Podwójna premiera Mitsubishi w Genewie

Podwójna premiera Mitsubishi w Genewie27.02.2018 Mitsubishi będzie świętować dwa debiuty w Genewie: europejską premierę koncepcyjnego MITSUBISHI e- EVOLUTION i światową premierę nowego Outlandera PHEV 2019, który zostanie wprowadzony na europejski rynek wczesną jesienią.

Zarówno nowy Outlander PHEV, jak i koncepcyjne MITSUBISHI e-EVOLUTION wskazują, poprzez najnowsze technologie i ekspresyjny styl, kierunki rozwoju firmy na dziś i jutro. Oba modele, każdy na swój sposób, pokazują strategię produktową MMC i ambicje marki: łączenie doświadczeń zdobytych w budowie aut typu SUV i elektromobilności, wzbogacane najnowocześniejszymi technologiami integracji systemów, zapewniającymi coraz lepsze wrażenia z jazdy.

Nowy Outlander PHEV

W roku 2013 firma MMC wprowadziła na rynek model Outlander PHEV, elektryczną hybrydę plug-in, SUV-a napędzanego za pomocą dwóch silników elektrycznych, który korzystał z 80-letniego doświadczenia firmy w dziedzinie napędów na 4WD, 50-letniego doświadczenia w dziedzinie elektromobilności i 30-letniego dorobku w budowaniu technologii napędu na wszystkie koła, sprawdzonej podczas zwycięskich startów rajdowych. MMC wyznaczyło nowe standardy, wyprzedzając innych producentów samochodów.

Outlander PHEV
Outlander PHEV

Udoskonalany systematycznie, wspierany pozytywną reakcją rynku, Outlander PHEV z pojazdu dla wybranych użytkowników, zamienił się w podstawowy produkt MMC. Był najlepiej sprzedającym się samochodem hybrydowym plug-in w Europie w 2015, 2016 i 2017 roku. Do dziś w Europie sprzedano ponad 100 000 sztuk. Ze skumulowaną globalną sprzedażą ponad 140 000 egzemplarzy, Outlander PHEV jest najlepiej sprzedającym się hybrydowym SUV-em PHEV na świecie.

Outlander PHEV to obecnie flagowy model MMC, łączący w sobie najnowocześniejsze zdobycze technologiczne koncernu. Technologia PHEV przyniosła przełom w zakresie zasięgu, utrudniającego wcześniej rozwój pojazdów elektrycznych. Outlander PHEV rozwiązał problem emisji i hałasu, najbardziej kłopotliwe kwestie dla samochodów z silnikami Diesla. Jest on również odpowiedzią dla klientów, którzy chcą zwiększyć zasięg swoich podróży samochodem elektrycznym i doświadczać innych przygód, niż ciągłe szukanie stacji ładowania.

Nowy model Mitsubishi Outlander PHEV 2019 oferuje systemy najnowszej generacji z przełomowymi rozwiązaniami w dziedzinie napędów elektrycznych i w klasie SUVów. To znacznie więcej SUV-a i samochodu elektrycznego, niż kiedykolwiek przedtem. Wersja debiutująca w Genewie przesuwa technologiczne granice, między innymi dzięki całkowitemu przeprojektowaniu układu napędowego, większej dynamice, bardziej wyrafinowanemu wnętrzu i subtelnej ewolucji stylistycznej.

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT

MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, pojazdów elektrycznych (EV), a także gotowość do wdrażania najnowszych systemów zapewniających użytkownikom łączność ze światem za pomocą urządzeń elektronicznych.

Elektryczny SUV o wysokiej wydajności jest ucieleśnieniem nowej strategii marki, wyrażonej sloganem "Drive your Ambition", która jest kwintesencją postępu i dążenia do tworzenia odważnych stylistycznie, inspirujących i nowoczesnych pojazdów, które rozwijają segment SUV-ów napędzanych przez zinegrowany system wykorzystujący silniki elektryczne.

e-EVOLUTION CONCEPT
e-EVOLUTION CONCEPT

Stylistyka

Opierając się na filozofii "Robust & Ingenious", MMC stworzyło niepowtarzalny, hipnotyzuący projekt, który ucieleśnia solidność, oryginalność i funkcjonalność, wyróżniające pojazdy MMC.

