Wiatr, woda i nowy Land Rover Freelander II

Wiatr, woda i nowy Land Rover Freelander II16.02.2007
W czwartek, 16 lutego w warszawskim halach Expo odbyła się polska premiera najnowszego Freelandera II. Nowy model jest czwartym samochodem z napędem 4x4 wypuszczonym na rynek przez firmę Land Rover w ciągu czterech lat ...

Optycznie nowy Freelander zmienił się nieznacznie - bardziej jest to ewolucja niż rewolucja. Można zauważyć wyraźne podobieństwa do starszych i większych kuzynów - modeli Discovery oraz Range Rover Spor.

Wiatr, woda i nowy Land Rover Freelander II 1 Wewnątrz poczucie komfortu mają zapewnić wysokiej klasy materiały wykończeniowe, w tym drewniane oraz chromowane wstawki. Rozwiązania stylistyczne zastosowane w nowym modelu z łatwością można rozpoznać jako typowe dla linii modelowej Freelandera, wraz w wykorzystaniem elementów znanych już z innych samochodów brytyjskiej marki, choćby otwory wlotu powietrza umieszczone za błotnikiem. W kabinie pasażerskiej wprowadzono modyfikacje, które czynią auto bardziej luksusowym. Uwagę zwraca większa ilość miejsca i bogatsze wyposażenie seryjne.

Od strony technicznej zwracają uwagę dwa całkowicie nowe silniki: 3,2-litrowy, 6-cylindrowy, benzynowy w układzie rzędowym o mocy 233 KM oraz 2,2-litrowy, czterocylindrowy turbodiesel o mocy 160 KM. Oba silniki są zbudowane z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, dzięki którym zapewniają nadzwyczajne połączenie osiągów i oszczędności.

Wiatr, woda i nowy Land Rover Freelander II 2 Kolejne nowoczesne rozwiązania zastosowane w nowym modelu, to m.in. RSC, który pomaga zminimalizować niebezpieczeństwo wywrócenia się pojazdu, system Terrain Response, nowy inteligentny napęd stały 4x4, który zapewnia doskonałą trakcję oraz niższe zużycie paliwa podczas jazdy na szosie, jak również GRC, który gwarantuje lepszą kontrolę nad autem przy zjeździe ze stromych lub śliskich wzniesień.

Ceny nowego Freelandera zaczynają się od 36 350 EUR za wersję podstawową z silnikiem wysokoprężnym 2,2 litra. Najtańsza "benzynówka" kosztuje 45 740 EUR. Najdroższy Freelander w wersji HSE z silnikiem benzynowym 3,2 litra to wydatek 53 000 EUR. Naturalnie producent przewidział możliwość indywidualizacji auta przygotowując długą listę elementów wyposażenia dodatkowego oraz wiele akcesoriów z myślą o wielbicielach jazdy w terenie.

Źródło: JLR Polska, informacja Moto Target