Technologie SKYACTIV zdobywają kolejne nagrody

Technologie SKYACTIV zdobywają kolejne nagrody26.05.2011
Mazda zdobywa kolejne nagrody za opracowanie oszczędnych, przyjaznych dla środowiska technologii. Dwóch inżynierów marki otrzymało prestiżowe wyróżnienie za wyjątkowe osiągnięcia techniczne (Outstanding Technical Paper) podczas ...

...61. dorocznej sesji Japońskiego Stowarzyszenia Inżynierów Motoryzacyjnych (JSAE). Takashi Youso i Masahisa Yamakawa, obaj z działu rozwoju układów napędowych Mazdy, zostali nagrodzenia za pracę zatytułowaną „Studium zależności pomiędzy charakterystyką paliwa a samoczynnym zapłonem w silnikach benzynowych HCCI”.

Mazda może poszczycić się ponad 90-letnim doświadczeniem i przełomowymi osiągnięciami, a tegoroczne wyróżnienie jest 11. nagrodą JSAE zdobytą przez firmę od 2006 roku. Przykładowo, w ubiegłym roku Mazda zdobyła trzy nagrody za badania, których efekty będą wykorzystane w samochodach Mazdy nowej generacji – SKYACTIV. Wyróżniono unikalny system start-stop: i-stop oraz katalizator wykorzystujący nanotechnologię. Nagrodą uhonorowano też badania właściwości materiału tłumiącego hałas.

Tegoroczni zwycięzcy zostali wyróżnieni za analizę efektów oddziaływania różnych składników paliwa na przebieg procesu samoczynnego zapłonu w silniku zasilanym jednorodną mieszanką (HCCI). Praca opisuje moment samozapłonu dla różnych rodzajów paliwa pochodzących z rynków na całym świecie oraz wskazuje, jak uniknąć efektu spalania stukowego przy zastosowaniu standardowego zapłonu iskrowego. Analiza ta została wykorzystana podczas prac rozwojowych nad silnikiem SKYACTIV-G Mazdy, w którym zastosowany będzie najwyższy stopień sprężania – 14,0:1 – jaki kiedykolwiek wykorzystano w silniku benzynowym, przy jednoczesnym znaczącym obniżeniu zużycia paliwa i emisji spalin.

Ostatni zdobywcy naród JSAE z Mazdy

2010

  • Kenichiro Saruwatari zdobył nagrodę technologiczną za unikalny system ponownego uruchamiania silnika spalinowego, z wykorzystaniem energii spalania: i-stop Seiji Miyoshi zdobył nagrodę naukową za rozwój technologii nanokatalizatora wykorzystującego metale z grupy platyny (PGM)
  • Naoko Yorozu zdobył nagrodę za pracę zatytułowana „Technika absorpcji hałasu drogowego”

2009

  • Motonori Ishibashi zdobył nagrodę za wybitną pracę techniczną zatytułowaną „Wskaźniki charakterystyczne stylu jazdy i ich znaczenie dla zachowania samochodu”. Kouichiro Harada, Hiroshi Yamada, Hiroki Fujita, Kenji Okamoto i Akihide Takami zdobyli nagrodę za rozwój technologii wydajnego katalizatora spalania cząstek wyposażonego w materiały przewodzące jony tlenu.

    2008

    • Kenji Suzuki, Kouichiro Harada, Hiroshi Yamada, Kenji Okamoto i Akihide Takami zdobyli nagrodę za wybitną pracę techniczną zatytułowaną „Badanie niskotemperaturowego utleniania cząstek stałych przez element magazynujący tlen w katalizowanym filtrze cząstek stałych”.

    2007

    • Daisuke Shimo zdobył nagrodę Asahara Science Award za pracę zatytułowaną „Redukcja emisji silników diesla poprzez zwiększenie recyrkulacji spalin (EGR)* i chłodzenie powietrza dolotowego”.
    • Tsutomu Shigenaga i Toshihiro Yoshida zdobyli nagrodę technologiczną za rozwój i komercjalizację przyjaznych dla środowiska jednorodnych lakierów nakładanych elektrolitycznie.

    2006

    • Taeko Shimizu zdobył nagrodę Asahara Award of Merit in Technology za długoterminowe osiągnięcia w badaniach i rozwoju technik analizy emisji pojazdów oraz technik redukcji substancji szkodliwych.
    • Katsuya Nishiguchi, Toshiyuki Gendo, Kenji Takase, Yohei Shoji i Kunihiko Tao zdobyli nagrodę technologiczną za rozwój żelazowo-aluminiowej technologii zgrzewania punktowo-tarciowego.

Źródło: Mazda