komentarz: "bardzo agresywny, ale trochę głośny w górnych zakresach obrotów"
skrzynia biegów
ocena:4
komentarz: "w miarę precyzyjna,"
układ jezdny
ocena:3
komentarz: "przy kołach 18" trzeba gostale kontrolować- nie pasuje w koleiny"
układ hamulcowy
ocena:5
komentarz: "zaciski brembo- super"
widoczność
ocena:3
komentarz: "do tyłu kiepska"
jakość wykończenia
ocena:5
komentarz: "skóra, aluminium, kubełki recaro,"
ergonomia
ocena:5
komentarz: "garbaty"
wentylacja i ogrzewanie
ocena:4
komentarz: "ok"
przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ocena:4
komentarz: "to auto sportowe, więc jak na wyścigówketo OK"
wyciszenie, akustyka wnętrza
ocena:3
komentarz: "za głosno"
ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)
ocena:2
komentarz: "przy spokojnej jeździe ok10l/100 km, przy zabawie dochodzi d0 20l/100km"
niezawodność
ocena:4
komentarz: "37000 km i jeszcze sięnie zepsuł"
stosunek ceny do jakości
ocena:3
Podsumowanie:
"FORD FOCUS RS to auto WRC przygotowane do miejskiej jazdy.Jest bardzo jadowite i agresywne, trzeba cały czas trzymac je w ryzach.Nie należy dzwonić telefonem a tym bardziej pisać sms-ów, bo można skończyć w rowie.podczas przyspieszania i zmiany biegów trzeba dobrze trzymać kierownicę, potrafi wyrwać ją z ręki.Auto ma szalony nadmiar mocy 215 KM i nie kucyków. Przeciążenia jak w samolocie.
Osiągi to ok 7s do 100km , 30s do 200km/h.Turbina kręci do 1,5 bara. Profile opon 225/40/18wymuszają bardzo rozważne traktowanie krawężników. bardzo dobrze trzymające fotele RECARO, wygodna kierownica.Jednym słowem auto dla prawdziwegomężczyzny. Nie zalecane jest jednak zaraz po doświadczeniach z np.Tico, Matiz i Seicento.Proszę o rozwagę. Pozdrawiam "