MMC szczyci się długą tradycją sukcesów. Każda wzmianka o Mitsubishi Motors natychmiast powoduje skojarzenia z dzielnością terenową aut tej marki i znakomitym układem kontroli napędu 4WD. MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT wznosi te cechy na jeszcze wyższy poziom i dzięki najnowszemu układowi 4WD przejmuje rolę modelu wiodącego pod względem wysokich osiągów i doskonałych własności jezdnych. Linia nadwozia podkreśla znakomite prowadzenie i przyczepność wszystkich kół, a jednocześnie temperament i zwrotność szybkiego terenowego tourera.

Nadwozie

  • Kształt przodu MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest próbą świeżego spojrzenia na wspólną dla marki MMC koncepcję stylistyczną, określaną mianem DYNAMIC SHIELD („DYNAMICZNA TARCZA”). Czarna sekcja kraty wlotu powietrza jest schowana pod powłoką ze szkła, co subtelnie przypomina, że mamy do czynienia z dynamicznym samochodem z napędem elektrycznym. Pod szkłem znajdują się kamery i czujniki, których wygląd akcentują niebieskie kontury stylizacyjne. Poniżej reflektorów umieszczono duże wloty powietrza, kierujące strumienie chłodzące zaciski elektrycznych hamulców.
  • Kiedy obserwujemy auto z boku, przynależność do segmentu SUV-ów podkreślają: atletyczne kształty karoserii na wysokości nadkoli, przysadzista sylwetka, charakterystyczne cofnięcie progów w ich środkowej części oraz zdecydowane poziome przetłoczenie biegnące przez bok i wysoki prześwit.
  • Krótki zwis przedni i tylny podkreślają zwinność pojazdu. Z kolei muskularne linie nadkoli na czterech rogach bryły pojazdu podkreślają potężny moment obrotowy przenoszony na cztery koła.
  • Mocno pochylona przednia szyba i krótkie zwisy nadają sylwetce wyjątkowo dynamiczny profil, którego uzyskanie nie byłoby możliwe bez napędu elektrycznego.
  • W masywnej sześciokątnej bryle tyłu nadwozia można dopatrzeć się inspiracji kształtem osłony koła zapasowego z legendarnego Pajero – modelu, który do dziś pozostaje esencją SUV-a, jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli terenowych i jednym z najważniejszych rozdziałów w historii marki Mitsubishi.
  • Konstrukcja słupka C przypomina element tylnego statecznika odrzutowca. Własności aerodynamiczne poprawiono dzięki skierowaniu strug powietrza wokół specjalnych profili w tylnych słupkach i dalej, w stronę tylnego zderzaka.

Wnętrze

  • Skoro pod maską nie ma dużego silnika spalinowego, projektanci zyskali przestrzeń do realizacji radykalnych wizji nowego kokpitu. Tablica przyrządów wydaje się płynąć przed kierowcą. O tym, że kierujący siedzi w Mitsubishi przypomina typowy dla marki poziomy układ deski rozdzielczej, z podziałem na dominującą część informacyjno-kontrolną powyżej osi oraz z częścią funkcjonalną poniżej. Horyzontalny układ tablicy przyrządów przypomina funkcją linię poziomą elektronicznego wizjera: linia pozioma tablicy przyrządów ułatwia ocenę zachowania samochodu w czasie jazdy – forma idzie w parze z funkcją, opisując drogę przed samochodem.
  • Duży płaski ekran wyświetlacza obejmuje całą szerokość tablicy przyrządów. Wśród wyświetlanych informacji znajdują się dane o warunkach otoczenia, dane nawigacyjne oraz podpowiedzi instruujące kierowcę, związane z prowadzeniem samochodu. Dwa mniejsze wyświetlacze po obu stronach dużego ekranu pokazują obrazy przestrzeni przed i za samochodem. Podczas manewrów w ciasnej przestrzeni, kierowca doceni widok z kamery śledzącej obraz okolic przednich kół, który zapewnia precyzję parkowania, jakiej wcześniej nie doświadczył.
  • Bardzo duże szyby zapewniają doskonałą widoczność dookoła, niemal na obszarze 360 stopni, co daje wrażenie, że kierowca siedzi raczej za sterami myśliwca, niż samochodu.

Źródło: Mitsubishi