Prototypy modelu Range Rover Electric poddawane są ekstremalnym próbom w jednym z najbardziej surowych klimatów na świecie. To najintensywniejsze testy, jakie kiedykolwiek przeszedł ten Range Rover.
W ramach wyczerpujących prac rozwojowych nad pierwszym w pełni elektrycznym Range Roverem, Zjednoczone Emiraty Arabskie stały się areną rygorystycznych testów pustynnych. Osiągi i wydajność pojazdu są poddawaneniesamowitym wyzwaniom, aby zapewnić niezawodność termiczną układu napędowego, trwałość konstrukcji oraz optymalny zasięg.
Range Rover poddaje swój najbardziej zaawansowany system zarządzania termicznego wymagającym testom w ekstremalnych warunkach – temperaturach sięgających 50°C i wilgotności do 90%. W świecie testów Range Rovera nie istnieje bardziej wymagające środowisko dla układu zarządzania temperaturą. Od dynamicznych wspinaczek po piaszczystych wydmach po intensywne cykle miejskie w palącym słońcu, każdy aspekt jest skrupulatnie sprawdzany, by zagwarantować maksymalny komfort w kabinie i doskonałe osiągi pojazdu.
Range Rover Electric zapewnia imponującą wydajność, przewyższając wyniki testów termicznych zarejestrowanych dla jakiegokolwiek Range Rovera na piasku. Nawet w ekstremalnych warunkach pojazd konsekwentnie utrzymywał wzorową wydajność termiczną podczas intensywnych i długotrwałych testów na pustyni.
"Gorący klimat jest jednym z największych wyzwań dla każdego w pełni elektrycznego pojazdu, ze względu na konieczność jednoczesnego chłodzenia kabiny i optymalizacji wydajności baterii. Dodatkowe wyzwanie, jakim jest jazda po piasku, wymaga kontroli momentu obrotowego przy niskich prędkościach, więc nasze specjalnie opracowane systemy kontroli trakcji i zarządzania temperaturą działają harmonijnie, aby zapewnić, że dostarczanie mocy pozostaje niezakłócone. Nasze testy wykazały, że w tym klimacie, wielokrotnie pokonując odpowiednik 100 metrów pod górę na drobnym piasku, Range Rover Electric dorównuje osiągami swoim odpowiednikom z silnikami spalinowymi, w niektórych przypadkach - dzięki wprowadzeniu tych nowych funkcji - nawet je przewyższając". - powiedział Thomas Müller, Dyrektor Wykonawczy ds. Inżynierii Produktu
Range Rover Electric czerpie z ponad 50 lat pionierskich innowacji, oferując niezrównaną pewność i komfort w każdym terenie. Ten rygorystyczny cykl testów potwierdza zdolności Range Rovera do sprostania wyzwaniom w myśl stwierdzeniu „dokądkolwiek zmierzasz”, w jego elektrycznej erze. Inteligentny elektryczny układ napędowy Range Rovera i system Advanced Terrain Response zapewniają płynne i pewne prowadzenie – zarówno w miejskiej scenerii Dubaju, jak i na pustynnych szlakach, potwierdzając swoją wszechstronność i niezawodność.
Starannie wyważony rozkład masy i zaawansowane zawieszenie gwarantują płynną kontrolę i stabilność bez wysiłku na piaszczystym terenie, działając z najwyższym opanowaniem. Bezkompromisowe systemy trakcyjne zapewniają natychmiastowy moment obrotowy, umożliwiając dynamiczne przyspieszenie, wysoką responsywność i wyrafinowaną jazdę, nawet podczas poruszania się po zróżnicowanych formacjach wydmowych.
Nowy system inteligentnego zarządzania momentem obrotowym Range Rovera Electric rozdziela zadanie zarządzania poślizgiem kół bezpośrednio na każdą jednostkę sterującą napędu elektrycznego, skracając czas reakcji momentu obrotowego na każdym kole z około 100 milisekund do zaledwie 1 milisekundy, oferując lepszą kontrolę trakcji podczas jazdy po drobnym piasku.
W samym sercu pustyni Al Badayer w Szardży, pośród złocistych wydm, wznosi się majestatyczna „Big Red” - naturalna formacja wydm o wysokości 300 stóp, największe tego typu wzniesienie w Dubaju.
Wszystkie pojazdy Range Rovera są poddawane pięciokrotnemu pokonaniu wzniesienia bez wykazywania jakiegokolwiek spadku osiągów przed przejściem do kolejnego etapu testów. Range Rover Electric ukończył ten wyczyn śpiewająco.
Range Rover Electric wkracza w kluczowy etap rozwoju, zmierzając w stronę doskonałości. Intensywne testy i udoskonalenia przygotowują go do stworzenia uosobienia luksusu Range Rovera przed startem rezerwacji klientów w 2025 roku.