Infiniti EX z dieslem pod maską

Infiniti EX z dieslem pod maską25.05.2010
Po modelu FX, Infiniti wyposaża w silnik Diesla także mniejszego ze swoich crossoverów - EX’a. Infiniti szacuje, że modele z silnikami Diesla będą stanowiły 80% sprzedaży wszystkich EX’ów w Polsce. Wraz z wprowadzeniem modelu EX30d, ...

...linia EX zostaje rozszerzona o topową wersję wyposażenia - GT Premium.

Infiniti EX z dieslem pod maską 1Wersja ta została wprowadzona po analizie oczekiwań klientów, którzy najczęściej zamawiają właśnie najpełniejsze opcje. Nowa wersja EX GT Premium, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu „Tarczy Bezpieczeństwa” (ang. Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning).

Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale – co ważniejsze – również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.

Infiniti EX z dieslem pod maską 2 Oczekuje się, że w całej Europie GT Premium staną się najlepiej sprzedawanymi wersjami Infiniti.

Specyfikacja silnika:
- moment obrotowy 550 Nm już przy 1 750 obr./min.
- moc 175 kW (238 KM)
- 8,5 l / 100 km w cyklu mieszanym
- 0-100 km/h w 7,9 sekundy
- 224 g/km emisji CO2

Modele z silnikiem diesla można rozpoznać po zmienionym profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika.

Źródło: Infiniti