Mitsubishi Motors mianuje Rosję odrębnym regionem

Mitsubishi Motors mianuje Rosję odrębnym regionem07.05.2007 W piętnaście udanych lat po podjęciu współpracy w 1992 roku, Mitsubishi Motors Corporation (MMC), Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) oraz Rolf Holding, rosyjski dystrybutor marki, postanowili uczynić Rosję niezależnym rynkiem zbytu ...

W piętnaście udanych lat po podjęciu współpracy w 1992 roku, Mitsubishi Motors Corporation (MMC), Mitsubishi Motors Europe B.V. (MME) oraz Rolf Holding, rosyjski dystrybutor marki, postanowili uczynić Rosję niezależnym rynkiem zbytu. Rosja będzie więc bezpośrednio podlegać centrali MMC, wyłączając się tym samym ze struktur organizacyjnych MME.

Rokowania na przyszłość

Koncern Mitsubishi Motors, który był pionierem na rynku rosyjskim już we wczesnych latach 90-tych, jako pierwszy odkrył długoterminowy potencjał, kryjący się w tym rozległym kraju. Dziś, przekształcenie Rosji w odrębny region jest kolejnym pionierskim przedsięwzięciem, którego nie podjął się żaden obecny w Rosji koncern.

To śmiałe posunięcie sygnalizuje również chęć koncernu MMC do identyfikowania i eksploatowania nowych rynków, na których jakość produktów jest główną zaletą dla lokalnych klientów.

Numer jeden

Uważana za słuszną od samego początku, decyzja ta jest logiczną konsekwencją wielu lat badań rynku, które dowiodły, iż Rosja i Europa to dwa zupełnie odmienne regiony zbytu.

Jest ona również dowodem uznania dla doskonałej pracy wykonanej w tym dużym i wymagającym kraju przez firmę Rolf Holding na przestrzeni 14 lat, podczas których firma dokonała niewiarygodnego postępu. W 1992 roku sprzedano zaledwie 109 samochodów, a w roku kalendarzowym 2006 liczba ta wzrosła do 68,919.

Na rozrastającym się rosyjskim rynku (rozwój gospodarczy, zwiększający się dochód netto, itp...), Rolf Holding sprzedał ponad 215,000 samochodów marki Mitsubishi w latach 1992-2006.

Opierając się na popularności, jaką model Lancer zyskał wśród pnących się po szczeblach drabiny społecznej obywateli Rosji, Rolf zdobył nagrodę "Russia Superbrand 2006" dla modelu Lancer, którego ogłoszono najlepszym importowanym samochodem w Rosji oraz rosyjski odpowiednik tytułu "Samochód Roku 2006" (Car of the Year 2006). Obydwie nagrody zostały przyznane drugi rok z rzędu.

Satysfakcja klientów od Morza Bałtyckiego po Ocean Spokojny była kluczowym elementem sukcesu, którym szczyciło się 88 autoryzowanych dealerów Mitsubishi (włączając w to zlokalizowaną w Moskwie firmę "ROLF YUG" – największego dealera Mitsubishi Motors na świecie – która sprzedaje prawie 4,000 samochodów rocznie!) pokrywających zapotrzebowanie 64 największych miast w kraju.

Rozwój Mitsubishi Motors był również wynikiem długoterminowej strategii firmy Rolf Holding, obejmującej profesjonalną sprzedaż / marketing / organizację dystrybucji, co zostało dodatkowo wsparte przez prężną sieć dealerską (z silnymi oddziałami w Rosji i Sankt Petersburgu) oraz pełną integrację sieci dystrybucyjnej w całym kraju.

Rozwój

Dziś, kiedy stawką są wyniki sprzedaży, a specyfikacja produktów w Rosji różni się od specyfikacji europejskiej (Euro 3 kontra Euro 4, 4-drzwiowe sedany segmentu C i D napędzane silnikami benzynowymi kontra 5-drzwiowe hatchbacki segmentu B i C napędzane jednostkami wysokoprężnymi) nadszedł czas na wdrożenie planu w życie.

Proces stopniowego oddzielania firmy Rolf od koncernu Mitsubishi Motors Europe rozpoczął się 1 kwietnia 2007 roku na początku nowego roku podatkowego i będzie wspierany przez zespół specjalistów z MMC.

Komentując tę decyzję, Tim Tozer, Prezydent i Dyrektor Generalny MME powiedział: "Czerpałem ogromną przyjemność ze współpracy z Rolfem, zwiększając wyniki sprzedaży z 30,000 sztuk w roku podatkowym 2004 do 70,000 sztuk w roku podatkowym 2006. Strategiczne wymagania wobec rynku rosyjskiego są różne od tych, które tyczą się Zachodniej i Środkowej Europy. Dlatego bezpośrednia zależność od MMC będzie w tym przypadku dużo korzystniejszym rozwiązaniem. Decyzja ta pozwoli MME na skoncentrowanie swoich działań na wzmocnieniu wydajności w Europie, co osiągniemy dzięki stopniowemu wprowadzaniu na tamtejsze rynki całkiem nowego modelu Lancera na przełomie 2007 i 2008 roku."

Źródło: MMC Car Poland