniu (CDC – Continuous Damping Control) , są dostępne w wyposażeniu najnowszego Forda S-MAX.

Ford S-MAX został w całości opracowany własnymi siłami przez Forda i jest obecnie produkowany wyłącznie w zakładach Forda w Genk w Belgii. Seryjna produkcja Forda S-MAX, podobnie jak produkcja nowej generacji Forda Galaxy, rozpoczęła się w kwietniu 2006 roku.

W trzy miesiące po tym, jak Ford S-MAX pojawił się w sprzedaży w niektórych krajach Europy, Ford dostarczył klientom prawie 9 tysięcy egzemplarzy tego nowego samochodu i przyjął ponad 30 tysięcy dalszych zamówień. Sondaże rynkowe wykazują, że ponad połowa z kupujących Forda S-MAX decyduje się na zakup samochodu marki Ford po raz pierwszy.

– Jesteśmy bardzo zadowoleni z reakcji klientów i mediów na pojawienia się na rynku najnowszego Forda S-MAX – mówi Joe Bakaj, wiceprezes Ford of Europe, odpowiedzialny za prace rozwojowe.

– Jesteśmy też bardzo dumni z wyniku, jaki samochód ten osiągnął w testach zderzeniowych i z najwyższej w swojej klasie oceny, jaką otrzymał w klasyfikacji bezpieczeństwa Euro NCAP. Wyniki te dowodzą, jak bardzo poważnie traktujemy kwestię stałego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa naszych samochodów – kończy Joe Bakaj.

Źródło: Ford