MotoNews.pl

Polska premiera Infiniti QX60

29 października 2018

Kategoria | Premiery  Rynek Premium
Marka, model | ,
Infiniti-QX60 28

Nareszcie w Polsce! W czwartek 25 października w Centrum Infiniti w Warszawie odbyła się polska premiera Infiniti QX60 – długo oczekiwanego na polskim rynku modelu segmentu Premium Large SUV, którego popularność po drugiej stronie Atlantyku dała mu 6 miejsce na liście najpopularniejszych aut w tym segmencie.

Infiniti QX60 z bliska

Dzięki uprzejmości importera mieliśmy zaszczyt gościć podczas premiery tego luksusowego SUV-a, wykonać jazdę próbną i zrobić kilka zdjęć tego kolosa już na polskiej ziemi :)

Wszechstronny SUV QX60 po ostatnich zmianach stylistycznych w każdym calu odzwierciedla ewolucję unikatowego designu Infiniti. Potęga klasycznej elegancji doskonale tu pasuje do 7-miejscowego samochodu zapewniającego najwyższy standard komfortu i luksusu. Mimo, że samochód należy uznać za niszowy, grono jego potencjalnych nabywców jest szerokie, a łączy ich na pewno zamiłowanie do klasycznej, nie downsizingowej motoryzacji. W końcu Infiniti QX60 to naprawdę kawał samochodu, a na dzień premiery Centrum Infiniti potwierdziło już sprzedaż pierwszych trzech egzemplarzy.

„Segment siedmiomiejscowych SUV-ów jest oczywiście niewielki. Ale też niewielka jest oferta samochodów w tym segmencie. Wiemy, że jest grupa klientów, którzy szukali i dalej szukają odpowiedniego dla siebie auta o takich parametrach. Wierzymy, że funkcjonalność, napęd, styl i atrakcyjna cena INFINITI QX60 pomogą nam w mocnym zaznaczeniu swojej obecności w tym segmencie rynku. Nasz plan sprzedania do końca roku kalendarzowego kilkudziesięciu sztuk tego auta uważam za absolutnie realny do zrealizowania.”
Grzegorz Szczypior, prezes Centrum INFINITI

Nadwozie

Nadwozie QX60 odzwierciedla dążenie Infiniti do projektowania samochodów łączących stylistyczną lekkość, wyrażaną płynnością szlachetnie poprowadzonych krzywizn, z naprężonymi, muskularnymi kształtami. Drapieżny wlot grilla z podwójnym łukiem, reflektory nawiązujące kształtem do ludzkiego oka i sierpowaty łuk słupka D są przykładowymi elementami nie pozostawiającymi złudzeń, że mamy do czynienia z Infiniti.

QX60 dostępny jest teraz w sześciu kolorach nadwozia. Są to:

  • liquid platinum,
  • black obsidian,
  • midnight blue,
  • moonlight white,
  • graphite shadow
  • oraz hagane blue.

Ten wielki samochód może pochwalić się niewielkim współczynnikiem oporu powietrza, bo równym 0,34. Nadwozie zostało tak ukształtowane, aby strugi powietrza przyczyniały się do zwiększania stabilności auta przy dużych prędkościach. Ukształtowanie przedniego spojlera oraz zintegrowanego spojlera tylnego wpłynęło na uzyskanie zerowych sił unoszenia przodu i tyłu.

Moc pod kontrolą

QX60 napędza silnik V6, 3,5 litra, z bezpośrednim wtryskiem i systemem zmiennych faz rozrządu (VVEL) – jednostka z kultowej serii VQ, rekordową liczbę razy umieszczanej na liście Ward’s 10 Best Engines, jako wzór dynamicznie, acz płynnie narastającej mocy i efektywności. Dzięki zastosowaniu przekładni bezstopniowej CVT kierowca zawsze ma pod ręką, a raczej pod nogą, świetne przyspieszenie oraz niskie zużycie paliwa.

Inteligentny system napędu wszystkich kół Infiniti dostosowuje się do warunków drogowych, kierując do 50% mocy na tylne koła, dla najlepszego wykorzystania dostępnej przyczepności kół do nawierzchni. To zapewnia kierowcy maksimum kontroli nad samochodem, także w niesprzyjających warunkach. Gdy napęd na wszystkie koła nie jest potrzebny, system przekazuje pełnię mocy na koła przednie.

Przełącznik trybu jazdy (DMS − Drive Mode Selector), pozwala wybrać tryb jazdy, najodpowiedniejszy do aktualnych potrzeb. Do wyboru są cztery opcje:

  • Standard – do jazdy w codziennych warunkach;
  • Eco – sprzyjający oszczędności paliwa;
  • Sport – zapewniający sportowe przyspieszenie
  • Snow – pomagający utrzymać pełną kontrolę nad samochodem i unikać poślizgów w czasie jazdy po śniegu.

Cisza i dźwięk

Ważną cechą QX60 jest zastosowanie złożonych z trzech warstw szyb dźwiękochłonnych dla lepszej izolacji od hałasu o wysokiej częstotliwości. Tak skonstruowana szyba jest skuteczną zaporą dla szumów pędzącego wokół auta powietrza i hałasu powodowanego przez opony. Rezultatem jest wiodący w klasie poziom wskaźnika NVH (noise, vibration, harshness).

Komfort w kabinie dodatkowo zwiększa system aktywnej redukcji hałasu (Active Noise Control), który monitoruje poziom szumów zewnętrznych i kompensuje je, wytwarzając fale dźwiękowe o przeciwnej fazie, odtwarzane przez cztery głośniki montowane w drzwiach.

Wyciszone tło akustyczne ułatwia pasażerom swobodną rozmowę i wzmaga przyjemność słuchania ulubionej muzyki płynącej z dowolnego źródła, dzięki technologii Bluetooth® także z różnych urządzeń mobilnych, wygodnie zarządzając ich funkcjami za pomocą przycisków na kole kierownicy.

Multigłośnikowy, unikalnie zaprojektowany system dźwięku przestrzennego Bose® z czternastoma głosnikami o mocy 372 W urzeka bogatym, naturalnym brzmieniem.

W służbie komfortu

Niezależne zawieszenie przednie i wielowahaczowe zawieszenie tylne, wyposażone w nowe amortyzatory i zespoły sprężyn, został zestrojone tak, by zapewniać najwyższy komfort jazdy, a więc inaczej niż w bardzo dobrze znanym QX70, w którym priorytetem były dynamiczne osiągi. Kierowca bardzo szybko zapomina, że prowadzi samochód o ponadstandardowej wielkości. A to za sprawą sprawnego systemu wspomagania kierowania (oczywiście, że z siłą zależną od prędkości).

Stylowe wnętrze

Fotele QX60 wykonane ze skóry najwyższej jakości typu semi anilina cieszą oko unikalnym wzorem pikowania, podkreślającym poziom wyrafinowania wnętrza. Akcenty z drewna klonowego nadają kabinie stylistycznej wyrazistości i łączą elegancki luksus z nowoczesną estetyką. Łagodna poświata wskaźników elektroluminescencyjnych Fine Vision czyni obraz jaśniejszym, ale też bardziej kontrastowym, co zapewnia łatwiejszy i szybszy odczyt informacji, nie męcząc przy tym wzroku.

Szklany panoramiczny dach nad drugim i trzecim rzędem potęguje u pasażerów przyjemność obcowania z otoczeniem i rozjaśnia wnętrze kabiny naturalnym światłem. Dla pełni komfortu, jednym przyciskiem można otworzyć lub zamknąć osłonę przeciwsłoneczną.

Wnętrze komfortowe, przestronne, funkcjonalne i łatwe w konfigurowaniu

Przestronność i jasność w kabinie QX60 tworzą przestrzeń, w której każdy z podróżujących doświadcza osobistego komfortu.

Trójstrefowa automatyczna klimatyzacja z oczyszczaczem powietrza Plasmacluster (!) zapewnia komfort podróży na każdym z miejsc. Sterowniki klimatyzacji dla kierowcy i pasażera na przednim fotelu znajdują się na desce rozdzielczej, a pasażerowie podróżujący z tyłu mogą regulować jej pracę elementami sterującymi umieszczonymi na osłonie zamykającej konsolę centralną.

Gdy kierowca i siedzący obok pasażer będą uprzyjemniać sobie jazdę ulubioną muzyką lub audiobookami, pasażerowie na tylnych siedzeniach oddadzą się oglądaniu filmów lub graniu na siedmiocalowych monitorach w zagłówkach.

Wysokość i szerokość wnętrza wprost przekładają się na zmaksymalizowanie przestrzeni nad głowami i na wysokości bioder pasażerów. Przemyślnie ukształtowane oparcia przednich foteli oraz przesuwane siedzenia w drugim rzędzie maksymalizują komfort przestrzeni na nogi osób podróżującym z tyłu. Możliwość przesunięcia foteli o 13,5 cm pozwala kształtować przestrzeń na nogi pasażerów drugiego i trzeciego rzędu siedzeń stosownie do potrzeb.

QX60 jest jedynym samochodem w tej klasie z możliwością przesuwania oparcia i kanapy drugiego rzędu, nawet z zamontowanym fotelikiem dziecięcym. Docenić należy także łatwy dostęp do trzeciego rzędu siedzeń, również zapewniających wyjątkowy poziom wszechstronności. Trzeci rząd siedzeń QX60 można podnieść bez wysiłku, wystarczy tylko użyć przycisku umiejscowionego w bagażniku.

Kształtowanie przestrzeni ułatwiają składane i dzielone w proporcji 60/40 fotele drugiego rzędu oraz dzielone w proporcji 50/50 fotele w trzecim rzędzie, które składają się praktycznie płasko.

Nie bez znaczenia, nie tylko dla żeglarzy, jest dopuszczalna masa przyczepy hamowanej, którą QX60 może ciągnąć. Wynosi ona 2000 kg.

Duża rzecz. I cieszy.

Centrum INFINITI oferuje na polski rynek tylko samochody w najbogatszych wersjach wyposażenia – Elite oraz Hi-Tech.

Zdjęcia: Tekst i zdjęcia: Infiniti/Filip Wykowski – MotoNews.pl